וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם יושבים טוב?

מאת רינה רוזנברג

31.8.2009 / 23:11

הדור הבא של כיסאות המנהלים מציע הרבה יותר מסמל סטטוס ונוחות. למי זה מתאים וכמה יעלה התענוג

באחד מהפרקים בסדרת הטלוויזיה הפופולרית "סיינפלד", ג'ורג' קוסטנזה, אחד מגיבורי הסדרה, תופס תנומה מתחת לשולחן העבודה במשרד שלו כדי שלא יתפסו אותו. אם לקוסטנזה היה אחד מכיסאות המנהלים החדשניים המופיעים בכתבה, סביר להניח שלא היה מוותר על תנומה בכיסא למרות הסכנה שיפוטר מעבודתו.

"פעם המנהל בחר כיסא מנהלים שישדר את הסטטוס המתאים ויראה לכולם שהוא המנהל", אומרת אורה פיטרו בלכמן, מבעלי חברת פיטרו, "הכיסא היה צריך להיות מכובד, גבוה, לרוב מעור, כזה שיכבד את מעמדו של המנהל, ויקרין עליונות מול העובדים".

קשה להגיד שהימים האלה חלפו, אבל מעבר לעובדה שהכיסא צריך להיות סמל סטטוס, חשוב יותר שהכיסא יהיה ארגונומי ונוח לישיבה במשך שעות ארוכות. עובדים נעשים פחות מועילים ויותר עייפים בגלל הזמן הממושך שבו הם מבלים כיום בישיבה סטטית ולא נכונה מול המחשב.

מחקרים מראים כי ישיבה לא נכונה יכולה לפגוע משמעותית בתפוקת העובד וכתוצאה מכך לגרום להפסדים כספיים מצטברים ומשמעותיים בטווח הארוך. ממחקרים שערכה חברת הרמן מילר האמריקאית, המייצרת בין היתר כיסאות מנהלים, עולה כי אם עובד מאבד ביום עשר דקות עבודה בגלל עייפות יתר, מדובר בהפסד של 600 דולר בשנה לכל עובד.

כיסא לא נוח גורם גם לקימות מיותרות בזמן העבודה. לפי המחקר, הזמן הממוצע שלוקח לעובד להתמקד במשימתו אחרי הפרעה כלשהי הוא 25 דקות. מכאן שעובד שיושב נכון יכול לעבוד זמן רב יותר ובריכוז גבוה יותר.

כל כיסא מנהלים מציג שכלולים משלו, אך ברובם קיימים מנגנונים דומים, כמו סינכרוניזציה בין מושב הכיסא למשענת הגב, ידיות מתכווננות לגובה ולצדדים, משענת מתנדנדת ותמיכת גב מותנית וצווארית. מכנה משותף שקשה יותר למצוא נוגע למחיר - כיסא מנהלים יכול להגיע גם לסכומים של 40 אלף שקל בשל עיצובו המיוחד או בית הייצור ממנו יצא.

מלבד עיצוב ונוחות יש כיסאות מנהלים שמציעים עוד כמה אלמנטים שמייחדים אותם מכיסאות אחרים - כיסא מנהלים מרופד בג'ל, כיסא שהוא גם מכשיר כושר וכיסא שכולל בתוכו את כל המרכיבים הנדרשים לפינת עבודה, הם חלק מהאפשרויות הפחות שגרתיות.

אז לפני שאתם בוחרים בכיסא שמתאים לכם, הנה כמה דוגמאות. את נושא הנוחות כל אחד צריך לבדוק בעצמו. כמו שלא תתנו לאדם אחר לבחור את מזרן השינה שלכם, ראוי לבדוק באופן אישי את הנוחות של כיסא המנהלים לפני קנייתו, כי כיסא שיהיה נוח למישהו אחר, לא בהכרח יהיה גם נוח לכם. גם אם אתם בטוחים שמצאתם את הכסא המושלם, בדקו את מדיניות החזרת המוצר טרם הקנייה - ייתכן כי אחרי כמה ימים וישיבה של כמה שעות תגלו שהכסא לא מתאים ותרצו להחזירו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא gymygym - להשיג באתר החברה. 1,980 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הספורטיבי

חברה: gymygym

דגם: gymygym

למי מיועד: לפריקים של כושר גופני שלא יכולים להמתין עד סוף יום העבודה כדי להגיע לחדר כושר או שפשוט אין להם זמן לכך.

מה מיוחד בכיסא: הכיסא הוא גם מכשיר אימון שמאפשר לשמור ולפתח את הגוף תוך כדי העבודה. האימון על גבי הכיסא מסתמך על מערכת כבלים אלסטיים גמישים המחוברים לזרוע טלסקופית השולטת בה ומאפשרת ליושב על הכיסא אימון מגוון המפתח ומפעיל 12 קבוצות שריר. בכיסא ארבעה מרכזי אימון עיקריים: גומיות רגל לאימון פלג גוף תחתון, גומיות יד לעבודה על שרירי הביספס והכתף, גומיות צד לעבודה על הטרפז, הכתפיים והחזה וגומיות יד אחוריות המיועדות לעבודה על שרירי הטריספס והשכמות. קיימת גם אפשרות להצלבת גומיות לעבודה על הבטן.

מה עוד במפרט: הכיסא מורכב מבסיס חזק של מתכת המחוברת באמצעות גומיות באנג'י הבאות להקל על נקודות הלחץ בעת ישיבה ממושכת ולמנוע הזעה. בחברה טוענים כי מבנה הכיסא מתאים לכל משקל.

מחיר: 1,980 שקלים.

להשיג: אתר www.gymygym.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם contessa של טקניון - להשיג בטקניון רמת אביב. מחיר: 3,500 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפנק

חברה: טקניון

דגם: Contessa

למי מיועד: לאנשים שמתעצלים להתכופף ולחפש את הידית שתזיז מנגנונים שונים בכיסא.

מה מיוחד בכיסא: התפעול שלו נעשה על ידי לחצנים שנמצאים מתחת למשענות הידיים. לאחר שמתאימים את הכיסא מבחינת גובה, עומק המושב, גובה וזווית משענות הידיים, אפשר לדייק את ההתאמה שלו תוך כדי ישיבה סטטית, על ידי לחיצה על הכפתור שמתחת לידיות.

מה עוד במפרט: תמיכה מתכווננת למותן התחתונה. ידיות מתכווננות לגובה ונעות על ציר כדי ליצור תמיכה למרפקים. לאנשים גבוהים במיוחד קיים מנגנון המאפשר תוספת של 3 ס"מ מהמושב לגב. ניתן לשנות את גובה הכסא, להתנדנד ולקבעו בשישה מצבי נעילה. הגב והמושב מרופדים ברשת אוורירית המתאימה למבנה עמוד השדרה של המשתמש. קיימת אפשרות למשענת ראש. להתאמת התנגדות הכסא למשקל המשתמש קיים גם בצד המושב מנגנון התנגדות בעל ארבע רמות קושי.

להשיג: טקניון, תל אביב.

מחיר: 3,500 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם freedom של ד"ר גב - להשיג בסניפי הרשת. מחיר: 6,490 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

האקטיבי

חברה: ד"ר גב

דגם: Freedom מבית Humanscale האמריקאי

למי מיועד: כאלה שאוהבים את הג'ל שלהם לא רק במוצרי הקוסמטיקה.

מה מיוחד בכיסא: המושב, הידיות, משענת הגב ומשענת הראש עשויים ג'ל. בחברה טוענים שמדובר בפטנט ייחודי שמטרתו ליצור חלוקת משקל אופטימלית ונוחות מרבית ליושב. הכיסא זז עם היושב עליו ולא צריך לכווננו. אפילו הידיות זזות לפי תנועת הגוף ומתאימות עצמן לזווית משענת הגב, שגם היא מרופדת בג'ל ומעניקה תמיכה לאורך הגב. משענת הראש גם היא דינמית עם תמיכת ג'ל.

מה עוד במפרט: משענת הגב מתכווננת בהתאמה אישית ומגיבה באופן אקטיבי לצרכי עמוד השדרה בעת ההישענות לאחור ובכל זווית ישיבה. המושב כולל גלישה קדימה להגדלת שטח הפנים והתאמה אישית למידות גוף גדולות. מנגנון נוסף מתאים את חוזק התנגדות הגב למשקל המופעל על מושב הכיסא.

להשיג: רשת ד"ר גב.

מחיר: 6,490 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם Embody & Mind של הרמן מילר - להשיג בפיטרו, חולון. מחיר: 6,815 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממותג

חברה: הרמן מילר

דגם: Embody & Mind

למי מיועד: מנהלים שחשוב להם שם המותג.

מה מיוחד בכיסא: הוכתר על ידי המגזין "טיים" האמריקאי כמוצר הנבחר ל-2008, המעניק לראשונה תמיכה לגב גם כאשר היושב זז.

מה עוד במפרט: הדגש בכיסא הוא על תמיכה אופטימלית של עמוד השדרה. הכיסא בנוי מרשת ארגונומית פלסטית חכמה וגמישה שגורמת לכיסא ליטות יחד עם הגוף כאשר נוצר לחץ בנקודה מסוימת. המושב עשוי רשת עם קפיצים שמתוחים על מיתרים לאורך הכיסא, היוצרת אפקט ערסל ומפזרת בצורה שווה את העומס. ידיות המושב ניתנות לדחיפה פנימה והחוצה בהתאם ליושב. כדי ליצור זרימת דם חופשית לכיוון כפות הרגליים קיימת אפשרות העמקת המושב.

להשיג: פיטרו, אזור תעשייה חולון.

מחיר: 6,815 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם EMA נטרון - להשיג בחלק מסניפי אופיס דיפו. מחיר: 6,999 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירודינמי

חברה: EMA נטרון

דגם: נטרון

למי מיועד: למנהלים שלא זקוקים לציוד נוסף מלבד מחשב, מקלדת ועכבר.

מה מיוחד בכיסא: תמונה אחת שווה אלף מלים. עמדה ורסטילית לעבודה ופנאי בהתאמה אישית על ידי כוונון חשמלי ושלט.

מה עוד במפרט: ניתן לצרף לעמדה מגוון מוצרים נלווים כגון: סט לתליית שניים או שלושה מסכים לעבודה בסביבה פנורמית, תוך שליטה על מספר מחשבים בו זמנית, שולחן צדי מודולארי, תומכי כף רגל אורטופדיים, מעמד לתליית רמקולים ומגש גדול למקלדת. בחברה טוענים כי זווית הישיבה של המושב דומה למושבי הטייסים במטוסי קרב, ומפחיתה את הלחץ על עמוד השדרה ולכן מאפשרת ישיבה לאורך זמן. העמדה מאפשרת מגוון תנוחות ישיבה ושכיבה, ובנוסף מציעה עיסוי מפנק לגב התחתון שניתן על ידי מערכת עיסוי מיוחדת.

להשיג: חלק מסניפי אופיס דיפו.

מחיר: 6,999 שקלים.

כך תשבו נכון על כיסא מנהלים

* ריכשו כיסא אורטופדי עם משענת. השעינו את הצוואר על המשענת במהלך העבודה עם העכבר או בקריאת מסמכים - רק בזמן ההקלדה הרכינו את הראש.

* השתמשו בהדום לרגליים בכדי להסיר לחץ מיותר על הגב.

* השעינו את המרפקים על משענות הכיסא ודאגו שהן מכוונות לגובה המתאים, מומלץ נמוך בכמה סנטימטרים משולחן העבודה.

* קרבו את המקלדת והעכבר אליכם - הרחקתם תגרום לעומס מיותר על שרירי השכמות.

* ודאו שמסך המחשב נמצא בדיוק מולכם - מרכז המסך חייב להיות בגובה העיניים.

* בידקו את הראייה אחת לשנה - לקות בראייה תגרום לכם להתקרב אל המסך ולכווץ שרירים מיותרים.

* שתו לפחות שמונה כוסות מים ליום - שרירים עם רמת חומצת חלב גבוהה, זקוקים למים רבים כדי לשטוף את החומצה המצטברת החוצה.

* קומו כל 45 דקות להתרענן - זה מסייע בהזרמת דם לשרירים ולמפרקים.

* אחרי ישיבה ממושכת - עשו תרגילי מתיחות לגב ולצוואר. פעילות יומיומית קצרה מונעת בעיות בעתיד.

- הטיפים באדיבות ד"ר נחשון רנד, מומחה בכירורגיה אורתופדית ובניתוחי עמוד השדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully