וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה חלקית לרוכבים

12.10.2009 / 13:42

מליאת הכנסת תערוך ביום רביעי דיון דחוף במטרה לדחות את העלאת תעריפי ביטוח החובה לדו גלגלי עד לבחינת הנושא מחדש

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר
עריכה: גדי וינסטוק

הכנסתו של מאבק הרוכבים אל תוך מליאת הכנסת היום (שני) נשא פרי. לאחר שנפגשו עם מספר ח"כים שתמכו במאבקם, קיבלו הרוכבים הודעה משמחת - מליאת הכנסת תערוך ביום רביעי דיון דחוף, במטרה לדחות את העלאת תעריפי ביטוח החובה לדו גלגלי עד לבחינת הנושא מחדש. את הקריאה לדיון הוביל ח"כ כרמל שאמה (ליכוד).

היום בסביבות השעה שמונה בבוקר, הגיעו מאות רוכבים באופן עצמאי לירושלים במטרה להגיע אל מתחם הכנסת ושם לחלק עלוני הסברה לחברי הכנסת שמתכנסים הבוקר למושב החורף הראשון. לאחר שנחסמו בכוח על ידי המשטרה במשך כשעתיים, הוסכם כי הרוכבים יוכלו להכנס אל מתחם הכנסת באופן רגלי ושם לחלק לחברי הכנסת את עלוני ההסברה.

מספר חברי כנסת קיבלו את פניהם בברכה וחלקם אף הביע תמיכה נחרצת במחאתם. "לא יתכן שתתקבל החלטה כזו ללא בדיקה פרלמנטרית. זו גזירה שציבור הרוכבים לא יכול לעמוד בה. אנחנו בדרכנו לשר האוצר וננסה לקדם הצעת חוק שתמנע הישנות הדברים", כך אמרו לרוכבים הח"כים איתן כבל (עבודה) וכרמל שאמה (ליכוד). אליהם הצטרף ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) שאמר "הגשתי בקשה לקיים דיון דחוף בכנסת כדי לכל הפחות לדחות את ההחלטה הלא מידתית. מאבקכם צודק". ח"כ יואל חסון (קדימה) ציין כי "אני מוציא היום עצומה לכל חברי הכנסת ונכריח את שר האוצר להקפיא מיידית את המהלך החד צדדי של המפקח על הביטוח". בין התומכים נמצא גם ח"כ אריה ביבי (קדימה) שהביע הזדהות והבטיח לספק כל תמיכה כנגד העיוות בביטוח.

גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) נרתמה לעזרת הרוכבים עם שאילתה שהגישה לשר האוצר יובל שטייניץ (קישור מצורף). מבדיקה שערכה, ל-20 אחוזים מ-104 אלף הכלים הדו גלגליים הרשומים בישראל אין כיום ביטוח והעלאת התעריפים תביא לעלייה במספרם. "האם מטרת משרדך היא להפוך את הרכיבה על כלים דו-גלגליים לאפשרות העומדת רק בפני אנשים אמידים?", כתבה לשר האוצר. עוד מציינת יחימוביץ' כי ב"דו"ח היפגעות רוכבי אופנוע" שפירסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עולה כי יחס מעורבותם של כלים דו גלגליים בתאונות קטלניות עומד על 0.5 לאלף לעומת משאיות כבדות (מעל 34 טון) שם היחס הוא 7.5 לאלף ולמרות זאת הרוכבים משלמים פרמייה גבוהה יותר.

במשטרה מעריכים כי מעל ל-1,500 רוכבים השתתפו במחאה היום, בעקבותיה הם נערכו בכוחות גדולים וחסמו את כל הכניסות למתחם הכנסת וקרית הממשלה. בתחילה, נאמר לרוכבים כי לא תתאפשר להם כניסה למתחם הכנסת, עם האופנועים או בלעדיהם ולאחר שנכשלו נסיונות ההידברות עם המשטרה יצאו אלה לרכיבה איטית בצירים המובילים אל מתחם הכנסת וקרית הממשלה במטרה להביע מחאתם. כתוצאה מכך, נרשמו עומסי תנועה כבדים בצירים אלה.

זהו מפגן המחאה החמישי בסדרה של רוכבי דו גלגלי בניסיון לבטל את כוונת משרד האוצר והמפקח על הביטוח ידין ענתבי להעלות את מחירי ביטוח החובה באופן משמעותי. לדברי מטה המאבק של הרוכבים, דבר זה עלול לחסל לחלוטין את ענף הדו גלגלי בישראל וכן ליצור מעבר לנסיעה במכוניות, מה שיגביר את העומס בכבישים וזיהום האוויר.

דיווח ראשון 09:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully