וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיק בשוק

חנויות העיצוב שנפתחו לאחרונה בשוק הפשפשים לא מתכוונות לעשות הנחות בשל מיקומן – להיפך. ביקור בסוהו המתהווה ביפו

אם בעבר שוק הפשפשים הציע אוצרות זולים במיוחד; רהיטים עתיקים במחירים מצחיקים, בגדי יד שנייה, נרגילות או שטיחים - היום זאת אופרה לגמרי אחרת. רגע לפני שהשוק מתמלא בחנויות עיצוב, אספנו עבורכם ארבע חנויות חדשניות ומעוצבות, שמציעות פריטים יפים שיוסיפו שיק לבית. כרגע הן אולי נראות נטע זר במתחם, אך לא מן הנמנע שיהפכו במהרה לחלוצות של הסוהו המתהווה ביפו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החנות של שרון ברונשר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסה במראה מרופט בחנות של ברונשר. מחיר: 5,500 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרון ברונשר

של מי החנות? שרון ברונשר, מעצבת רב תחומית בעלת שתי חנויות נוספות בתל אביב המאגדות מגוון פריטי אופנה ועיצוב לבית תחת קורת גג אחת.

מה הקונספט? החנות מעוצבת כחלל תעשייתי גדול ומבוססת על קונספט שנע בין ישן לחדש, המשתלב באווירת שוק הפשפשים האקלקטי. עיצוב החנות מדגיש את הניגודים שיש בעיצוביה של ברונשר: בין פריטים בעבודת יד למראה תעשייתי ובין מראה פשוט ליקר.

מה תוכלו למצוא בה? פריטי אופנה, סבונים, ליין של מוצרי טקסטיל לבית, אקססוריז, תכשיטים, ואביזרי דקורציה. החידוש בחנות של ברונשר בשוק הפשפשים הם רהיטים חדשים ורהיטי One Piece בעיצובה, חלקם חדשים וחלקם במראה וינטג' בניחוח מיושן.

למה דווקא בשוק הפשפשים? "אני מאוד מחוברת למה שקורה בשוק הזה. זה מתחם רועש, צבעוני ותוסס שמפרה ומרתק אותי" מציינת ברונשר. "אני מרגישה שזה סוג של בית בשבילי, מצד אחד ישן ומצד שני מתחדש. זו פינה שמאוד קוסמת לי ויש בה שיק אירופאי. מדאיגה אותי המחשבה שהמתחם הקסום הזה יהפוך לשנקין הבא של תל אביב".

מחירים לדוגמה: סדינים: 550-790 שקלים; ציפיות: 390 שקלים; שמיכות: 590 שקלים; ריהוט: 1,000-12,000 שקלים.

כתובת: עמיעד 13, שוק הפשפשים יפו.

שעות פתיחה: ראשון-חמישי: 10:00-17:00, שישי: 10:00 - 16:00.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
One Bedroom/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא ב-One Bedroom. מחיר: 1,780 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

One Bedroom

של מי החנות? לימור בן שושן, בת למשפחת מעצבי רהיטים (?האסם? בקריית ענבים). בן שושן מבקרת בתערוכות עיצוב בעולם מגיל צעיר, דבר שפיתח אצלה משיכה ואהבה לאסתטיקה.

מה הקונספט? החנות מעוצבת כדירת חדר ובה מגוון פריטים ללא קו מנחה. התחושה שמתקבלת עם הכניסה לחנות היא שהגעתם לבית זר (ויפה במיוחד) ואתם רשאים לחטט ולנבור בחפצים ככל שתרצו. הסגנון העיצובי של החנות מחוספס וגס - מראה תעשייתי החושף מתכות חלודות ומוטות ברזל עם נגיעות רכות של מוצרי טקסטיל רומנטיים.

מה תוכלו למצוא בה? החנות מעוצבת לפי פינות: מטבח, פינת ישיבה, שולחן אוכל וחדר שינה. בכל חדר יש גוף תאורה ופריטים מיובאים כמו כלים מדנמרק ובלגיה, שולחן אוכל של אמן צרפתי שבנוי מגלגלי רכבת, כיסאות מרשת וחלודה, ומצעים מפריז בסגנון המאה ה-17. הפריטים בחנות מתחלפים ובכל ביקור ניתן למצוא פריטים שונים, ממקומות אחרים בעולם. בנוסף לפריטים לבית, ישנם בחנות פריטי לבוש ואביזרי אופנה המיובאים גם הם מחו"ל על ידי הבעלים. "החנות פונה לנשים וגברים" מציינת בן שושן. "יש בה אפקט יוניסקס שמרגש את שני המינים. למרות שהביגוד ואביזרי האופנה בעיקר לנשים, הגברים עדיין מוצאים את עצמם פה בתוך החנות ולא צריכים לחכות לנשים שלהם בחוץ".

למה דווקא ביפו? "האווירה בשוק קסומה ויש תחושה שלאנשים המגיעים אליו יש זיקה לעיצוב ופריטים מיוחדים" מציינת בן שושן. "זוהי בדיוק האוכלוסייה שמתאימה לחנות קונספט כמו One Bedroom."

מחירים לדוגמה: מנורת אקווריום: 2,280 שקלים; כיסוי מיטה: 800 שקלים; כיסא רשת מברזל: 1,780 שקלים; כריות: 200-500 שקלים; שטיחים 1,600-3,000 שקלים.

כתובת: יהודה מרגוזה, 12 שוק הפשפשים יפו.

שעות פתיחה: ראשון: 09:00-17:00, שני-חמישי: 09:00-19:00, שישי: 09:00-15:30.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוניה - אוסף אישי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוניה - אוסף אישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוניה - אוסף אישי

של מי החנות? מיכל ועמית כגן ובתם מורן, מי שהיו הבעלים של המוסד התל אביבי "קפה כזה", ברחוב שנקין.

מה הקונספט? כשתיכנסו לחנות תרגישו שעברתם במנהרת הזמן לשנות ה-50, ישירות לסלון ביתה של הגברת סוניה, האמא והסבתא האגדית של משפחת כגן. נדמה שעוד רגע היא תגיח מהמטבח עם אחד מהמגשים הפרחוניים, קנקן תה וצלוחית של עוגיות.

מה תוכלו למצוא בה? מה לא!? פריטים מהאוסף הפרטי והאותנטי של סוניה, לצד פריטים בייבוא אישי: ריהוט עתיק, גופי תאורה, כלי אוכל, פרטי דקורציה וצעצועים בני יותר מ-60, מוצרי טקסטיל בייבוא בלעדי מבלגיה, בגדי תינוקות ואפילו חצאית טוטו.

למה דווקא בשוק הפשפשים? "באוסף של החנות יש חיבור בין פריטים ישנים (אותנטיים) לבין פריטים עיצוביים חדשים, בדיוק כמו בעיר יפו ובשוק הפשפשים בפרט", מציין עמית כגן. "בנוסף, כשפתחתי את בית הקפה בשנקין, כמעט לא היה כלום ברחוב והייתה לי תחושה שהוא יהפוך לשם דבר. יש לי את אותה התחושה גם פה, בשוק הפשפשים."

מחירים לדוגמה: צעצוע עתיק סוס עם כרכרה: 11,500 שקלים; כורסא לבנה עם מעוינים: 890 שקלים; מנורת פליז ישנה: 3,500 שקלים; קומקום בעיטור פרחים: 169 שקלים; שולחן עגול: 6,700 שקלים; כיסא: 890 שקלים.

כתובת: רבי פנחס 5 (פינת רבי אחא), שוק הפשפשים, יפו.

שעות פתיחה: ראשון-חמישי: 10:00-18:00, שישי: 10:00-16:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איריס זוהר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איריס זוהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

איריס זוהר

של מי? איריס זהר, מפיקה ומעצבת אירועים.

מה הקונספט? חלל התצוגה, שמציע פריטי עיצוב אקסקלוסיביים ומינימליסטיים לבית, שוכן במבנה עתיק, קשתי ומוארך, ששימש כחלק מביתו של הפחה התורכי בתקופת האימפריה העות'מאנית.

מה תוכלו למצוא בה? כלי הגשה, פריטי אופנה, מצעים, כלי אמבט, גופי תאורה, אגרטלים עם סידורי פרחים ושזירות ואפילו בקבוקי יין איכותיים כמו Chateau Gazin מ- Pomerol.

למה דווקא ביפו? התאהבות בחלל הקסום לרבות ההיסטוריה שלו.

מחירים לדוגמה: גוף תאורה עומד מפליסה: 720 שקלים; אגרטל יציקת ברזל: 1,200 שקלים; שולחן +מגש: 2,200 שקלים.

כתובת: יפת 32, יפו.

שעות פתיחה: המקום פתוח רק בימי שישי ב-09:00-16:00 או בתיאום מראש בטלפון: 03-5188082).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully