וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המחירים נושרים בסתיו

מאת עירית רוזנבלום

24.10.2009 / 10:20

פסטיבלים, מופעים, תערוכות ושווקים מוקדמים של חג המולד: חודש נובמבר עשיר באירועים ובאטרקציות בבירות העולם - ומחירי הטיסות נמוכים בכ-30% מביולי-ספטמבר

אחרי החגים, ממש לפני החורף המקפיא ורגע לפני שמחירי הטיסות שוב קופצים לקראת חג המולד - זה הזמן לנסוע לחו"ל, כאשר היעדים הנחשקים בעולם מציעים במהלך נובמבר מגוון אירועים תרבותיים וספורטיוויים.

עבור ענף התיירות הישראלי, בסיום חג סוכות מסתיימת עונת הנסיעות לחו"ל. השנה הקדימו החגים לבוא ולכן עונת המעבר עד חנוכה וסוף השנה האזרחית תהיה ארוכה יותר. בסוכנויות הנסיעות הגדולות, איסתא ואופיר טורס, אומרים שהחל בנובמבר יורדים מחירי הטיסות ליעדים המועדפים על הישראלים בכ-30% לעומת יולי-ספטמבר, בעיקר בשל הבדלי היצע וביקוש.

"אם מחיר כרטיס לניו יורק היה בקיץ 1,000-1,200 דולר, כיום מחירו הוא 625 דולר", אומר סמנכ"ל השיווק של איסתא, רונן קרסו. אופיר טורס, למשל, מציעה בנובמבר חבילה הכוללת טיסה ללאס וגאס + שבעה לילות במלון 5 כוכבים החל ב-1,000 דולר. גם במחירי הנופשונים חלה ירידת מחיר. נופשון לשלושה לילות לפאריס, למשל, נמכר כעת ב-555 דולר, לעומת 799 דולר בקיץ ובתקופת החגים.

דודו מחלב, המשנה למנכ"ל ארקיע אינטרנשונל, מוסיף שהמחירים הנמוכים נובעים מהוזלת הטיסות והמלונות בהשוואה לשנה שעברה בזכות ירידת מחירי הדלק וביטולי כנסים במלונות בחו"ל, שנבעו בחלק מהיעדים בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

היעדים העיקריים של הישראלים לנסיעות בתקופה של אחרי החגים הם עירוניים - ערי הבירה של אירופה וניו יורק. פאריס היא היקרה ביותר מביניהן מבחינת מחיה ובילוי וניו יורק נחשבת לזולה ביותר. זאת, משום שאירופה יקרה יותר מארה"ב וגם בשל ירידת הדולר, שהופכת את כל עלויות השהייה בארה"ב לנוחות יותר בעבור הישראלים.

לדברי מנהלת השיווק של אשת טורס, גלית זכאי, לונדון מהווה השנה יעד פופולרי במיוחד עקב ירידת הליש"ט ונהפכת ליקרה קצת פחות. הנה כמה דוגמאות לאירועים ששווה בשבילם לבקר בחו"ל במהלך נובמבר.

ההמלצות באדיבות מומחי אתר למטייל וחברת דיזנהאוז תיירות ותעופה, אלדין טרוול ונאוה שטינברכר, מדריכה בכירה בנתור מקבוצת ישראייר.

ניו יורק

מרתון ניו יורק: מרתון בהשתתפות יותר מ-100 אלף רצים, שנחשב לאחד המרתונים היוקרתיים בעולם. נקודת המוצא היא ברובע סטטן איילנד - והסיום, לאחר שעברתם חמישה גשרים, הוא בסנטרל פארק שבמנהטן.

תאריך: 2 בנובמבר

לפרטים: adventure-marathon.com/New-York-City-Marathon.aspx

מצעד חג ההודיה של מייסי'ס: במצעד מפריחים אנשי מייסי'ס בלוני ענק של מיטב גיבורי הקומיקס והסרטים המצוירים של כל הזמנים, בהשתתפות ליצנים, מיצגים ותזמורות. המצעד עובר מרחוב 77 במנהטן לאורך סנטרל פארק west, עד לחנות הדגל של מייסי'ס ברחוב 34. המיקום המומלץ לצפייה בתהלוכה הוא מרחבת הטיימס סקוור.

תאריך: 26 בנובמבר

לפרטים: macys.com/campaign/parade/parade.jsp

מופע חג המולד ברדיו סיטי הול: מאז 33', כל שנה בעונת חג המולד מועלה המופע המרהיב ביותר שנראה על בימות ברודווי. כמו עץ חג המולד ברוקפלר סנטר ומופע הזיקוקים של השנה החדשה מעל סנטרל פארק, גם המופע הנוצץ הזה נהפך לאחד מסמלי החג של העיר ניו יורק. יש שיאמרו שמדובר בקיטש אמריקאי זול, אבל הקהל מצביע ברגליים. מחירים: 42-250 דולר.

תאריך: 13 בנובמבר עד 30 בדצמבר

לפרטים: radiocitychristmas.com

פסטיבל הקומדיה: יותר מ-30 אולמות מופעים ברחבי ניו יורק מקדישים את בימתם לפסטיבל זה. טובי הסטנדאפיסטים, בדרנים, שחקנים וכל מי שקשור לעולם הצחוק והבידור מגיע ומופיע בפסטיבל. ההופעות מתקיימות באולמות הנחשבים ביותר בעיר, כמו הקרנגי הול וכן בפארקים השונים בעיר. מחירים: 12-47 דולר.

תאריך: 4-8 בנובמבר

לפרטים: nycomedyfestival.com

פאריס

תצוגת עצי חג המולד: בתערוכה, שמתקיימת במלון אינטרקונטיננטל לה גראנד בעיר, מוצגים עצים שעוצבו על ידי סטודנטים לאופנה. הכניסה חופשית.

תאריך: 30 בנובמבר עד סוף ינואר

לפרטים: ichotelsgroup.com/intercontinental/en/gb/locations/paris-legrand

פסטיבל הסתיו: הפסטיבל יוכל לשמש לכם כמעין מדריך המציע את ההפקות והמופעים הטובים ביותר בעיר מספטמבר ועד דצמבר. רוחב היריעה העצום של המופעים קשה לתיאור, ומומלץ פשוט להגיע ולראות מהם האירועים המתקיימים באותו היום. מחירים: 12-22 יורו לקונצרט של מוסיקה קאמרית.

תאריך: 15 בספטמבר-19 בדצמבר

לפרטים: festival-automne.com

פסטיבל הקולנוע ההומו-לסבי: הפסטיבל, המתקיים ב-FORUM DES IMAGES, נחשב לאירוע יחיד מסוגו בעולם. מטרת הפסטיבל היא לחנך וליצור מודעות בקרב החברה לייחודה של הקהילה ההומו-לסבית, לעודד את היצירה הקשורה בכך ולפתח את ענף הקולנוע המקורי החדש. מחיר סרט הוא 8 יורו. 10 סרטים - 65 יורו.

תאריך: 16-22 בנובמבר

לפרטים: www.ffglp.net

ברלין

אירועי נפילת חומת ברלין לפני 20 שנה: מסיבה המונית שתתקיים בשער ברנדנבורג, משני צדי השער (יש לשים לב היכן מתקיימים האירועים, שכן אין מעבר בין שני צדי השער בזמן החגיגות). החגיגה תכלול מופע אמנותי בסימן נפילת החומה; קונצרט פתוח בכיכר פאריס בניצוחו של דניאל בארינבוים ופסטיבל רחוב וחגיגות שיסתיימו ב"אפקט הדומינו". מדובר בפרויקט של הפלת חומה המורכבת מאריחים גדולים דמויי דומינו שיוצבו בנתיב שבו עברה החומה. עם סיום החגיגות תינתן דחיפה לאריח הדומינו הראשון והוא יגרום לנפילת כ-1,000 אריחי הדומינו, סמל לנפילת החומה לפני 20 שנה.

תאריך: 7-9 בנובמבר

לפרטים: www.mauerfall09.de

פסטיבל הג'אז: במסגרת פסטיבל הג'אז השנתי של ברלין מתקיימים כמה קונצרטים במוקדים שונים בעיר, שבהם מופיעים אמני ג'אז מכל העולם. המחיר: 90 יורו לכל הופעות הפסטיבל. יש הנחה לסטודנטים.

תאריך: החל ב-4 בנובמבר

לפרטים: berlinerfestspiele.de/en/aktuell/festivals/07

המוזיאון החדש (Neues Museum): מכיל אלפי פריטים מהתקופה הפרה-הסטורית ועד ימי הביניים. המוזיאון נסגר חודש לפני תחילת מלחמת העולם השנייה ואוספיו פוזרו על ידי הנאצים. המוזיאון שופץ בעלות של 233 מיליון יורו וגולת הכותרת שלו היא פרוטמה של מלכת מצרים נפרטיטי. המוזיאון נמצא ב"אי המוזיאונים" של ברלין ומחיר הכניסה אליו הוא 10 יורו.

תאריך: נפתח לציבור בימים אלה

לפרטים: berlin.de/orte/museum/neues-museum/index.en.php

פסטיבל שוקי חג המולד השנתי של ברלין: בפסטיבל משתתפים יותר מ-60 שווקים ברחבי העיר המציעים מגוון של מוצרים, מקישוטים נוצצים ומוזהבים ועד תכשיטים, יין חם, נרות וצעצועים לילדים.

תאריך: 23 בנובמבר

לפרטים: gendarmenmarktberlin.de

פסטיבל מספרי הסיפורים: כ-200 אמנים וסופרים ישתתפו בפסטיבל המיוחד ויפיחו חיים בסיפורים ובדמויות מהאגדות, להנאתם של הילדים ושל חובבי סיפורת באשר הם. לצד מספרי הסיפורים יתקיימו מופעים שונים, הרצאות וסמינרים בנושא ספרות.

תאריך: החל ב-5 בנובמבר

לפרטים: maerchenland-ev.de/index.html

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לונדון

מופע של הלורד ראש העיר (The Lord Mayor Show): במופע משתתפים כ-2,000 אנשי צבא, 200 אופנוענים, 200 סוסים, תזמורות, כרכרות, ומרכבת זהב שבה יושב ראש העיר, והוא כולל תצוגת זיקוקים לא רחוק מבניין הפרלמנט. לפני ואחרי האירוע מציעים הפאבים לאורך נהר התמזה בירה במחירים מפתים. כדי לחזות במופע טפסו על גשר ווטרלו או על גשר בלקפאיירס.

תאריך: 14 בנובמבר

לפרטים: lordmayorsshow.org

פסטיבל הארוטיקה: עשרות אלפי מבוגרים מכל הגילאים והמינים זורמים לפסטיבל בכל שנה בחיפוש אחר מוצרים להעשרת חיי המין שלהם. בפסטיבל, שנערך במרכז התערוכות אולימפיה, תוכלו למצוא לבנים וקונדומים, ומגוון מגזינים וסרטים. מחיר: 22-25 ליש"ט.

תאריך: 20-22 בנובמבר

לפרטים: erotica-uk.com/Home.asp

החלקה על הקרח בסומרסט האוס: ברחבה של הסומרסט האוס שבלונדון הכשירו במיוחד משטח החלקה, המגיע לאורך של 700 מ"ר ויקיפו אותו עשרות עצי חג מולד, שיתנשאו לגובה רב. בשעות הערב הוא יואר בתאורה מרשימה. במקום יהיה בר העשוי כולו מקרח מיובא מלפלנד. מחיר: 10.50-12.50 ליש"ט.

לפרטים: somersethouse.org.uk/ice

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully