וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינה בגיל המעבר

יותר מדי מים פחות מדי דשן וטיפוח ירקות שאוהבים שמש - כל הטעויות שגננים מתחילים עלולים לעשות לפני שהחורף מתחיל

גננים חובבים שימו לב: הגשם שלאחרונה יורד מדי פעם, משקה לכם את הגינה ושומר על אדמה רטובה איננו פוטר אתכם מלתחזק ולטפח אותה. עם בוא הקור והגשמים פנינו לגננים המקצועיים זוהר בורשטיין מד"ר צמח ומתן פאיאנס, בעל משתלה לגידולים אורגאניים, על מנת שימליצו לכם ולנו כיצד להגן על הגינה ולשמר את יופייה גם בחורף.

הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שאת עוצמת הגשם אי אפשר לכוון; מאחר שמי הגשם מכבידים על העלים והענפים רצוי לקשור את הצמחייה ולקבע את הגבעולים העדינים. את הענפים הגדולים, שעלולים להישבר בעקבות רוחות חזקות וגשם, מומלץ לגזום מבעוד מועד. בגינות גג יש לנקות את מרבד העלים הנושרים על רצפת הגג, למניעת סתימה והצפה. כמו כן מומלץ לבדוק את תקינותם של הניקוזים בעציצים ובאדניות, שלא תיווצר הצפה בתוכם.

השקייה בעונה הגשומה

במידה ויש לכם השקיה ממוחשבת, מומלץ להפסיקה בחורף. אם הגשם מתעתע ויורד לעיתים רחוקות, כמו שקורה בדרך כלל באזורינו, יש להפעיל את ההשקיה בהתאם. בגינות ובעציצים שהגשם אינו מגיע אליהם, לדוגמה כאלו שנמצאים מתחת לעמודי הבניין, בגינת פטיו סגורה, או בחצר אנגלית, יש להמשיך ולהפעיל את ההשקיה, אולם בכמויות פחותות משמעותית. במידה ובמערכת ההשקיה קיימת גם מערכת דישון, כדאי בכל זאת להשקות בעזרתה מדי פעם, לצורך הזרמת הדישון לצמחיה, על אף שהגינה רטובה.

זיבול ודישון

יש לזבל את הגינה בקומפוסט, הומוס (תוצר עיכול של תולעי אדמה), או לחלופין בדשן לסוגיו השונים. בתחילת החורף עם בוא הגשמים הראשונים, הזבל נכנס אל האדמה ונספג היטב בתוכה. מאחר שבחורף העבודה השגרתית בגינה מצטמצמת פנו את הזמן לגיזומים גדולים והשקעה בפינות שזקוקות לטיפוח, וכאלה שנזנחו במהלך העונה החמה. למשל מקומות שבהם הצמחייה סבוכה, החצר האחורית וצמחייה בסביבת המחסן.

שביל הפריחה

בתחילת החורף או בסוף הסתיו ניתן לשתול פרחים כמו בגוניה מסוגים שונים, בגונית הדרגון או בגוניה מבריקה, בשמת, גרניום וסקיבולה ועוד. בשיאו של החורף בחודשים דצמבר- פברואר צמחים אילו ייפגעו קלות ועל כן מומלץ לשתול צמחים עונתיים כגון אמנון ותמר, לע ארי, סלסלי כסף, לובליה ורקפות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

האורחים הגיעו

חלזונות שבלולים ורכיכות למיניהם, שבאים לבקר בגינה בחורף, יודברו עם "מתאזון", שמגיע בצורה של גרגירים (מומלץ לפזר אותם על פני השטח). למיגור הנמלים שלאחר הגשמים מכינות את קיניהן ניתן לפזר "דיזיקטול" (המומלץ הוא דיזיקטול 15% או חומר המקביל אליו).

כן למאכל

עונת החורף היא העונה הטובה ביותר לגידול ירקות אורגניים, מכיוון שלא צריך להשקות אותם הרבה ויש עליהם פחות מזיקים. החורף מתאים בעיקר לגידול ירקות עלים ושורשים כגון חסות למיניהן, ארוגולה, רוקט, באק-צ'וי, טאט סוי ומגוון עליי ביבי, בצל ירוק, שום, כרישה, מנגולד, עלי סלק ועוד. התבלינים המומלצים לעונה זו הם מרווה, זוטה לבנה, זעטר, אורגנו, טימין, מליסה, שיבא, רוזמרין וטראגון, שיוכלו בהחלט להתאים גם באדניות, ואם הם ממוקמים בסמוך לחלון המטבח שלכם תוכלו ליהנות על הדרך מריחם המרענן, בכל משב קל של רוח.

מתן פאיאנס מציין שכדי לגדל בבית גידולים אורגניים, ידרשו לכם מספר תנאים בסיסיים ופשוטים:

1. אור שמש ישיר, לפחות חצי יום.

2. הצטיידו באדמה עשירה בחומר אורגני, להזנת הצמח. אם שותלים באדמה –30 ליטר קומפוסט למ"ר, ואם באדנית – 10% הומוס תולעים בתערובת דשן אורגני נוזלי לפי המינון על האריזה.

3. בחרו את הירק המתאים לעונה. גם אם מאוד תרצו, לא תוכלו לגדל עגבנייה בחורף ללא חממה, ובקיץ החסות יפרחו לכם מהר מדיי וטעמן יהיה מר.

4. יש צורך במרחב גידול נכון. הירקות שאנו ניזונים מהעלים שלהם (חסות, בייבי, פטרוזיליה, כוסברה שמיר וכד') יוכלו לגדול בקלות גם בעציצים ואדניות. השורשים והירקות הגדולים יותר (גזר, כרובית כרוב ברוקולי וקולרבי) ישמחו לאדמה אמיתית, מזובלת ומנוקזת כדי להוציא יבול משמעותי.

5. הקפידו שהאדמה תהייה לחה כל הזמן ולהשקות אותה רק אם יבש, כי חבל על כל טיפה.

ירקות החורף יעשו לכם את החיים קלים, הם נחשבים לקרובי משפחה של עשבי הבר, הם אוהבים את החורף וגדלים יפה ללא צורך בטיפול מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully