וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דופק את הדלת?

אתם קובעים: שלט על דלת הכניסה - פריט עיצובי מחמם את הלב או סימון טריטוריה מיותר? הצביעו והשפיעו

(אילוסטרציות: shutterstock)

כן לשלט (אפרת בראשי)

כן, כאן אנחנו גרים בכיף, בהרמוניה ובזוגיות דביקה ומעוררת קנאה, ואנחנו לא מתביישים להפגין את זה באמצעות שלט על דלת הכניסה שלנו, קבל עם ושכנים. מה יותר נחמד משלט על דלת הבית שלכם עם שמכם ושמות יקיריכם שיקדם את פניכם בכל פעם שאתם חוזרים הביתה, לקן האוהבים שלכם. מעבר להרגשה הכייפית הזאת שמחממת את הלב, ותחושת השייכות שהשלט מעניק כששבים מהחוץ, הוא נחשב פריט עיצובי לכל דבר, מעיין אקססוריז שמקשט את הדלת שלכם והופך אותה למיוחדת ובולטת משאר הדלתות בסביבה.

משפחות עם ילדים יוכלו להפוך את הכנת השלט לפעילות יצירתית מגבשת, ולהפוך את השלט לבעל ערך אישי. בנוסף, יש ביכולתו של השלט להועיל ביחסי שכנות נעימים יותר. תודו, כשלא יודעים את השמות של השכנים שגרים באותו הבניין זה גורם במידת מה לניכור וזרות. אם כולם ישכילו לשים שלט על הדלת הדבר יסייע ביחסי שכנות וייתן לכם את הלגיטימציה לפנות אחד לשני בשם ולבקש בנימוס איזה כוס חלב.

אלו מכם שלא ששים לקשט את הדלת ולא ממש בעניין של יחסי שכנות קרובים, קחו בחשבון שלשלט יש תפקיד פונקציונלי חשוב מאוד של מניעת טעויות מעצבנות, מביכות ומיותרות, ויש ביכולתו רק להועיל לכם. כך לדוגמה שליח פיצה שטעה בכתובתו, לא ידפוק לכם על הדלת ויטריח אתכם לגשת לפתוח אותה בשעות לילה הזויות, ויגרום לכם להזיל ריר על פיצה שמיועדת לשכנים מלמעלה שנתקפו במנצ'יז.

לסיכום, לא משנה מהן הסיבות שלכם: סנטימנטליות, טריטוריליות, חברתיות או פונקציונליות, העיקר שתתלו שלט על הדלת ותצהירו לעולים ויורדים במדרגות שכאן גרים האנשים שמבינים חשיבות שלט מהי.

לא לשלט (ליה פן)

"כאן גרים בכיף"? באמת? באמת? זה מה שיש לכם להגיד לבאי הבניין? ולמה לעזאזל אתם חושבים שזה מעניין מישהו? יש מגוון נוסחים לשלטים שאנשים בוחרים לתלות על דלת ביתם, אך זה ללא ספק המטריד מכולם. הנוסחים השונים הוא נושא לדיון נפרד, אבל זה לא באמת משנה מה כתבתם על השלט - עצם זה שתליתם אותו הוא הבעיה האמיתית.

הסיבה שאנשים בוחרים להנציח את עצמם על גבי דלת היא סימון טריטוריה. דיירים תוקעים דגל בדירתם השכורה ובני זוג חשים שאותיות שמם המתנוססות על הדלת ייקבעו את מעמדם במערכת. בשני המקרים זה לא באמת עובד. הסיבה הפונקציונלית לתליית השלט גם היא לא באמת תופסת. טעויות מעצבנות עם שליחים או מבקרים תועים יכולות להימנע על ידי כתיבת מספר הדירה על הדלת. מספיק שתכתבו את זה ואף אחד לא יתבלבל.

חשוב לציין גם את הפן האסתטי. אם חשבתם שהשלט בצבעי גואש שקניתם בנחלת בנימין הוא פריט עיצובי שלא נראה כדוגמתו, תוציאו את זה לעצמכם מהראש. הגרסה הנסלחת היחידה הוא הציור שהילד שלכם הכין בגן.

אשר ליחסי השכנות הטובים – אתם באמת רוצים שהשכן הזקן מלמעלה יידע איך קוראים לכם?? הרי מדובר במתכון בטוח לאכילת ראשים יומיומית בחדר המדרגות. אולי גם תתלו תמונות עם השם שלכם בכניסה לבניין כמו בפרק ההוא בסיינפלד ותסגרו את הסיפור. אל תשחקו אותה, אתם לא באמת יצורים עד כדי כך חברותיים. אם אתם חפצים ביחסים טובים עם שאר דיירי הבניין, מספיק שתהיו חביבים, תחייכו ותגידו שלום. כך גם תוכלו לבחור עם מי לפתח שיחה ועם מי לא. קראו לי מיזנטרופית אבל אני מעדיפה לגור בשקט מלגור בכיף.

  • עוד באותו נושא:
  • שלט כניסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully