וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביתי הוא משרדי

החלטתם לחתוך מהמשרד ולהעביר אותו הביתה? הנה כמה עצות שיעשו נעים בעיניים ויעזרו לכם לעבוד בחריצות

בשנים האחרונות חלה עלייה במספר העובדים במשק שבוחרים לעשות זאת מהבית. ביניהם תמצאו פרינלנסרים, אמהות טריות שקשה להן להיפרד מהינוקא אחרי שלושה חודשים, שכירים שמוזילים עליות למעבידיהם, או סתם מעדיפים שלא לפגוש בתאורת הפלורוסנטים הצורמת. לטובת כל אלו, הנה מספר עצות שיסייעו לכם לארגן את המשרד הביתי ויעניקו סביבה פרודוקטיבית ונעימה.

הדבר החשוב ביותר הוא לנתק ככל הניתן את המשרד מחלל המגורים ושאר החדרים, ואם ישנה אפשרות לכניסה נפרדת – היא אפילו עדיפה; הוא אמנם נקרא "משרד ביתי", אבל על מנת שלא תתפתו לגירויים חיצוניים ותשמרו על אווירת עבודה, רצוי שתפרידו בין החיים הפרטיים למקצועיים. אם לא התברכתם בבית גדול, עדיין תוכלו ליצור לעצמכם משרד ביתי שהוא בעצם פינת עבודה משודרגת ומורחבת, כשההפרדה תתבצע באמצעות מחיצה דקורטיבית, שתחצוץ בין האזור הפרטי למקצועי.

שומרים על הכסא

אחת הסוגיות החשובות ביותר במשרד היא הכיסא שעליו מבלים שעות ארוכות. בחרו לעצמכם כיסא ארגונומי, נוח ולא רק יפה. כזה שיעניק לכם תמיכה בגב, בצוואר ובכתפיים, לו רצוי להוסיף גם הדום לרגליים, שיסייע בישיבה יציבה מול המחשב. כך לא תצטרכו לשלוח את רגליכם לכל עבר, לשבת ישיבה מזרחית, או לכופף את הברכיים בתנוחות מוזרות. במידה ואתם מקבלים אנשים במשרד הביתי שלכם, הצטיידו בכיסאות נוחים גם עבורם, ולא כיסאות פלסטיק שהבאתם מהחצר או שאלתם מהשכנים. תנו לנוכחים במשרדכם תחושה של סביבת עבודה רצינית ולא של פרויקט ארעי.

על השולחן

שולחן העבודה צריך להיות נטול הסחים מיותרים וחפצים שאין בהם שימוש. יש לשמור על סדר השולחן באופן יום יומי למהלך עבודה תקין ולא מבורדק. לשם כך, היעזרו בסלסילות עבור החפצים הקטנים, גומיות אטבים עטים וכו', כדי שלא יתגלגלו על השולחן. מאחר והמחשב פולט קרינה אלקטרו מגנטית מומלץ להניח לידו עציץ של קקטוס גמדי. יש הסוברים שלקקטוס יש יכולת ספיגת הקרינה, ועל אף שעובדה זו אינה מוכחת, היא בוודאי גם לא תזיק, מאחר וקקטוס איננו מצריך טיפול מיוחד או השקיה בכלל.

רצוי להימנע מצעצועי שולחן שמעלים אבק ויוצרים עומס בעיניים. תאורת שולחן אמנם הכרחית בעיקר בעונת שעון החורף, כשהחשיכה יורדת כבר בשעה חמש, אבל יחד עם זאת בחרו בתאורת תקרה מקצועית, עם תמסורת צבע טובה שלא תעייף לכם את העיניים, ואם יש לכם אפשרות של כניסת אור יום – הרי זה משובח.

סמנו שלא תפסידו

מאחר ובמשרד הביתי אתם הבוסים של עצמכם, רצוי שתארגנו לכם בכל בוקר רשימת מטלות שעליכם לעשות. את אלו רשמו על לוח מחיק ותלו אותו על אחד הקירות הסמוכים. התענוג הגדול בסופו של יום עבודה הוא לסמן וי על כל מה שבוצע. הימנעו מלתלות את הלוח על הקיר שמאחוריכם, מהסיבה הפשוטה שהמטלות לא יתנוססו מול עיניכם והסיכוי לבצע אותן פוחת.

איכות העבודה תלויה הרבה מאוד בסביבה והתחושה שהיא מעניקה. לכן, על מנת ליצור סביבה נעימה גם מבחינה אנרגטית מומלץ להכניס למשרד הביתי פריטים מעוררי השראה וכאלה שמזכירים רגעי אושר: תמונות מהחופשה בתאילנד, תמונה של מבנה מיוחד שאתם אוהבים, משפט שמצא חן בעיניכם מהעיתון, תמונה של חיית מחמד שלכם, שעון קיר מיוחד במינו ועוד.

המשרד הביתי אמנם ממוקם בתוך הבית, אבל השתדלו לא לעצב אותו בסגנון ביתי מדי. אם אין לכם צורך ממשי בטלוויזיה וספה למטרות העבודה ותרו עליהן, הנוחות והתחושה שבה תרגישו תהיה בדיוק כמו בבית, וזו עלולה לגרום לכם להישאר בעבודה שעות נוספות, על חשבון דברים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully