וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבי דעת קהל

הם קובעי הטעם שאחראים לכיסא שבחרתם ולצבע הספה שקניתם. וואלה! בית בוחרת את המעצבים של העשור

(צילומים: יח"צ)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אומבטו ופרננדו קמפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Banquete - כורסת דובונים ובובות פרווה של האחים קמפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נבחרת ברזיל

שם: האחים אומברטו ופרננדו קמפנה.

גיל: פרננדו 44. אומברטו 52.

ארץ מוצא: ברזיל.

למה נכנסו לעשירייה: האחים הברזילאים ידועים בזכות הקו העיצובי הנועז שלהם והשילובים המפתיעים של החומרים בהם משתמשים כמו בובות, חוטי בד, חוטי ברזל ושאריות בדים. את עבודותיהם ניתן לראות בחברות מובחרות, ביניהן: אדרה, קפליני, מליסה, חברת התכשיטים היוקרתית ה. שטרן. לאחרונה, כמו מעצבי על רבים, השניים החלו לזלוג לתעשיית האופנה עם חולצות פולו שעיצבו עבור מותג האופנה "לקוסט".

פריט העשור: כורסת "Banquete" המורכבת מעשרות בובות ודובונים פרוותיים, שנמכרה כפריט אספנות מודרני ב- 66,000$, בבית המכירות "סותביס'".

מה צפויים לעשות בעשור הבא: מאחר שהאחים קמפנה אוהבים לשלב בעיצוביהם פריטים מן המוכן (לדוגמה הכיסאות שעיצבו מחתיכות קרטון או גזרי עץ בגדלים שונים), סביר להניח שהם יפנו לעיצוב אקולוגי פר אקסלנס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היימה היון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנות של "קמפר" בטוקיו בעיצובו של היון/מערכת וואלה!, צילום מסך

קונדסון

שם: היימה היון.

גיל: 35.

ארץ מוצא: ספרד.

למה נכנס לעשירייה: את פעילותו של היון קשה ממש להגדיר. הוא ממזג בין אמנות, דקורציה ועיצוב ונחשב מעצב-אמן. היון מרבה לשרבט על גבי העיצובים השונים, ועבודותיו זוכות לשבחים גם בקרב אספני אמנות.

פרויקט העשור: רשת חנויות הקונספט שהיון עיצב עבור מותג הנעליים הספרדי "קמפר". היון יצק מאפיינים דומים לחנויות המותג בברצלונה, פריז לונדון ומילאנו תוך שימוש בקונטרסטיות צבעונית של אדום, לבן שחור וזהב ואלמנטים עיצוביים המושאלים מעולם הקרקס שכל כך אהוב עליו.

מה צפוי לעשות בעשור הבא: בשל הגישה הילדותית, הצבעונית והקלילה שלו, לא נתפלא אם היון, שנחשב לשובב של עולם העיצוב, יעצב ליין של צעצועי יוקרה לילדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רון ארד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמייה של המוזיאון לעיצוב בחולון בעיצובו של ארד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד משלנו (למרות שהוא כבר מזמן לא)

שם: רון ארד.

גיל: 59.

ארץ מוצא: יליד ישראל. חי ועובד באנגליה.

למה נכנס לעשירייה: ארד רכש לעצמו שם של אמן ייחודי ונחשב היום לאחד המעצבים המפורסמים והמצליחים ביותר בעולם. פרטי העיצוב מעשה ידיו, מאופיינים בצורות אמורפיות וגולמיות שנעשות בטכנולוגיה חדישה כדוגמת כיסאות הישיבה הרבים, שהוצגו בתערוכה האחרונה שלו במרכז פומפידו. את עיצוביו ניתן למצוא בחנויות עיצוב מהשורה הראשונה, במיטב החברות הבין לאומיות וחלקם הוצגו במוזיאונים נחשבים. מלונות בוטיק, חנויות אופנה מובילות, מסעדות עילית ושאר חללים מסחריים שארד אמון על עיצובם, מעידים על התמודדותו עם חומרים בלתי "מתיפייפים" ומתועשים והפיכתם למה שנראה כמו יצירת אמנות.

פרויקט העשור: מוזיאון העיצוב בחולון שעתיד לפתוח את שעריו בסוף ינואר 2010.

מה צפוי לעשות בעשור הבא: בואו נקווה שיהיו לו סיבות טובות לבקר יותר בארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זאהה חדיד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכנית המרכז לאמנויות ובית האופרה באבו דאבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

האישה הראשונה

שם: זאהה חדיד.

גיל: 60.

ארץ מוצא: ילידת עיראק. חיה ופועלת באנגליה.

למה נכנסה לעשירייה: חדיד נחשבת לאדריכלית והמעצבת המדוברת ביותר בעולם. כמעט ואין יבשת שלא זכתה להתהדר באחד המבנים בעלי המראה העתידני שלה. חדיד הגדילה לעשות וזכתה בפרסים גם על פרויקטים שמעולם לא נבנו ונשארו בגדר תכניות על המחשב. לפני 6 שנים חדיד זכתה בפרס פריצקר לאדריכלות - זו היתה הפעם הראשונה שאישה זכתה בפרס. באותו המעמד הוענק לה גם תואר אבירות על תרומתה האדירה לאדריכלות.

פרויקט העשור: קשה לבחור פרויקט אחד מתוך עשרות הפרויקטים שחדיד אחראית עליהם, אך מאחר שבאיחוד האמירויות הערביות ההשקעה האדריכלית בשנים האחרונות הינה יוצאת דופן, נציין את תכנית מרכז האמנויות הקונצרטים והאופרה באבו דאבי, שתוכנן על ידי חדיד ב-2007, אך טרם נפתח.

מה צפויה לעשות בעשור הבא: חדיד מתכננת בימים אלו את מרכז ספורט המים למשחקים האולימפיים שעתידים להתרחש באולימפיאדת לונדון בשנת 2012. בנוסף, היא הוזמנה לפי כשנה יחד עם מספר אדריכלים נוספים לחדש את המקום הקדוש למוסלמים – מכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קארים ראשיד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השפה הגראפית הצבעונית של ראשיד - באדיבות "אלוני"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רואה את החיים בוורוד

שם: קארים ראשיד.

גיל: 50.

ארץ מוצא: יליד מצרים. חי ועובד בניו יורק.

למה נכנס לעשירייה: סקלת העבודות של ראשיד מגוונת למדי. הוא עוסק בעיצוב אופנה, ריהוט, גופי תאורה וחפצי אמנות ובנוסף משתעשע בעיצוב פנים של מלונות בוטיק כדוגמת Semiramis באתונה ומסעדות יוקרה כמו Switch שעיצב השנה בדובאי.

פרויקט העשור: מעל לכל הדגמים והחללים הפרטניים שעיצב, הפרויקט הגדול של ראשיד בעשור האחרון הוא השפה הייחודית שיצר. הצורות הגראפיות והצבעים המתוקים שכל כך אופייניים לעבודותיו של ראשיד, באים לידי ביטוי בפריטים ובחללים מסחריים שעיצב כאחד.

מה צפוי לעשות בעשור הבא: ראשיד הצהיר לא פעם שהוא מעוניין לעצב מכוניות ובהחלט ייתכן שלשם הוא מכוון בעשור הבא. מה שבטוח – לא יהיה משעמם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיליפ סטארק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלובי של פרויקט YOO בעיצובו של סטארק/מערכת וואלה!, צילום מסך

תמיד עם חיוך

שם: פיליפ סטארק.

גיל: 61.

ארץ מוצא: צרפת.

למה נכנס לעשירייה: סטארק שם את ה-על במעצב על. את השם שלו מכירים גם מי שאין להם שום זיקה או עניין בעיצוב והוא מצליח לשמור על מעמד של סטאר בעולם העיצוב לאורך שנים. סטארק משיק מדי שנה לא פחות מכ-30 מוצרים חדשים וחדשניים בתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו ומצליח תמיד לסחוף גל של התפעלות.

פרויקט העשור: בדומה לזאהה חדיד, קשה מאוד לבחור פרויקט אחד נבחר של המעצב הסופר חרוץ הזה. יחד עם זאת, השפה ההומוריסטית היא ללא ספק סימן ההיכר שלו. דוגמה טובה לכך היא הדלת העצומה בגובה 7 מ' שסטארק עיצב עבור הלובי במגדלי YOO על גבול תל אביב רמת גן, שגורמת לנכנסים להרגיש קטנים בסביבתה. מי אמר "שיגעון גדלות" ולא קיבל?

מה צפוי לעשות בעשור הבא: בשל מספר לא מבוטל של פריטים שסטארק עיצב עד כה, ישנה סבירות שהוא יעניק לאלה אינטרפרטציה עם טוויסט חדש, במקום לעצב פריטים חדשים מאפס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרסל וונדרס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרפרף שעשוי בטכניקה מתקדמת המחקה את מראה תחרת קרושה של וונדרס ולצידו דוגמן בדמות כלב - כמו שהוא אוהב. באדיבות "טולמנ'ס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיצוב חייתי

שם: מרסל וונדרס.

גיל: 47.

ארץ מוצא: הולנד.

למה נכנס לעשירייה:רבים מעיצוביו של וונדרס הפכו לאייקונים של עיצוב. חלקם מוצגים במוזיאון המומה בניו יורק, כמו הכיסא המפורסם Knotted Chair העשוי חבלים משוחים באפוקסי, שעיצב עבור Capelini.

פרויקט העשור: בתחילת שנות ה-2000, וונדרס הקים את חברת העיצוב המצליחה Moooi. החברה משלבת עבודות שלו עם עבודות של מעצבים צעירים, כשמה שמאפיין את כולן הוא חוש הומור.

מה צפוי לעשות בעשור הקרוב: וונדרס אוהב להשתמש בחיות כדוגמניות בצילומי הקטלוגים שלו. אנחנו נצא מתוך נקודת הנחה שזה נובע מקשר אמיץ וחיבה גדולה שהוא רוכש להן, ונשער כי בעתיד יעצב קולקציה ייחודית לחיות מחמד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פטריציה אורקיולה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכות ישיבה מודולאריות בעיצובה של פטריציה אורקיולה - באדיבות "טולמנ'ס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבוד השופטת

שם: פטריציה אורקיולה.

גיל: 49.

ארץ מוצא: ספרד. חיה ועובדת באיטליה.

למה נכנסה לעשירייה: אורקיולה הוכרת כמעצבת השנה לשנת 2003 במגזין "אל דקוריישן" ומשמשת כשופטת בכירה בתחרויות עיצוב בינלאומיות. בנוסף, היא אחראית לעיצוב מספר לא מבוטל של פריטים לחברות כמו Flos, B & B, Boffi, Moroso, Cassina, ו-Kartell .

פרויקט העשור: מערכות ישיבה מודולאריות שעיצבה עבור חברת מורוסו.

מה צפויה לעשות בעשור הבא: אורקיולה החלה את הקריירה שלה כאדריכלית וציינה פעמים רבות שהיא מתכוונת לשלב את העיסוק הישן שלה בין שלל עיצובי הרהיטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוויאר מרסיקל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריט מתוך קולקציית ריהוט לילדים של מריסקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

חולם בספרדית

שם: חוויאר מריסקל.

גיל: 59.

ארץ מוצא: ספרד.

למה נכנס לעשירייה: מריסקל החל את דרכו המקצועית כקומיקסאי לפני כשלושים שנה ומאז הפך לדמות דומיננטית בעולם העיצוב כמאייר, פסל, גרפיקאי מעצב מוצר, מעצב פנים ואדריכל. עבודותיו מאופיינות בקווים נמרצים, צבעים עזים וסגנון הומוריסטי עם גישה בולטת לילדים.

פרויקט העשור: קולקציית הרהיטים שמריסקל עיצב לילדים, זכתה לשבחים רבים לא רק בזכות העיצוב היוצא יוצא הדופן, אלא בעיקר בגלל שהוכיחה התייחסות לצרכים האמיתיים ולדמיונם של ילדים.

מה צפוי לעשות בעשור הבא: בשל הגישה הילדותית והניסיון של מריסקל במדיומים השונים בעיצוב, לא נתפלא אם הוא יעצב גם לונה פארק בקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיירו ליסוני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון ממילא בירושלים בעיצובו של פיירו ליסוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

מינימליסט חמים

שם: פיירו ליסוני.

גיל: 54.

ארץ מוצא: איטליה.

למה נכנס לעשירייה: ליסוני מעצב עבור חברות עיצוב מובילות, ביניהן: קרטל, בופי, אלסי ופלוס. למרות שליסוני דוגל במינימליזם הנחשב לעיצוב קר ומנוכר, עבודותיו המגוונות מאופיינות בחמימות נעימה. דוגמה טובה לכך הם כיסאות הפלסטיק הצבעוניים שעיצב עבור חברת Kartell.

פרויקט העשור: מלונות בוטיק מסביב לגלובוס, ביניהם מלון ממילא בירושלים שנפתח השנה.

מה צפוי לעשות בעשור הבא: בזכות מוצאו האיטלקי והקווים הנקיים המאפיינים את עבודתו, לא מן הנמנע שליסוני יעצב חנויות קונספט עבור מעצבי האופנה המובילים באיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully