וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חד לא חד

מה אתם מעדיפים – לשטוף צלחות, כוסות וסכו"ם אחרי הארוחה או לאכול אותה על כלים חד פעמיים? אתם קובעים

(אילוסטרציות: shutterstock)

לאכול ולשטוף (ליה פן)

הכנתם ארוחת ערב מושקעת, קניתם בשר איכותי, הכנסתם ירקות לתנור, קצצתם סלט, פתחתם בקבוק יין והחלטתם להגיש הכל ב – אהמ – כלים חד פעמיים. אתם באמת רוצים לקלקל לעצמכם את חוויית האכילה, אולי החוויה החשובה של היום, עם כלים שיעשו עוול למזון שאתם מכניסים לפה? האם הכלים עצמם הם לא חלק אינטגרלי מהחוויה כולה? והאם יש משהו מכוער ודלפוני יותר מאשר כלים חד-פעמיים?

האכילה בכלים מפלסטיק משבשת את הטעם של האוכל שהכנתם ובטח לא נוחה. ניסיתם פעם לחתוך סטייק עם סכין חד פעמית? לערום ספגטי על מזלג קל משקל? שיהיה בהצלחה. אלא אם כן יצאתם לפיקניק בחיק הטבע או ארגנתם מסיבת כיתה לחברים של הילד, אין כל סיבה שלא תפנקו את עצמכם עם משהו שהוא לגמרי בסיסי – כלי כסף וחרסינה נורמאליים.

האמת, כמה כבר נורא זה לשטוף כלים? לא מדובר במטלה כל כך קשה ויש שיראו בפעולה אפילו משהו זני – כמה דקות שבהן אתם מנקים את שאריות הארוחה עליה עמלתם וממנה נהניתם. תפרגנו לעצמכם עוד טיפה, מה קרה? כאן עולה גם נושא החיסכון – אולי חסכתם כמה טיפות כאשר נמנעתם משטיפת כלים, אבל כמה כסף בזבזתם על כלים שהשתמשתם בהם פעם אחת בלבד וזרקתם לפח? זה נשמע לכם כמו חיסכון? יחד עם הצלחות מפלסטיק – חברות ידועות של הסביבה – השלכתם גם סכום לא מבוטל של כסף לפח.

הכלים החד פעמיים שניתן למצוא היום באמת יותר מתוחכמים ממה שייצרו פעם. תוכלו למצוא חיקויים מזעזעים של כלי הגשה מפורצלן וצלחות מעוטרות שרחוקות מלהראות כמו הסרוויס שירשתם מהסבתא. זה אף פעם לא ייראה באמת טוב, זה תמיד ירגיש עני ולנצח תרגישו איתם שלא בנוח. תעשו לעצמכם ולאורחים שלכם טובה – תוציאו מהארון כמה צלחות טובות ותאכלו כמו בני אדם.

לאכול ולזרוק (אפרת בראשי)

יש תענוג יותר גדול מלא לשטוף את הכלים בסיום הארוחה? הרי מי מאיתנו אוהב לשטוף כלים? הפעולה הכי משעממת ומעצבנת מכל מטלות הבית. ואם אתם מרבים לארח אז אכלתם אותה. ברור שכלים חד פעמיים הם אחת ההמצאות ההומאניות של האנושות; בסיום הארוחה, אחרי שכולם מתקפלים מהשולחן, אפשר לקפל גם את המפה ואת כל מה שעליה ולזרוק ישירות לפח, ללא מאמץ.

מילת המפתח למשתמשים בכלים חד פעמיים היא חיסכון, ומי לא אוהב את המילה הזו בשנה האחרונה? חיסכון בזמן היקר שלכם, חיסכון באנרגיה ובעצבים לחפש אחר התורן בבית לשטיפת הכלים, חסכון בעוגמת נפש כשנופלת צלחת או כוס מסט יקר במיוחד ומתרסקת לרסיסי זכוכית מסוכנים, וכמובן, החיסכון המקודש והנעלה מכולם הוא החיסכון במים. בימים אלה, כשכל בית אב בישראל משלם עבור המים פר מספר הדיירים בבית, זה משתלם עוד יותר להשתמש בכלים שלא מצריכים שטיפה, בעיקר למשפחות ברוכות ילדים.

כיום תוכלו למצוא בחנויות מבחר גדול ומגוון למדי של סטים חד פעמיים לכל מטרה ואירוע, בין אם מדובר בכלי הגשה, כלים לאירוע יוקרתי וחגיגי שנראים כמו קריסטל אמיתי, כלים לימי הולדת לילדים הנחשבים כפתרון האולטימטיבי ולכל מסיבה אחרת. גולת הכותרת היא כלים חד פעמיים ידידותיים לסביבה, כאלו שמתכלים תוך פחות משנה. הם עשויים מעץ, קנה סוכר או מתירס ונחשבים לכלים חזקים, יציבים ואיכותיים שנוח לאכול איתם אפילו סטייק. אז תנו לי סיבה טובה אחת לא להשתמש בהם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully