וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד כלות הנשימה

אפרת בראש וליה פן

20.12.2009 / 11:38

ועד הבית הוא תפקיד כפוי טובה אך לצידו יש גם הטבות שוות. מה כדאי - לשאת בנטל או לברוח ממנו כמו מאש? אתם קובעים

(אילוסטרציות: shutterstock)

שווה להיות ועד בית (אפרת בראשי)

תגידו מה שתגידו - ועד הבית הוא המלך של הבניין; הוא יודע בדיוק מתי השכנים הישנים עוזבים ומי הם השכנים החדשים שנכנסים במקומם; הוא מחזיק במפתחות הנחשקים ביותר – הלא הם המפתחות לגג, השטח הפופולארי לעריכת המסיבות השוות בעיר; ומעל הכל - במקרים רבים חברי ועד הבית מתחמקים מתשלום דמי ועד. אם זכיתם לגור בבניין מגורים מסודר, עם גינה ירוקה ומטופחת, אינטרקום תקין וחדר מדרגות נקי ונעים, סביר להניח שדמי הוועד עולים בהתאם ונעים בין 80 – 100 שקלים לחודש, ומכאן שמדובר בחסכון משמעותי.

בנוסף, בסמכותו של ועד הבית לקבוע ולשנות סדרי עולם בבניין. זה נחשב תפקיד מטריד בהרבה מאוד מובנים, אבל אם תשכילו לנהל אותו בחכמה יש מצב שתיהנו ממנו. לוועד הבית יש הרבה מאוד פריבילגיות כמו השקיית הגינה הפרטית בצינור המשותף של הבניין, שימוש הגנן גם לגינה הפרטית שלו ובאופן כללי, כל איש מקצוע שמגיע לבניין בהחלט יכול לעבור גם אצלכם בדירה ולבדוק שהכל תקין, לבקשתכם. לא מדובר בעניין סופר חוקי או לגיטימי, אך מאחר שכל השכנים בורחים מהתפקיד כמו מאש, איש לא ירשה לעצמו להרים גבה על התנהלותכם. אז במקום שאשמאי זקן ישתלט לכם על התפקיד ועל הבניין, קחו אתם את המושכות לידיים וכנסו במיידי לעניינים.

שווה להישאר בבית (ליה פן)

באמא שלכם, למי יש כוח להיות בוועד הבית. חיסכון בכסף? אני הייתי מוכנה לשלם הרבה יותר מזה רק בשביל לא להיות נוכחת בישיבות משמימות עם האשמאי הזקן והטרחן מלמעלה והפרחה הקולנית מלמטה, שבהן מתווכחים באיזה צבע יצבעו את תיבות הדואר, ובאיזה קוטר יהיו הכפתורים של האינטרקום. באמת, למי אכפת? בעידן שבו גם ככה רוב הדיירים הם שכירים, ישיבות ועד בית הן בזבוז זמן יקר על נכסים שלא אתם מרוויחים מתחזוקה שוטפת ותקינה שלהם.

מכירים את החנונים הבלתי נסבלים שרוצים להיבחר למועצת תלמידים? אלה בדיוק האנשים שמעניין אותם להיות חברים בוועד הבית, ואליהם באמת שלאף אחד אין כוח. בטח כשבעבודה מבקשים מכם להגדיל ראש, הילדים דורשים תשומת לב ובין לבין אתם גם מנסים לנהל חיים כלשהם; עכשיו תהפכו גם לבייביסיטר של כל הבניין? את התענוג הזה עדיף שתשמרו לפנסיונרים שמחפשים קצת עניין בחיים ההולכים ומתכלים שלהם. אתם תשלמו את הכסף ותצחקו במדרגות, כשתשמעו אותם מתדיינים על שעות ההשקיה הרצויות של הגינה ואתם תהיו בדרך לחדש של האחים כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully