וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניין פעוט

עצות לעיצוב חדר לתינוק הקטן שיגרום לו להרגיש נעים, רגוע ובטוח, ולכם לא לבזבז יותר מדי כסף

ארגון חדר לגוזל הקטן שלכם הוא לא עניין סתמי. היצור החדש שנכנס אל חייכם הוא ללא ספק הדבר הכי חשוב ומשמעותי שקרה לכם, ואחד הדברים הראשונים שאתם יכולים לעשות כדי לרכך את כניסתו אל העולם, הוא לעצב לו חלל בו הוא ירגיש בטוח ונעים. יש כמה דרכים לעשות את זה: ראשית יש לבחור את החדר הנעים ביותר בבית; כזה שיש בו חלונות גדולים ואטומים ושפע של תאורה טבעית, החיונית להתפתחותו; כדאי שהוא יהיה מרווח יחסית, מכיוון שבניגוד אלינו המבוגרים, הפעוטות מבלים את רוב זמנם בחדר. לאחר שבחרתם את החדר המיועד הגיע הזמן לרהט אותו ברהיטים קלים, שניתנים להזזה ויקלו עליכם לאתר את הצעצוע שנפל מאחורי השידה, לעצב בצורה קלילה ולא עמוסה ומחניקה ומעל הכול לתת דגש על נושא הבטיחות.

מקום שנעים לישון בו

חלק נכבד מהיום של הפעוטות עובר עליהם בשינה, לכן יש לעצב להם את החדר כך שיהיה כיפי בשעות היום ושליו בשעות הלילה. רצוי להימנע מהנחת בובות ענקיות בפינת החדר (כמו אלו שמחלקים כפרס בלונה פארק בקליעה למטרה) - במהלך היום הילדים משתוללים וקופצים עליהן ובלילה הבובה עלולה להיראות לחלק מהילדים כמו משהו שהתעורר לחיים מאחד הסיוטים הכי גרועים שלהם.

רצוי לרצף את חדר הפעוטות בפרקט, הנחשב כחומר מבודד בין חום לקור, נעים לזחול ולשחק עליו והוא מעניק תחושת חמימות. כתחליף אפשר לפרוש שטיח עבה וגדול ממדים במרכז החדר, שימנע מכם את הדאגה והחשש שהזחל הקטן שלכם יגיע לרצפה ויתקרר. על מנת לקרר את החדר עדיף לעשות שימוש במאוורר תקרה על פני מזגן.

שבירת מיתוסים

זה טבעי לגמרי שכשנולד תינוק חדש תרצו את הטוב ביותר עבורו. למרות זאת אין צורך לקנות לו ריהוט יקר, אלא פשוט וזול. הרי ממילא תחליפו לו את הריהוט פעמים רבות במהלך גדילתו, וחבל להשקיע סכומי עתק בכל קנייה שכזו. הדבר היחידי שכן מומלץ להשקיע בו הוא הארון, שיכול ללוות את הילדים מרגע שהם נולדים ועד היום בו הם עוזבים את הבית. חשוב שהארון יהיה ורסטילי, איכותי ויציב, עם עדיפות לעץ מלא ומשובח.

ליצירת טוויסטים מרעננים וצבעוניים בחלל, אפשר להחליף את הידיות של הארון, או להדביק מדבקות טפט צבעוניות, המיועדות לקיר שלא יהרסו את הארון כשנרצה להסירן. הימנעו מריבוי של מדפים המועדים לפורענות בחדרי הקטנטנים. אלו יוצרים מראה של גיבוב בצעצועים, מוטב שתאחסנו במגירות, סלסילות, קופסאות וכו'.

תאורה בחדר הילדים היא דבר חשוב שיש לתת עליו את הדעת. מיותר לציין שילדים משנים את רצונם כצו האופנה ולכן יש שתי אופציות: או שתיקנו להם פריטים זולים במיוחד וכך תוכלו לעמוד בגחמות שלהם, או שפשוט תלכו על בטוח ותתקינו תאורה שקועה בתקרה. מומלץ בחום להוסיף תאורת לילה נעימה עם אהיל בהדפס חמוד, לטובת המפחדים מהחושך ולמקרים שהקטן יתעורר מחלום רע.

הולכים על בטוח

רצוי שהרהיטים בחדר השינה של הפעוטות ובחדר המשחקים יהיו בעלי פינות מעוגלות. גם אם לא רכשתם ריהוט שכזה, לא קרה שום אסון, רכשו מגני פינות והרכיבו אותם בעצמכם על הרהיטים. לאלו מכם שמאמינים בפנג שואי, ריכוך פינות חדות יוצר תחושה מיושבת יותר. כל פינה בולטת או חדה שקיימת בחדר משנה את זרימת אנרגיית הצ'י ממקום למקום, דבר שמוביל למתח ועצבנות.

השתדלו לא למקם ריהוט מתחת לחלונות, הקטנטנים עלולים לטפס עליהם ולהגיע ישירות לחלון ולהתעניין מקרוב יותר במתרחש בחוץ. יש להקפיד להתקין סורגים בחלונות גם אם אתם גרים בקומה נמוכה, וגם אם גנבים לא ממש מרגשים אתכם.

ילדים אוהבים לדחוף את האצבעות הקטנטנות והחמודות שלהם לכל מקום ולפעמים זה עלול להיגמר ברע. בנוסף למגני השקעים של החשמל שכולנו מכירים, והגדרות ששמים לפני המדרגות, גם דלתות הם סכנה ממשית לילדים. יש לאבזר את הדלתות בבולמי טריקה על גבי הדלת, בסרטי סף בתחתית הדלת שמונעים גישת אצבעות מתחת לדלת וכדאי למנוע גישה לצירי הדלתות רצוי להתקין מגן למרווח בצירי דלת שנחשב למוחץ אצבעות ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully