וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף-בית של עיצוב

רז סמולסקי

30.10.2009 / 12:05

הבה שיבה היא לא עיר בהודו. דלת אוטובוס אצלכם במטבח. ומעלית במשטח העבודה. כל המושגים של עולם עיצוב הבית

לא משנה אם קניתם דירה שזקוקה לשיפוץ או דירה מקבלן - בכל מקרה אתם צפויים להיכנס לעולם מושגים חדש וזר, שהמלים בו שאולות משפות זרות וטרנדים חדשים בעיצוב הבית.

אם מישהו ישאל אתכם אם אתכם רוצים לעשות שפרוץ, סביר להניח שלא תדעו מה זה. גם מנגנון הבה שיבה לפתיחת החלון לא מוכר לכל אחד. המלים העלומות האלה הן עתים תוצר של היצירתיות הלא נגמרת של אנשי השיווק, ובמקרים אחרים מדובר במוצר מיובא, ששמו לא עבר גיור כהלכה.

ביקשנו מאיציק טלבי, מנכ"ל חברת טלבי, שעוסקת במוצרי אלומיניום וחלונות, יוסי אלקובי מנכ"ל דקור מטבחים, ואיציק שאשו, מנכ"ל ויה ארקדיה, שמתמחה בריצוף וכלים סניטריים, לשפוך מעט אור על חלק מהמושגים המעורפלים הללו. להלן המילון למושגי עיצוב הבית.

חלונות

INGLASS: חלומה של כל עקרת בית. חלונות כפולים שביניהם מותקן תריס ונציאני או וילון לצורך הצללה. התריסים נמצאים במרחב אטום ולכן אינם צוברים אבק - כך שאין צורך לנקותם.

שפרוץ: מי שמשפרץ חלון, למעשה מחלק את החלון שלו לשטחים קטנים באמצעות פרופיל. אין לפעולה זו משמעות פרקטית - מדובר באלמנט עיצובי, כשיש חלון גדול מדי ורוצים לחלק אותו למרובעים קטנים יותר.

זכוכית רפלקטיבית: זכוכית מסננת קרינה שהשקיפות שלה משתנה בהתאם לעוצמה של אור השמש. בשעות היום היא מונעת הצצה מבחוץ לתוך הדירה. נשמע כמו פתרון טוב למחפשי פרטיות? אולי לשעות היום - בשעות הערב הזכוכית הרפלקטיבית שקופה לגמרי וניתן לראות דרכה את כל הנעשה בתוך הדירה.

צבע מגורען: טקסטורה של צביעה המעניקה לפרופיל של החלון גימור מחוספס, כמו ברזל.

הבה שיבה: לא מדובר בעיר בהודו. מנגנון גרמני שפירושו בעברית הרם הזז. בבית הכולל יציאה לחצר עם ויטרינות כבדות וגדולות הזזת הכנף דורשת מאמץ רב והגלגלים לעתים קרובות ניזוקים. מנגנון הבה שיבה פותר את הבעיה באמצעות ציר הרם הזז - ידית ההפעלה מסתובבת ומרימה את הכנף בכמה סנטימטרים באוויר, כך שהזזתה הופכת קלה מאוד.

מטבחים

קוריאן: לחובבי המראה הנקי. מדובר בחומר מתוצרת גרמניה המשמש ליצירת כיורים ומשטחי עבודה (במטבח או באמבטיה) במקשה אחת - ללא פסי חיבור. באמצעותו אפשר ליצור משטח עבודה המתחבר גם לקיר, במקום הקרמיקה המסורתית. משמש תחליף לכיור, שיש וחיפוי קיר המותקנים בנפרד.

קלאפה: ארון מטבח עליון שנפתח כלפי מעלה, ומכאן מקור השם: כלפי מעלה. להבדיל מארונות רגילים הנפתחים כמו כנפיים לצדדים.

קונטאצ'ו: לעשירים בלבד. שיש עשוי חלוקי אבן של קוורץ, די גדולים, היוצר מעין פסיפס צבעוני, חלק ועמיד.

דלת אוטובוס: דלת לארונות מזווה גדולים שנמתחים מן הרצפה עד לתקרה. הדלת נפתחת כמו באוטובוס - הדלת נפתחת לצדדים ונכנסת בחזרה לתוך הארון. פתרון זה מאפשר להשאיר את הארון פתוח כשהדלת מוסתרת ולא מפריעה למעבר במטבח.

מעלית: מעלית שתולה בתוך משטח העבודה. עוד פתרון מודרני למטבח, שבאמצעותו ניתן לאחסן מכשירי חשמל, כמו מיקסר ומסך LCD, בתוך ארון מטבח תחתון ולשלוף אותם בעת הצורך, במקום שהמיקסר יעמוד על השיש ויצבור אבק.

שלייף לק: שיטת צביעה בגימור מבריק במיוחד - עד כדי כך שאפשר לראות על הרהיט השתקפויות.

ניו לק: שלייף לק למתקדמים. לא מדובר בשיטת צביעה של עץ, אלא בתחליף לארונות מעץ, שיוצר מראה חלק ומבריק יותר מהשלייף לק. כמעט כמו מראה.

קרמיקות וכלים סניטאריים

אינטרפוץ: לא מחלה כרונית. כינוי לברז עם מנגנון העושה שימוש בידית אחת לוויסות המים החמים והקרים - במקום הברז הישן עם שתי הידיות.

ברז פרח: ברז שבסיסו בכיור, להבדיל מברזים המחוברים לקיר, שבדרך כלל מבוססים על שתי ידיות.

לאפטו: גימור לאריחי גרניט-פורצלן המעניק להם ברק עדין - מראה דמוי רטוב - אם כי לא מבריק מדי.

אמבטיית STANDING FREE: אחרי שהאמבטיות הוספדו לטובת המקלחות, פותח דגם זה שזוכה לביקוש רב: אמבטיה המוצבת באמצע החדר, אינה צמודה לקיר, ונראית כאילו נלקחה ממלון באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully