וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה הקשקוש הזה?

הילד שלכם זנח את בלוק הציור והתחיל לצייר על קירות הבית. להניח לו לנפשו או לעצור את התופעה - אתם קובעים

(אילוסטרציות: shutterstock)

שמרו על הקירות (אפרת בראשי)

מה אנחנו בתקופה הפרה היסטורית?! למה צריך לקשקש על הקירות בזמן שיש ניירות שאפשר למחזר, ואותם גם אפשר לשמור בתיקיית ציורים כמזכרת נחמדה מהילדות? הקירות הם לא שק חבטות היצירה של אף ילד, מוכשר ככל שיהיה. על ההורים להגן על קירות הבית מפני ילדים סוררים, שמאיימים ללכלך אותם ולתת לבית כולו שיק של גרפיטי בתחנה המרכזית. עוד רגע תסכימו לתת להם גם להשתין על הקירות בשם האקספרסיביות. לאלה שבכל זאת מעוניינים בבית עם מראה מקושקש, יש הרבה מאוד שיטות לעשות זאת: קנו ריהוט זול ופשוט, השתמשו בצבעים צעקניים שלא תואמים אחד את השני, התעלמו מרצף עיצובי וצרו לכם את הבית המקושקש שלכם. לשם כך אין צורך להפוך את הקירות לקנבס האישי של הילדים.

אז נכון שחשוב לתת לילדים ביטוי ויזואלי ולא לעצור את פרץ היצירתיות שלהם ולכן אפשר לנסות אופציות אלטרנטיביות שבהחלט יתרמו לשלום בית: בזמן שאתם מסיידים את הקירות קראו לילדים שישתתפו איתכם בפעולה, ככה הם גם ייהנו מהחוויה ויש סיכוי שירצו לשמור על ניקיונו של הקיר שצבעו במו ידיהם. אופציה נוספת היא מדבקות טפט שכל כך פופולאריות כיום; הדביקו כזו המשמשת גם כלוח בחדר של הילדים, הגבילו את הילדים שרק עליה מותר לצייר ובדרך זו הילדים גם יתרמו למראה העצובי של חדרם הפרטי.

תנו לילד חופש (ליה פן)

מה זה שפכטל על הקיר לעומת שעות על גבי שעות על ספת הפסיכולוג? גם בחישוב כלכלי קר, מוטב שתתנו לילד שלכם להביע את עצמו - כמה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה. ילדים שגדלים בבתים סטריליים שבהם אסור לגעת בשום דבר, כל כרית מונחת במקום המיועד לה וכל אגרטל מוצב בזווית המדויקת מול האור – יהפכו לאחד משני סוגי האנשים: טיפוסים אנאליים עם ביקורת עצמית נוקשה שחיים על פי כללים ומוסכמות בלתי אפשריים, או לחילופין – פראי אדם שיעבירו את שארית חייהם בבלגן בניסיון לפצות עצמם על הסביבה שגדלו בה.

חסכו מעצמכם את כאב הלב הזה – תנו לילד שלכם להתבטא. למה לא? היצירתיות שלו תתפתח ובטחונו העצמי יגדל. הוא ילמד שלבטא את עצמו זה דבר מבורך ולא יסרס את עצמו בהמשך הדרך. חוץ מזה – מה יותר יפה מציור של הילד שלכם על הקיר? מה, זה בא על חשבון הפיקאסו המקורי שבדיוק קניתם? אם בכל זאת המחשבה שהילד יחרב את קירות הבית כולו מזעזעת אתכם – הגבילו אותו לקיר אחד. הרי כמעט בכל ילד מתעורר החשק לצייר על הקירות באיזשהו שלב, אז עדיף שבמקום שתלחמו בו ורק תגרמו לחשק לגדול ולגדול, מצאו דרך שזה יעבוד.

מעבר לכל אלו, הילד שלכם ירגיש שהוא לוקח חלק בבית, שיש לו תרומה גם אם אין לו כסף לקנות רהיטים. את הכל אפשר למחוק או לצבוע מחדש והרי הפאזה הזאת תעבור מתישהו – וככל שלא תעצרו בעדו, כך היא תחלוף יותר מהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully