וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזרה בדרך

המעצב ארנס אגמונט הפך אותו לפריט עיצובי זוכה פרסים. תגידו מזל טוב למיקסר של "קיצ'נאייד" שחוגג יומולדת 90

בתחילת המאה ה–20 הרברט ג'ונסטון, מהנדס מאוהיו, עבר במאפייה השכונתית שליד ביתו והתבונן באופה שלש את הבצק בקושי רב בעזרת כף לישה מאסיבית עשויה ברזל. ג'ונסטון החליט למצוא פיתרון לעבודת הלישה המאומצת, והמציא בשנת 1914 את המיקסר התעשייתי הראשון. המיקסר החדשני של ג'ונסטון, שהכיל 75 ליטרים, סחף אחריו רבבות של אופים מקצועיים ומאות מסעדות בתי קפה ברחבי ארצות הברית התעניינו במיקסר הענק, שהפך לשם דבר בתעשיית "הבצק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המיקסר החדשני בצעירותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

השנה ימלאו 90 שנה לחברה הקטנה מאוהיו שהמציאה את המיקסר הראשון והפכה מאז למותג מוביל במיקסרים ואביזרי מטבח בארצות הברית ומחוצה לה. השם "קיצ'נאייד" הומצא על ידי אחת מהנשים שעבדו בחברה, שציינה כי לא משנה מה יהיה שמו של המכשיר החדש, העיקר שהוא העזרה הכי טובה שהייתה עד כה במטבח (Kitchen Aid). בשנות ה-20 המיקסר החדשני נרשם כפנטנט בשל סיבובו היעיל בלישת הבצק, אך מה שגרם לזינוק המטאורי בפופלאריות שלו, הייתה כניסתו לתמונה של המעצב התעשייתי המוערך ארנס אגמונט. "קיצ'נאייד" שכרו את שירותיו של אגמונט ב-1936, כדי להעניק למעבד המזון מראה עיצובי וידידותי וזה עיצב שלושה דגמים חדשים, שזכו בפרסים על עיצוב יוצא דופן והוצגו במוזיאונים. בזכות עיצוביו החדשנייים של אגמונט, מערבל המזון עשה את דרכו ממפעלים ומסעדות למטבח הפרטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה של קיצ'נאייד משנות ה-50/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתנת יום הולדת

90 שנה אחרי, מערבל המזון של "קיצ'נאייד" משווק ב-70 מדינות ומשרת את מיטב השפים. לצדו, החברה מציעה כיום מגוון של אקססוריז למטבח, מוצרי בישול ואפייה כמו סירים עם פסי נחושת להולכת החום, מסננות מתכווננות לכיור, משחיז סכינים המותאם לגדלים שונים של סכינים, תבניות בצורות מקוריות ומגוון רחב של כלים. המיקסר האגדי לא נזנח כמובן, הוא היה ועודנו מוצר הדגל של החברה ומתפתח עם השנים. כיום, הוא מעיין מכשיר כל יכול, המגיע במגוון צבעים ואליו ניתן להרכיב בהברגה פשוטה, מכשיר להכנת פסטה, מסחטת מיץ, קוצץ לירקות, פותחן קופסאות ועוד.

לכבוד יום הולדתו של המותג, יצאה החברה בדגם חדש של מיקסרים במהדורה מוגבלת, בגוון אדום עמוק עם אלמנט שקוף, הנקרא Apple Candy בהשראת התפוח הממותק על מקל, המצופה בסוכרייה אדומה. הדגם החדש מגיע עם קערת נירוסטה המכילה 5 ליטר, הוא בעל 10 דרגות מהירות שונות בהתאמה לסוגי מזון שונים, פעולת ערבול ייחודית ובלעדית בתנועה פלנטרית (כוכבית) המגיעה לכל נקודה בקערה עוצמתית במיוחד אך עם זאת שקטה למדי. הישראלים מסתבר, רוכשים מדי שנה אלפי מיקסרים של קיצ'נאייד, ומהיבואנים הרשמיים בישראל (חברת ניופאן) נמסר כי גם הדגם האדמדמם החדש יגיע למדפים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדגם החדש לכבוד יום ההולדת. 1,999 שקלים במהדורה מוגבלת/מערכת וואלה!, צילום מסך

חפשו את הוורוד

מי שאדום זה לא הצבע שלו, או רוצה לעשות מעשה טוב תוך כדי אבזור המטבח, יוכל לרכוש את המיקסר הוורוד של החברה. "קיצ'נאייד" נרתמת מאז 2001 למען המאבק בסרטן השד בכל העולם, באמצעות סדרת מוצרים ורודה המעוצבת בדומה לדגם שעיצב ארנסט בשנות השלושים המוקדמות. הצרכנים הישראלים יתרמו לעמותת "אחת מתשע" 50 דולר בכל קניית מיקסר ורוד, ו-25 דולר בכל קניית בלנדר ורוד.

עלות המיקסר החדש 1,999 שקלים, כולל 5 שנות אחריות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיצ'נאייד תומכים במאבק בסרטן השד. הסדרה הוורודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully