וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לך נאה לשבח

גליה ימיני

30.11.2009 / 15:53

10 דרכים להשביח את הגרוטאות שלכם. זה אמנם יקר יותר מאיקאה - אך רהיט או שטיח יוקרתי חדש יעלו לכם יותר

מערכת הסלון היוקרתית שקניתם לפני עשור איבדה מזוהרה. הריפוד התבלה, ופה ושם יש כתמים שלא יורדים - אך הסלון נוח ושירת אתכם נאמנה, ולא מתחשק לכם להחליפו בחדש, מה גם שמחיר סלון איכותי חדש יכול להסתכם בעשרות אלפי שקלים. לכן שיפוץ הוא אפשרות מזמינה. עלות חידוש הריפוד, תיקון ושיפוץ הסלון נמוכים יותר מרכישה של סלון חדש, אבל זו לא הסיבה היחידה לבחור לחדש רהיט ישן במקום לקנות חדש.

"אחד היתרונות בחידוש רהיטים הוא החיסכון בזבל וזה חשוב לכל הירוקים. במקום לזרוק רהיטים לאשפה, מחדשים אותם", אומר אורי שירין, הפועל בשוק חידוש הרהיטים כבר 40 שנה. כששירין מקבל רהיט לשיפוץ ולריפוד מחדש הוא משתמש בשלד הרהיט ומחליף את בד הריפוד, הספוג שמתחתיו וחגורות התמיכה. אם השלד שבור או לא תקין, משפצים גם אותו. "אפשר לשפץ כל רהיט, אבל לרוב אנשים בוחרים לשפץ רהיטים משנות ה-50, רהיטים שהם מזכרות משפחתיות, או רהיטים שמתאימים לעיצוב הבית והתבלו. אנשים בוחרים גם לשפץ רהיטים שנקנו בחו"ל ושווים הרבה כסף", אומר שירין. לדבריו, יתרון נוסף בחידוש רהיטים ישנים הוא הייחודיות, במקרים שבהם "אין שבלונה. רהיטים שאין לכולם, שלא יצאו מסרט נע. יש רהיט שבעליו מעצב אותו מחדש לפי רצונו".

חידוש מערכת סלון שעלתה 30 אלף שקל יחסוך כ-30% מעלות רכישת סלון חדש דומה. עם זאת, שירין אומר כי יש רהיטים שלא כדאי לחדשם, על אף הסנטימנטים. מערכת סלונית שעלתה 5,000-6,000 שקל, למשל, עדיף להחליף בחדשה במחיר דומה, ולא להתעסק עם חידוש הריפוד, שיכול לעלות יותר מעלות הרכישה. כדאי להחליף גם סלון מעור, או מחומר דמוי עור שנשחק, מכיוון שעלויות ריפוד מחדש בעור גבוהות מאוד.

בירושה מהסבתא

גם בבית העיצוב התל אביבי DOLLA מציעים שירות חידוש רהיטים. "הריפוד נשחק, הקפיצים מתבלים והלקוח מנצל את המצב כדי לשדרג את הרהיט", אומר דרור פטיטו, המעצב והבעלים.

"אנו מרעננים את העץ על ידי שיוף והעברת חומר מיוחד שמשמר את הריהוט ואינו משנה את הצבע המקורי, מסדרים קפיצים ומחליפים ריפוד", אומר פטיטו. "החלפת הריפוד משמעותית ולרוב מתבצעת כחלק מחידוש הרהיט. החלפת הריפוד נעשית לעתים גם לספה או לכורסה שאינן שחוקות, כשלקוח רוצה לרענן ולשנות את מראה הבית".

גם פטיטו שותף להמלצה של שירין לחדש רק רהיטים עתיקים, יקרים או בעלי ערך רגשי. "רוב האנשים שאני נותן להם הצעות מחיר לחידוש, מעדיפים לקנות ספה חדשה. עלות החידוש היא כזו שהם מחליטים להוסיף 20% ולקנות חדש. אם זה רהיט עתיק שהגיע בירושה מהסבתא - זה כבר סיפור אחר".

שיפוץ ושימור של רהיטי עץ

לקוחות שמעוניינים בשיפוץ רהיטי עץ מבקשים בדרך כלל לרענן מראה שחוק של שולחן או כיסא, אומר עפר זוהר, מנכ"ל ומבעלי עץ המשאלות, המתמחה בעיצוב וייצור רהיטים מעץ מלא. במקרים רבים, הוא מוסיף, לקוחות מגיעים לאחר שרכשו פינת אוכל חדשה והם מבקשים להתאים אליה כיסאות ישנים. "אנחנו בוחרים עם הלקוח את הצבע ולאחר מכן משייפים, צובעים, מתקנים, סוגרים חריצים ומורחים לקה, בהתאם לדרישה ולמצב הרהיט", מסביר זוהר.

שיפוץ רהיטי עץ אינו חסכוני יותר מעלות ריפוד מחדש. גם במקרה זה, אומר זוהר, ב-99% מהמקרים עדיף לקנות רהיטים חדשים, אלא אם כן הרהיט מיוחד או שיש אליו קשר רגשי.

רונן דור ממושב שדי חמד עוסק ברסטורציה איטלקית מסורתית-שמרנית. דור מסביר שבשיטה זו "שומרים על החזית והמראה של העץ ללא שיוף, לא מורידים שכבות אלא מנסים לשמר את הרהיט, ולתת ערך להיסטוריה שלו. רק הפוליטורה חדשה.

"אני עושה גם תיקונים לרהיטים רגילים, כמו החלפת רגל לשולחן שנקנה לפני חמש שנים והרגל שלו נשברה, אבל רסטורציה עושים רק לדברים עתיקים בעלי ערך כספי או סנטימנטלי", אומר דור. "זו עבודה ידנית יקרה שלוקחת זמן. תיקון פשוט של כיסא רגיל יכול לעלות 100 שקל, אך רסטורציה עולה הרבה יותר".

שיפוץ שטיחים

אם השטיח הפרסי שהורישה לכם הסבתא התבלה, גם לזה יש פתרון. ברשת צמר שטיחים יפים, לדוגמה, יש מחלקה מיוחדת העוסקת בתיקון, שיפוץ וניקוי שטיחים. המחלקה מטפלת כמעט בכל סוגי השטיחים בטכניקות וחומרים שונים, בהתאם לסוג השטיח והפגם. מיכאל כהן, מהבעלים, אומר כי ב-90% מהמקרים אפשר לתקן שטיח, בין אם הפגם הוא לכלוך, חורים, בעיית עש או צבע שנפגם.

לרוב, הוא אומר, לקוחות מגיעים אליו עם שטיח בעל ערך סנטימנטלי, או שטיח אספנות עתיק ויקר. "בדרך כלל מדובר בשטיחי משי בשווי של כ-2,000 עד 20 אלף דולר", הוא אומר. גם כאן, כמו ברהיטים, הכל תלוי בערכו הרגשי והכספי של השטיח, וכן בעד כמה השטיח נדיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

השיטה הזולה - עשה זאת בעצמך

אם אתם רוצים להשקיע את המינימום האפשרי בשיפוץ רהיט שאתם לא רוצים להחליף, תוכלו בחלק מהמקרים לחדש אותו בעצמכם. איריס יוגב, אדריכלית נירלט, מציינת כי לא כדאי למהר ולהשליך רהיטים. "לא צריך לרוץ ולקנות חדשים. אם קניתם רהיט חדש שאינו צבוע, לא צריך למהר ולהשקיע מאות שקלים כדי שיצבעו לכם אותו. בהשקעה קטנה ובזמן מועט, בעזרת צבעים וכלים המצויים בכל בית, אפשר להעניק מראה מחודש, במגוון סגנונות, לכל רהיט", היא אומרת.

עלות חידוש רהיט, אומרת יוגב, תלויה בכמה גורמים: סוג הרהיט וגודלו - שולחן סלון או ארון דורשים כל אחד כמות שונה של חומר, וסוג טיפול שונה; סוג העץ - אם זה עץ צבוע, עץ מרוח בלכה, פורמייקה או עץ רגיל שאין עליו שום חומר ובמקרה זה החידוש הוא הזול ביותר; ושיטת החידוש - אם מדובר רק בצביעה, העלות משתנה אם בוחרים בצבע עץ ייחודי, בצבע רגיל או בגוונים מטאליים. העלות גדלה אם מחליטים לצפות את הרהיט בלכה ובהתאם לסוג העיתוב הנבחר.

לדברי ניבה יחיאב, מנהלת העיצוב של טמבור, כשניגשים לצביעה וחידוש של ריהוט, חשוב לזכור כי "סוף מעשה במחשבה תחילה: לפני בחירת הגוון ויישום הצבע, חשוב להקפיד על תיקון נזקים, בדיקת התשתית וחיזוקה".

מחירים: רסטורציה של שידה: 800-4,000 שקלים; צביעת כיסא בשיטת עשה זאת בעצמך: 50 שקלים; שיפוץ שולחן מעץ: 2,000-5,000 שקלים.

כל המחירים לפי הערכות המומחים המרואיינים בכתבה: אורי שירין, רונן דור BOTTEGA, דולה, עץ המשאלות, צמר שטיחים יפים, נירלט וטמבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully