וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבעיות ושמה תשוקה

הצבע החום משרה בעיקר יציבות ומיקוד אבל לפעמים גם מתקשר לשוקולד, צבע החושניות. בבית הוא דווקא יעניק לכם מראה יוקרתי

המעבר לשימוש בחומרים מן הטבע חלה בשנים האחרונות, עקב התעוררות נושא איכות הסביבה ואיתה גם עלתה המודעות לצבע החום. אפשר להבחין כי בעקבות כך ישנה גם התעניינות בצבעים הטבעיים, בגוונים שורשיים של אדמה, עצים, חול, פולי קפה וגווני שונים של שוקולד, שמעניקים לבית תחושה מלאה ומזמינה.
הצבע החום אמנם מורכב משלושת צבעי היסוד, אך שייך למשפחת הצהובים והכתומים. אין לו התייחסות רבה, משמעויות ופילוסופיות בתרבויות השונות, מאחר והוא לא ממש נתפס כצבע בפני עצמו.

אצל חלקנו הוא מתקשר לאימא אדמה ומכאן מסמל את היציבות, רגליים על הקרקע ומיקוד תחושותינו, המובילים למצב של ביטחון ועוצמה. זאת הסיבה ככל הנראה שמשרדים רבים בוחרים בצבע הרציני כדומיננטי בעיצוב הפנים, המשמש ככרטיס ביקור עבור העסק שלהם. הצבע חום מתאים במיוחד לאזור שבו מתקיימים לימודים, או בחללים שהם שוקדים בתהליכי מחשבה מתמשכים, כמו לדוגמא כתיבת תסריטים וכו'. הוא אופיין כמסייע להפוך את הרעיונות למציאותיים בשל היותו מתון, לא מבלבל, לא מסיח את הדעת, ומעניק את החממה הנחוצה בדיוק לצורך זה. אצל האחרים הוא מתקשר לחולשה האנושית – שוקולד, ומתורגם עקב כך כצבע תשוקתי.

לא משנה לאיזה פלח אתם משתייכים, איכויותיו של הצבע ייטיבו עמכם בכל סביבה שהיא, כשהגוון הבהיר שלו מסמל גוון מקורי והכהה את השכיח. אם תשאלו את האנשים שסביבכם אם הם אוהבים את הצבע, התשובה לא תמיד תהיה קונקרטית, ואם בכל זאת תמצאו את אוהבי החום, סביר להניח שיהיו אלו אנשים שיש להם רצון עז ביציבות ושגרה.

נצחי ויוקרתי

"הצבע החום הוא צבע בסיס נהדר בכל הקשור לעיצוב חלל ביתי" מציינת מיקול לזרוב מבעלי בית העיצוב "טיטאן", "בשל נצחיותו הוא תמיד יהיה באופנה וקל להתאים לו אביזרים נלווים. זהו צבע שמזוהה עם אווירה כפרית, אווירה של פשטות ונועם, שכל אחד מאיתנו היה רוצה לשלב בביתו. הוא איננו מסגיר כתמי לכלוך והוא נמנה עם הצבעים הפרקטיים, לכן הוא מתאים לעיצוב מרבית חדרי האירוח והסלון".

תוספת של צבע חום בעיצוב הבית יכולה להיראות כיוקרתית למדי ומאידך כנפילה של ממש. לכן שימו לב לטקסטורה, לגוון ובעיקר להתאמת הצבעים שסביבו. מאחר ויש מעצבים וסוציולוגים הקושרים קשר בין צבע המטבח למוצרי מזון בעלי אותו הצבע, לחום יש הרבה מה להציע: קינמון, תה, תמרים, סוכר, לחם, שקדים ועוד, מוכיחים כי הצבע בהחלט מתאים לסביבת אכילה. המראה המנצח של חום הוא שילוב עם משפחת הגוונים שלו, החל מסיינה, שוקולד, שזוף וכלה בחיטה שמובילה למשפחת האופ-וויטים למיניהם. כך תוכלו ליצור מראה נקי לצד החום, שיתאימו לכל חלקי הבית, מחדר הילדים ועד המטבח.

  • עוד באותו נושא:
  • חום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully