וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעל קריעה

אנשים שמתעקשים שתחלצו נעליים בכניסה לביתם - טרחנים או צודקים? אתם קובעים

(אילוסטרציות: shutterstock)

צודקים (אפרת בראשי)

להיכנס הביתה ללא נעליים זו תחושה משחררת ומזככת, ויש בה גם סמליות: כל מה ששייך לבחוץ, נשאר בחוץ ולא נכנס הביתה. מעבר לזה, התחושה של להסתובב בבית עם גרביים עבות בחורף ויחפים בקיץ, היא ללא ספק נעימה וכייפית ויש הגורסים שהיא גם בריאה ומשחררת את כף הרגל, שחנוקה במשך שעות רבות בנעל.

אם אתם גרים בתל אביב סביר להניח שגם לכם יצא (לפחות פעם אחת במקרה הטוב), לדרוך על חרא של כלבים המצוי בכל פינת רחוב, ולהכניס את הסירחון המגעיל הזה הביתה. למה לקחת את האפשרות הזאת בחשבון במקום להוריד את הנעליים בכניסה לבית ולא למרוח את השטיח בצואה? בנוסף, בימים שבהם יורד גשם ואתם נכנסים הביתה עם נעליים רטובות, אתם משאירים אחריכם סימני דרך של לכלוך בוצי. למי יש את הסבלנות, האנרגיות והכח לנקות את הבית כל פעם שאתם נכנסים אליו עם הנעליים המלוכלכות שלכם? גם אם אתכם זה לא ממש מעניין אם הבית נקי, למה המארחים שלכם צריכים לסבול את הטינופת שהבאתם מבחוץ? ומה יגידו התינוקות שזה עתה התחילו לזחול על הרצפה? למה הם צריכים להתלכלך בג'יפה שמותירות הנעליים? לא בכדי אלוהים אמר למשה של נעלייך מעל רגלייך.

טרחנים (ליה פן)

עם כל הכבוד למוטיבים התנכיים, אין ברירה אלא לתייג אנשים שמבקשים ממך להוריד נעליים עם הכניסה לביתם, כנודניקים בלתי נלאים. זה נכון, כיף ללכת בקיץ יחף ובחורף עם גרביים, אבל להכריח את האורחים שלכם לעשות זאת, זהו חוסר נימוס משווע; אתם מביכים אותם, רומזים להם שהם מטונפים שלא יודעים איך לחמוק ממוקשי הרחוב ומעיקים עליהם. יתרה מזאת, אם כבר בהיגיינה עסקינן, עדיף לתחום את הניחוחות הייחודיים של כף הרגל בתוך הנעל, מאשר לשחרר גרביים מסריחות ורגליים מיוזעות לאוויר העולם.

גם טיעון החרא על הנעל לא ממש מחמיא – אם אחד האורחים שלכם דרך עליו במקרה, תנו בו אמון מינימאלי שהוא ידע לעשות בעצמו את המעשה הנכון, מבלי שתכפו עליו חליצה מבעוד מועד. מעבר לכל אלו, יש גם נימה מתנשאת כשאתם מתייחסים לבית שלכם כאל מקדש שאין לטמאו. זה קצת כמו להגיש לאורחים שלכם משקאות בכלים חד פעמיים מהחשש שיזהמו לכם את הכוסות, או כי אתם מתעצלים לנקות אותן. אם כבר פתחתם את הבית שלכם לאנשים, תנו להם להרגיש בנוח. שטיח לניגוב הרגליים בכניסה הוא יעיל מספיק לשמירת הניקיון הבסיסי. חוץ מזה שעדיף לנקות קצת מדי פעם, מאשר להיות טרחנים מעצבנים שאף אחד לא רוצה לבוא אליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully