וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזנקים על הפרקט

אתם קובעים - רצפת עץ: אלגנטית וחמימה או קשה לתחזוק ולא ידידותית לסביבה? הצביעו והשפיעו

(אילוסטרציות: shutterstock)

לא לפרקט!

הוא נעים למגע ומשרה אווירה חמימה בבית ולהתהלך עליו יחפים זה תענוג, אבל בואו נודה באמת - נראה לכם הגיוני שבמצב הנוכחי של כדור הארץ, זה סביר לכרות עצים רק כי אתם רוצים להשיג מראה חמים או דואגים שיהיה לכם נעים ברגל? הרי זה ממש פשע.

לחשקים מסוג זה מצאו פתרון ידידותי יותר. מעבר לזה לעולם לא תוכלו לנקות רצפת פרקט באופן יסודי. אי אפשר לשטוף אותו כמו שמתחשק, הוא מצריך טיפול שונה ומעיק, לרבות שימוש בחומרי ניקוי מיוחדים. מה גם שאם חלילה משהו נשפך עליו, מה שקורה כמעט כל יום בבתים עם ילדים, יחשב זאת כאסון אמיתי וההיפטרות מהכתמים תעלה לכם ביזע רב. ואם גררתם עליו ספה או שולחן, סימני הדרך שיווצרו עליו יזכירו לכם כל פעם מחדש איזו טעות עשיתם שבחרתם בפרקט.

עם כל הכבוד ללוק הכפרי והפרובנסי, אנחנו הישראלים גרים לחופו של ים התיכון, במדינה חמה יחסית שלא מצריכה ריצוף חם. להזכירכם, עיצוב מלווה פונקציה ולכן הפרקט כל כך פופולרי במדינות הקרות, אז את מה ששייך להם תשאירו להם.

בנוסף לכל אלו, ישנו הנושא הבטיחותי; אם הבית שלכם עלה באש חלילה, הפרקט יתמוסס כליל וישאיר לכם למזכרת רק אפר. הוא אמנם נחשב לריצוף סטייליסטי וטרנדי בשנים האחרונות, אך את הריצוף בבית לא מחליפים כמו ספה או תמונה, וכמו כל טרנד גם הוא יחלוף ואתם תישארו עם טעם של עץ בפה. לא חבל?

כן לפרקט!

היתרון המוכח ביותר של פרקט על רצפה הוא העובדה שלא קיים סגנון עיצובי שהוא לא ישתלב בו היטב. בין אם עיצבתם את הבית שלכם בסגנון מודרני, כפרי, תעשייתי או קלאסי – רצפת עץ היא הטאץ' שישלים את המראה בו חשקתם באופן אופטימלי. חשוב מכך, גם אם הדירה שלכם רחוקה מלהיות פנטהאוס או חווילה, רצפת עץ – ולו הפשוטה ביותר – תשדרג אותה ותקנה לה מראה יוקרתי יותר; היא משרה אווירה אירופאית וחמימה, ובוודאי שנראית הרבה יותר טוב מרצפות השומשום, שכל כך נפוצות במחוזותינו.

נהוג לחשוב שקשה לתחזק ולנקות פרקט, אבל הגיע הזמן להפריך את האגדה האורבנית הזו. בניגוד לרצפת אבן או קרמיקה, כשזה מגיע לרצפה מעץ אפשר להניח את המגב והדלי בצד ולהסתפק בהעברת סמרטוט פשוטה, או בשאיבת אבק מחופפת. יתרה מזאת, אם הכתמתם את הרצפה הרבה יותר פשוט להחליף כמה קורות עץ מאשר להרים בלטות ולהפוך את הבית.

יתרון בולט נוסף של הפרקט הוא המגע הנעים והחמים שלו. לא זו בלבד שמומלץ ללכת עליו יחפים מבלי לחשוש מקור שיכה בכף הרגל, אפשר אפילו להגדיל לעשות ולהתקין מתחתיו חימום תת רצפתי למיקסום התחושה. שום תנור ספירלה או מפזר חום אימתני לא ישתוו לתענוג הזה של לפסוע יחפים ביום חורף קר על פרקט מחומם.

מעבר לכל אלו, פרקט עדיף על רצפה כי הוא פחות נפוץ ועל כן מצליח לשמור על סטטוס נחשק לאורך כל כך הרבה שנים. אם אתם מתכננים שיפוץ בדירה, אולי במקום שתשברו קירות ותרימו מפלסים באוויר, פשוט תתחילו מהחלפת הרצפה בפרקט. תסמכו עליו שייתן את האפקט הדרוש.

  • עוד באותו נושא:
  • פרקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully