וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב אתגרי

דניאל זילברברג

22.12.2009 / 9:14

אנדרה קיקוסקי לא בוחר פרויקטים בגלל הכסף אלא בשביל האתגר. ביקור באתר של המעצב שיעשה לכם את העשור הבא

שם: akarch.com

ז'אנר: אתר של הארכיטקט הניו יורקי אנדרה קיקוסקי, שסומן על ידי מגזיני עיצוב נחשבים כיוצר ששווה לעקוב אחר התפתחותו בעשור הבא. שימושו החדשני בטכנולוגיות מתקדמות וחומרי בנייה בלתי שגרתיים – למשל קיר שעיצב מצמח מטפס - מצליחים להיות מקוריים, ומצד שני לשמור על איכויות של קלאסיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיה של קיר מצמח מטפס בפרויקט Lex Lofts במנהטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

רקע

קיקוסקי, בוגר תואר שני בארכיטקטורה באוניברסיטת הארוורד, הקים את החברה במנהטן לפני מספר שנים. אחד הדברים שהוא מתגאה בהם יותר מכל הפרויקטים בהם עסק, היא העובדה שהשיקול המכריע אצלו בבחירת פרויקט הוא האתגר. קיקוסקי, שמייצר חללים אקסקלוסיביים בסגנונם וביופיים, לא לוקח על עצמו פרויקט אך ורק כי הוא יוקרתי – לפחות כך הוא חוזר ואומר בראיונות. הכסף בעיניו משני ברגע שהחלל מאתגר מספיק.

קיקוסקי זכה בפרס היוקרתי James Beard award לעיצוב מסעדות על עבודתו במסעדת P*ONG dessert bar. ועדת הפרס בחרה להעניק לו את הפרס על התאמת העיצוב לקונספט של התפריט – כל פינה במסעדה התכתבה עם מנה של השף האסיאתי – ויצירת אווירה יוקרתית בתקציב מאד דל. בנוסף, הוא קיבל את פרס Lumen עבור עיצוב תאורה. כמו כן, מתהדר האתר בהישג ההבלתי מעורער של עיצוב כ-600 אלף מטרים של חלל בסך הכל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
P*ONG dessert bar עליה קיבל פרס על עיצוב תאמת העיצוב לקונספט של התפריט ויצירת אווירה יוקרתית בתקציב מאד דל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה בפנים

האתר מאד ידידותי ומחולק לקטגורית הבסיסיות ביותר. אפשר לקרוא אודות המעצב, לקרוא ביקורות ולסקור את רשימת הפרויקטים הארוכה והמכובדת שלו ובתוכה מלונות יוקרה, מוזיאונים, מסעדות וברים או בתים פרטיים. האתר מציג מגוון נדיב של תמונות מפרויקטים נבחרים, המאפשרים מבט כללי על כל סגנונות העיצוב בהם מתמחה קיקוסקי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריכה על הגג של פרויקט Lex Lofts במנהטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיקוסקי מחלק את העיצובים שלו באתר ל"דרמטיים," "חדשניים," ו"חומריים." אחד הדברים הבולטים ביותר שניתן לראות בסריקה ראשונית של האתר הוא שהסטודיו עובד הרבה בניו יורק והעיצובים שלו מושפעים מאד מהעיר, שמאופיינת בסגנון עיצובי אמריקאי מינימליסטי. בין השאר אפשר למצוא שם לופט ניו יורקי בן 2,000 מטר מרובע, שהאלמנט העיצובי הכי דרמטי ומשמעותי בחלל העצום הוא החלון שמאפשר מבט פנורמי על העיר שפרושה תחתיו. פרויקט עכשווי נוסף שזוכה לשבחים הוא עיצוב המסעדה The Wright על שם המעצב פרנק לויד רייט, במוזיאון הגוגנהיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פנטהאוז בניו יורק - האלמנט העיצובי הבולט ביותר הוא החלון הגדול/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת The Wright במוזיאו הגוגנהיים בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשר ישראלי

לא היה ולא נברא.

אקסטרה

בנוסף למאות המסעדות, בתי מלון, בתי מגורים, בתי ספר, ספריות ומוזיאונים שעיצב קיקוסקי הוא גם מפלרטט עם עיצוב רהיטים. הרשימה שמופיעה באתר מסתכמת בינתיים בשולחן וכוננית מדפים שעיצב, אך יש לקוות שזוהי רק ההתחלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן ומדפים בעיצובו של קיקוסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully