וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שאהב חפצים

17.11.2009 / 10:09

1,200 פריטים מביתם הראוותני של מעצב האופנה האגדי איב סן לורן ובן זוגו, מוצאים למכירה פומבית בפריז

רויטרס

אוסף עתיקות ופריטי אמנות של מעצב האופנה המנוח איב סן לורן ובן זוגו פייר ברז'ה מוצאים למכירה פומבית שנפתחת היום (שלישי) בפריז ותמשך שלושה ימים. קרוב ל-1,200 פריטים מהאוסף של בני הזוג יימכרו באירוע שאורגן על ידי בית המכירות הפומביות, כריסטי'ס.

איב סן לורן הלך לעולמו ביוני 2008 לאחר שסבל ממחלה ממושכת. מכירה פומבית ראשונה של אוסף האמנות שלו, נערכה בפברואר 2009 והרווחים ממנה נאמדו ב-373 מיליון יורו. הרווחים מהמכירה הפומבית צפויים להגיע ל-3 עד 4 מיליון דולר, והם ייתרמו למען חקר האיידס.

לורן נולד באלג'ריה ב-1936, כשזו הייתה עדיין תחת השלטון הצרפתי. הילד הביישן החל להתעניין בבגדים וכבר בגיל 17 כשהגיע לפריז היה ברשותו תיק עבודות. עורך המגזין "ווג" פרסם את יצירותיו של לורן ושנה אחר כך זכה לורן בשלוש מתוך ארבע קטגוריות בתחרות עיצוב, ברביעית זכה המעצב קרל לגרפלד.

הוא החל לעבוד עבור המעצב כריסטיאן דיור, שהפך למורהו הרוחני. "הוא לימד אותי את הבסיס של עבודתי ואומנותי, לעולם לא אשכח את השנים שביליתי לצידו". לאחר מספר שנים שעבד תחת שרביטו של דיור החליט לורן לפתוח בית אופנה משלו, וב-1960 פתח בית אופנה שהתאפיין בטרנדים האחרונים בשוק ובמשיכה לתרבות הפופ. במשך עשרים שנה היה זה לורן שקבע את צו האופנה בעולם.

צילום: רויטרס
עריכה: ענת ברק ולירז ליבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully