וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרתם את השכנים?

דירת החלומות היא לא רק אזור נחשק או מ"ר – אלא בעיקר שכנים שפויים. איך בודקים את זה? שוכרים חוקר

רעש בשעות לא שגרתיות, כלב שנובח, מדרגות מלוכלכות, שיפוצים באחת הדירות - כל אחד מאלה עלול לחרפן את אחד השכנים שלכם שלא יגלה סובלנות לכלום, וכל מטרתו תהיה מעתה ועד עולם למרר לכם את החיים בדרכים יצירתיות במיוחד. אתם מחפשים לעצמכם את חוף המבטחים, לוקחים הלוואות מהבנק, מחתימים ערבים, דואגים שהסביבה החדשה תהיה ירוקה ונעימה לילדים, שיהיה סופר בקרבת מקום ואולי גם בית קפה נחמד, אבל לא טורחים כלל לבדוק האם "השכנים נאים בעיניכם". מסתבר שהדבר הראשון שיש לעשות בבדיקת הדירה הוא לרחרח בלי בושה מי השכנים בבניין החדש, ממש כמו שעשו החיות של לאה גולדברג ב"דירה להשכיר", אחרת זה עלול לעלות לכם ברכוש ובמקרים קיצוניים גם בנפש.

בסוף חודש אוגוסט, לאחר רצח ציפורה נחמו ז"ל בירושלים, האגודה לתרבות הדיור דיווחה על עלייה רצינית במספר התלונות של סכסוכי שכנים בכל חלקי הארץ. בחודשי הקיץ בשנים עברו, לא נאלצו להתמודד שם עם תלונות רבות כל כך. לאגודה אין כל כך מה לעשות חוץ מלהרגיע ולהקשיב לשכן המתלונן, המשטרה לא ממש מוצאת עניין בנושא וכל שנותר לאלו שבאמת רוצים לשים קץ לסבלם, הוא לקחת חוקר שמתמחה בנושא סכסוכי שכנים ולתפוס על חם את הסוררים.

בחלק ממשרדי החקירות הפרטיים מעניקים כיום גם שירות מיוחד שבאמצעותו ניתן לבדוק מיהם השכנים, והאם הסביבה החדשה שבחרתם לעצמכם אכן פסטורלית כמו שחשבתם, או שהיא תהפוך לכם את החיים לסבל ארוך ומתמשך. "אחת השיטות לבדוק את יחסי השכנים היא לעשות סקירה מקיפה לגבי הבניין" מסביר יצחק דקל, מנכ"ל משרד חקירות "פתרונות- חקירות מיוחדות". "בנוסף אנחנו בודקים במערכת המשפט וברשויות אם אי פעם הוגשו תלונות של הדיירים אחד על השני, מתשאלים את השכנים עצמם בכל מיני נושאים, בין היתר במה הם עוסקים ומביאים ללקוח מעיין תעודת זהות של הבניין ודייריו". במקרים אחרים בהם דיירים שכבר גרים בבניין, פונים למשרד החקירות במטרה ליישב סכסוך קיים.

מהם הכלים שלכם לבדוק מיהם השכנים?

"יש לנו חוקרים שמתצפתים על השכנים, שעות ארוכות מול הבניין ומתעדים כל אירוע יוצא דופן. בנוסף, אנחנו מתקינים ציוד טכני, מצלמות, מדברים עם השכנים מפעם לפעם ומשלבים עוד טכניקות שהשתיקה יפה להן מפאת רזי המקצוע".

מהו הנושא השכיח ביותר שבגינו יש סכסוכי שכנים?

"כלב. אם אחד השכנים רגיש לנביחות של הכלב, או לחילופין הכלב לא מפסיק לנבוח גם בלילות ולא נותן לשכנים מנוח, זה עלול להביא למלחמות חורמה בקרב השכנים".

מהם המקרים הקיצוניים שנתקלתם בהם?

"חבלות ברכבים, זריקת שקיות צואה לתוך הגינה, חבלות בדודי שמש, הרעלת חיות המחמד, גניבת דואר מהתיבה והמקרה הביזארי ביותר שנתקלנו בו הוא שאחד השכנים הלך להתייעץ עם מדיום שהציעה לו להטיל את מימיו על דלת שכנו, בתקווה שזה יביא תועלת. במצבים מסוכנים יותר זה יכול להגיע למכות ואשפוזים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

האם יש אזור גיאוגרפי ספציפי שיש בו יותר סכסוכי שכנים?

"המשרד שלנו עובד בכל הארץ ועיקר הפעילות היא במרכז. אני אישית משייך את התופעה הזו לכך שבפריפריות השכנים גרים זה עם זה שנים רבות ומכירים אחד את השני כמו משפחה, ואילו במרכז באזורים החדשים יותר, יש פחות חיבור בין השכנים, הם פחות מכירים זה את זה, כל אחד מגיע מרקע שונה ומתרבות אחרת, דבר שגורם לריחוק ולמריבות".

טווח המחירים לשירות כזה?

"2,000 – 3,000 שקלים, תלוי במקרה".

"ברגע שיש בידנו את כל הראיות על השכנים הסוררים" מוסיף דקל, "אנו מעבירים הכל ללקוח, ששוקל מחדש את נושא מעבר הדירה אם עדיין לא עבר לבניין. במידה שהוא כבר גר בבניין והוא רוצה לטפל בבעיה עם אחד השכנים, הוא הולך עם כל החומר למשטרה שממשיכה משם את הטיפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully