וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבות סוטות

מיכל אורית ועדי, חברות לספסל הלימודים בבצלאל, הקימו את "אנומליה" כדי למתוח את הגבולות בעולם העיצוב

את בנות "אנומליה" פגשנו לראשונה ביריד המתנות "גיפטד", שהתקיים בהרצלייה לפני החגים. החומרים הלא שגרתיים מהם עשויים הפריטים שלהן, סקרנו את המבקרים שנגעו ובחנו אותם מקרוב. אורית כהן (אשקלון) עדי מאירצ'ק (תל אביב) ומיכל המר (ירושלים), הכירו על ספסל הלימודים במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל. בתום הלימודים כל אחת מהן החלה לחפש את דרכה בעולם העיצוב, כשהרעיונות השונים שלהן הצטלבו והפגישו ביניהן שוב, הפעם לא רק כחברות. לפני כחצי שנה חברו השלוש לקבוצת עיצוב הנקראת "אנומליה", שפירושה סטייה מהנורמאלי, אי-סדירות בתוך תופעה קבועה ומוכרת. "בחרנו בשם הזה מכיוון שהוא מספק מענה הכרחי בעינינו עבור עיצוב מוצלח, הכולל את היכולת 'לסטות' מהנורמה" הן מציינות. "הרצון שלנו הוא להסתכל על דברים מוכרים בצורה רעננה ולחפש איך להוציא אותם מהכלל, ובמקביל לשמור על הפונקציונאליות של הפריטים".

אורית כהן עדי מאירצ'ק ומיכל המר - סטודיו אנומליה. שי אוקנין
סטודיו אנומליה/שי אוקנין

מכליאות

עוד נושא שחשוב ל"אנומליה", מלבד בחינת ובדיקת גבולות המוצרים שהן מעצבות, הוא ליצור אובייקטים עם התייחסות לנושא האקולוגי. "כל אחת מאיתנו היא ממחזרת כפייתית בביתה". הן מתוודות "בתור מעצבות יש לנו את האחריות ואת היכולת להשפיע על קהל ולהביא את המודעות לנושא האקולוגי עד אליו".

האנומליות מעצבות פריטים יום יומיים המורכבים מהכלאות שונות כמו קערות פלסטיק דמוי קריסטל, שתחת ידיהן הפכו לגופי תאורה שמזכירים את בית סבתא; לוח המודעות המשעמם והבנאלי שעשוי משעם, הוסב על ידי מיכל, עדי ואורית, למוצר דקורטיבי באמצעות שילוב של מגשים שונים מפלסטיק היוצרים מסגרת ייחודית. שעון הקיר של הקבוצה שנקרא "דקה רכה" מוכיח כי לאנומליה יש גם חוש הומור: הוא עשוי שאריות בדים מתעשיית הטקסטיל בדרום תל אביב, ומורכב מהכלאה בין שני מוצרים יום יומיים - שעון קיר וכרית. תקתוק המחוגים נטמע בתוך החומר הרך והחיבור החדש יוצר מוצר פונקציונאלי ואסתטי המוצע במגוון דוגמאות. ה"גופיתיק" הוא הפריט הוותיק של הקבוצה. הוא עשוי גופיית סבא שהפכה לתיק מרובה תאים, ועליו הדפסים משעשעים וצבעוניים, שלדברי הבנות אינם יורדים בכביסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Memories - קערות פלסטיק דמוי קריסטל שהפכו לגופי תאורה שמזכירים את בית סבתא/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Memo Plate - לוח מודעות בגדלים שונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתור מעצבות מתחילות המגבשות סגנון, זה לא קשה לעצב ביחד כקבוצה?

"להפך, מההתחלה היה לנו ברור שלקבוצה יש כוח. כל אחת מאיתנו מביאה איתה את הנקודות החזקות שלה. אנחנו יוצרות ומפתחות את המוצרים ביחד ולחוד, מתייעצות, דוחפות אחת את השנייה ונותנות פידבק. בנוסף, כשעובדים ביחד, יש מחויבות אישית למטרות הקבוצה, דבר שמאוד מדרבן עשייה ויצירה. חוץ מזה פשוט כיף לנו לעבוד ביחד".

בנוסף לפעילות במסגרת "אנומליה", כל אחת מהבנות עובדת בערוץ נוסף כדי להעשיר את היצירה מכיוונים שונים; מיכל עובדת במקביל על פיתוח קולקציית נעליים עם המעצבת תמר נואמה, אורית סיימה סטאז' בניו-יורק אצל המעצב המוערך רון גלעד, ועדי עובדת עם המעצבת שלומית אופיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעון קיר "דקה רכה" - 129 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה כולל תהליך עבודה קבוצתי כשעובדים על מוצר משותף?

"כל אחת מאיתנו בונה מודלים ראשוניים ותוך כדי אנחנו מתייעצות עם חברים ומעצבים אחרים. כשהמודל עולה על "שולחן הניתוחים" כל אחת מציעה כיצד ניתן לשפר אותו ולהפוך אותו ממודל למוצר אמיתי. מכאן, לכל מוצר גם אם הוא התחיל כרעיון של אחת מאיתנו, הוא הופך להיות משותף לכולנו. אנחנו מייצרות את המוצרים שלנו באופן עצמאי ובשיתוף תעשייה זעירה בישראל כחלק מהאג'נדה שלנו. התהליך מגיע לסיומו בזמן המכירה הפרונטאלית, שם אנחנו פוגשות את התגובות האמיתיות.

על איזה מוצר אתן עובדות עכשיו?

"אנחנו עובדות כרגע על פיתוח גופי תאורה נוספים לסדרה של "Memories" (קערות פלסטיק). בעתיד הקרוב אנחנו מתכננות לעצב סידרת מוצרים עבור ההולכים על ארבע."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופיתיק - גופיית סבא שהפכה לתיק מרובה תאים. 69-79 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סבלנות - כוס לגידול בטטה ואבוקדו. 25 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

איפה "אנומליה" תהיה בעוד 5 שנים?

מיכל: "בעוד 5 שנים אני מאמינה שאנומליה תהיה חלק אינטגרלי בשדה העיצוב הישראלי. נאיבית ככל שאהיה אני מאמינה שהפס ייצור שלנו ברובו יהיה מקומי ומקווה שהמוצרים יימצאו את דרכם וייצגו עיצוב ישראלי ברחבי העולם."

אורית: "בסטודיו עם סדנא שמייצר בעצמו ומקבל עבודות עיצוב שונות. סטודיו שיעסוק בפיתוח מוצרים חדשים על שם המותג שלנו, לאנשים פרטיים ולחברות."

עדי: "שהסטודיו יהיה עיקר ההתעסקות שלנו ופרנסתנו היחידה, ושממנו יצאו מוצרים חדשים ואנומלים לרחבי הארץ והעולם."

את המוצרים של "אנומליה" ניתן להשיג ב"פואנטה", יואל סלומון 31, נחלת שבעה ירושלים, בירידי עיצוב ומתנות ברחבי הארץ, בקרוב בחנויות העיצוב השונות בתל אביב ודרך האתר שיעלה בקרוב לאוויר.


טווח מחירים:
Memo – plate – לוח ממו בגדלים שונים 49-89 שקלים.
Memories – גוף תאורה כפול – 149 שקלים.
שעון קיר "דקה רכה" – 129 שקלים.
"סבלנות" - כוס לגידול בטטה ואבוקדו – 25 שקלים.
גופיתיק – 69-79 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully