וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופ גיר

ללא לימודי עיצוב אך עם תשוקה אדירה למכוניות ואופנועים, סשה לקיק מעצב רהיטים שיגרמו לכם להרגיש על האוטוסטראדה

מוסטנג ירוקה ששבתה את ליבו של סשה לקיק Sacha Lakic בגיל 8, הובילה אותו עם השנים להפוך לאחד המעצבים התעשייתיים המובילים בעולם. לקיק, נולד ביוגוסלביה לפני 40 שנה, העתיק את מגוריו לפריז, שם התחיל את דרכו המקצועית כמעצב מכוניות, אופנועים, מטוסים ויאכטות לחברות הגדולות בעולם כמו קוואסקי וימאהה. בביקורו בארץ כאורח של קבוצת העיצוב פיטרו הכט, הוא מתוודה שלא למד עיצוב או אדריכלות מימיו, אך התשוקה והכישרון שזורמים בעורקיו הספיקו לו כדי לתכנן מבנים אדריכליים ולעצב רהיטים עבור המותג הצרפתי Roche Bobois.

בשנים האחרונות ניכרת מגמה של טשטוש ומיזוג הגבולות בין עולם האופנה ועיצוב הבית, ועתה, הודות ללקיק, מתווסף לאלו אלמנט מוטורי. רוב פרטי הריהוט שלו מתאפיינים בתנועה וקצב, באמצעות צורות בלתי קונבנציונליות וקו עיצובי שמתמקד כמעט תמיד סביב הא-סימטריות, מיעוט בפרטים ואווריריות מקסימלית. אלמנטים אלה הם ערך עליון עבורו והופכים את העיצוב לנגיש, מודרני וידידותי יותר. "את שלבי התכנון והסקיצות" מציין לקיק, "אני משרטט ברוב המקרים במשיכת קו אחד, העיפרון כמעט ואיננו עוזב את הנייר ומשוטט עליו באופן מהיר". בדומה לזהה חדיד ומעצבי על רבים, לקיק נמשך לצורה אמורפית ועתידנית שבאה לידי ביטוי בשלל עיצוביו, בין אם מדובר במבנה אדריכלי, רכב, כורסה, מיטה או אופנוע. "הרבגוניות לא מהווה בעיה עבורי" הוא מציין "להיפך, היא משמשת כתמריץ. תחום אחד מעשיר את האחר, ומאפשר לי לקבל פרספקטיבה חדשה".

תחזיקו חזק

הספות של לקיק יגרמו לכם להרגיש על מסלול מרוצים, הודות לקווי המתאר הזהים לאלה של עיצוב רכב או אופנוע שטח. לדברי המעצב, ספה צריכה להיות בראש ובראשונה נוחה ולהעניק למשתמש תחושת ריחוף. לקיק שם דגש על נוכחות הספה בחלל, וטוען שממדיה צריכים להיות גדולים ומוחשיים תוך התייחסות עיצובית של 360 מעלות. "כיום אנשים חיים בחללים פתוחים (Open Space), וחשוב שהספות יהיו מעוצבות מלפנים ומאחור באותה המידה", הוא מציין. התפיסה העיצובית החדשה משקפת מבחינתו את הסגנון והצרכים של החיים המודרניים, אליהם אנו מסתגלים בהדרגה.

סקס בסטייל

"אני אישית אוהב לבלות במיטה מעבר לשעות השינה, ואני מאמין שיש עוד רבים כמוני" מציין לקיק, "מנקודת מוצא זו המיטות שאני מעצב בעלות ערך עיצובי מוסף. לקרוא ספר, לצפות בטלוויזיה, לשוחח עם הפרטנר שלך או סתם להתבטל במיטה בלי לעשות דבר, מצריכים עיצוב בהתאמה". אחת מהמיטות של לקיק נקראת "Rendez – vous" (פגישה בצרפתית) והופיעה בעונה הראשונה של הסדרה "מסודרים". היא מעוצבת כאי בחלל, צורתה עגולה והיא בעלת מראה היברידי שנע בין מיטה לספה, עם תוספת של תאורת בצורת ברז שפורץ מגב המיטה. המיטה, ללא ספק, יוצרת חוויה שהיא הרבה מעבר לצורכי שינה בלבד.

טיפוס מתחשב

לקיק הוא אדם בעל מודעות סביבתית ולכן דואג להשתמש בחומרים ידידותיים לכדור. את קולקציית ריהוט החוץ שלו ל- Roche Babois Paris שנקראת "Bel Air" ומזכירה לו צורות מעולם החי, הוא עיצב בעבודת יד, מחומרים ובדים סינתטיים ידידותיים לסביבה, שניתנים למחזור. גם את המבנים האדריכליים שלו הוא מתכנן בצורה שלא תפגע בסביבה ותייצר דיאלוג עם הטבע. שום דבר לא צריך להיות קבוע לדעתו של לקיק, ולכן תיאורטית ניתן לנתק את המבנים שלו מהקרקע, ולהעביר אותם למקום אחר מבלי להשאיר עקבות של הרס. "להיות מעצב" הוא אומר "זו היכולת ליצור בין היתר, אובייקטים שלא מזהמים את הסביבה או את נפש האדם".

* הקולקציות של לקיק ל- Rosh Bobois נמכרות בפיטרו הכט היבואנים הבלעדיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully