וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד הגורל

איך אתם מעדיפים אותה? חדשה מהניילונים או משומשת. אתם קובעים - דירה יד ראשונה או יד שנייה

(אילוסטרציות: shutterstock)

יד שנייה (אפרת בראשי)

לא למדתם מניסיונם של נפגעי "חפציבה"? קבלן שרכשתם ממנו דירה ופושט את הרגל, לוקח איתו לאבדון גם את כל החסכונות שייעדתם לדירה שלכם. למי יש את הכוח לרדוף אחרי מנהל הבנק ולהיאחז בערבות להמשך הבנייה?

מרגע שחתמתם על חוזה רכישת דירה חדשה עד הרגע שבו כף רגליכם דורכת בה, התינוק שלכם כבר יעלה לכיתה א'. אם הדירה החדשה שלכם לא מוכנה לאכלוס – אכלתם אותה, לכו חפשו לכם קורת גג זמנית עד ש... בדירת יד שנייה לעומת זאת, חתמתם – נכנסתם. נושא החוזה המייגע והמתיש שבדרך כלל כתוב בכתב סתרים, הופך להיות דבר מורכב עוד יותר כאשר מדובר ברכישת דירה חדשה. בנוסף, חתימה מול קבלן וחברה מאלצים את הרוכשים לשלם את שכר טרחת העו"ד שלהם ואילו ברכישת דירת יד שנייה, אתם יכולים להיות קצת יותר רגועים מאחר ומדובר בבן אדם פרטי.

ומה לגבי הסביבה והנוף: בעת הבנייה של הדירה החדשה, הבטיחו לכם גינות, פארקים ומזרקות? הפתעה – כל מה שתשמעו בזמן הקרוב זה "אין תקציב". בדירת יד שנייה לעומת זאת, הגינה השכונתית שתכננתם להעביר בה את אחר הצהריים עם הילדים, והנוף ששבה את ליבכם - לא הולכים להשתנות, ובמילים אחרות , מה שאתם רואים זה מה שתקבלו.

לסיום, דירת יד שנייה עמדה במבחן הזמן, כל התשתיות בה תקינות ואתם לא עומדים להיתקל בהפתעות לא צפויות כמו בדירה חדשה שהופכת אתכם בשורה תחתונה לשפני ניסיונות.

יד ראשונה (ליה פן)

לא שיש לי משהו נגד אנשים שמעדיפים סחורה משומשת, אבל כשזה מגיע לקניות, אני מעדיפה את שלי הישר מהאריזה, וככל שעלות הרכישה יקרה יותר, כך גם רצוי שתהיו אתם הראשונים שמוציאים אותה מהניילון. עם דירה, העניין הזה תקף אפילו יותר. אם אתם כבר מתכוננים להוציא כאלה סכומים, כדאי שאתם תהיו אלו שמתכננים אותה מהיסוד – מחלקים את החדרים בעצמכם, בוחרים את הצבע של הקרמיקה ואת הגודל של האמבטיה. נכון שגם דירה יד שנייה אפשר לשפץ מחדש, אבל אז אתם כבר נקלעים להוצאות אדירות, במקום לקבוע עובדות בשטח מההתחלה.

עניין נוסף ולא פחות חשוב הוא איכות הבנייה, שהשתפרה מאוד בשנים האחרונות. הקירות מבודדים יותר מרעשים ומזג אוויר, אין סכנה שהצנרת תעלה על גדותיה, תשתית החשמל בטוחה ויעילה יותר ויש הכנה למזגן, ככה שהמנוע לא ישב לכם במרפסת ויחריש אוזניים 9 חודשים בשנה. בהקשר של איכות הבנייה חובה לציין גם את ההיבט האקולוגי, שמתבטא באיכות החומרים הידידותיים לסביבה בהם משתמשים.

גם הקנייה מגוף מאורגן – חברת דיור או קבלן - בטוחה הרבה יותר מאשר רכישה שמתבצעת מאדם פרטי. ברור שבשני המקרים ישנם סיכונים, כמו תמיד כאשר סכומים גבוהים מעורבים, אבל עדיף המקרה שבו יש לכם כתובת מסודרת שאחראית על החוזה ואליה אפשר לבוא בקובלנות במקרה הצורך, ולא לחשוש שבעל הבית יתחיל לסנן אתכם ובסוף ייעלם לבורה בורה על חשבונכם. לסיכום, עזבו אתכם מחתול בשק, כשזה מגיע למקום שאתם מתכננים לגדל בו את הילדים שלכם, אל תיקחו סיכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully