וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמש לא מאירה פנים

לריהוט הגן ששכחתם בחוץ במהלך החורף. ושאמור לשרת אתכם בקיץ - עצות טובות לתחזוק הסלון שבחצר

החורף בארץ אמנם לא קשה, אבל השמש בדרך כלל כן, והיא לא נוהגת להאיר פנים לריהוט גן ומרפסת שנשאר בחוץ 24 שעות ביממה, ואם לא דאגתם להם בימים הגשומים ולקראת הקיץ, מצפה לכם עבודה. כדי לא לגלות כל קיץ מחדש שהריהוט מתקלף, שחוק, חלוד ועייף כתוצאה מפגעי מזג האוויר, אספנו כמה עצות לתחזוק נכון של סוגי ריהוט שונים, ותקציר יתרונות וחסרונות בשימוש בכל אחד מהם.

עץ

יתרון: נראה טוב בכל גינה, משדרג את הלוק של כל מרפסת, גם הכי מקרטעת וקטנה בדירה שכורה בתל אביב.

חסרון: רהיטי עץ שעומדים בחוץ רוב ימות השנה, נוטים לסבול משחיקה והתרופפות בחיבורים.

הפתרון: מומלץ לחזק אותם באמצעות דבק נגרים מקצועי, המדביק רהיטים ועבודות עץ במהירות וביעילות. גם צביעה בלכה ייעודית תעניק להם מראה רענן.

ובאופן כללי: במידה ואתם ברי מזל גרים בסמיכות לים (ולמלח) ואוהבים ריהוט עץ, מומלץ להשתמש בריהוט מעץ טיק. אנשי פנטהאוז רהיטים מעידים עליו כעל עמיד במיוחד ויש אפילו שנוהגים לכנותו "עץ אל חלד". רהיטי מתכת או רהיטים מעץ עם קישורים מברזל, סובלים מקורוזיה בסביבה לחה ומלוחה, שגורמת למתכת להתקלף ולהתפורר כליל. את עץ הטיק רצוי לנקות בעזרת סקוץ', מים וסבון עם כיוונם של הסיבים.

ברזל

יתרון: נראה טוב בכל גינה, מפגין בעיקר אצילות ואופי עמיד.

חסרון: חלודה, חלודה, חלודה.

הפתרון: רצוי לצבוע אחת לכמה שנים בצבע נוגד חלודה. שכבות הצבע שומרות על הרהיט ומעניקות לו מראה מחודש. את החלודה המצטברת ניתן להסיר בעזרת מברשת פלדה ולצבוע בצבע עליון המיועד לצביעה ישירות על חלודה. לגבי ברזל מגלוון, ניבה יחיאב, מנהלת העיצוב של טמבור, מציינת "המשטח צריך להיות יציב ולא מתפורר או מתקלף. כשצובעים על תשתית לא יציבה, הצבע ימשיך להתקלף יחד איתה, צבע יסוד ימנע גם את המשכיות ההתקלפות וישמש כבסיס לצבע".

אלומיניום

יתרון: קל וחזק ביחס למשקלו, מגיע בתצורות קומפקטיות, אידיאלי למרפסות קטנות, מתנקה בקלות באמצעות סמרטוט רטוב, לרוב לא יקר.

חסרון: אמנם חסכתם בעלות רכישתו, אבל יש סיכוי גבוה שהוא יתקלף במגע עם מים תוך זמן קצר, לכן בעת הרכישה קחו פרמטר זה בחשבון.

הפתרון: לא להיות מופתעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ראטן

יתרון: סיב פלסטי שיבטיח לכם התמודדות פשוטה עם כל מה שמתחולל בחוץ. הוא בנוי על שלדת אלומיניום ומכאן תחזוקו הופך לקל נוח ופשוט, וניתן לשטוף אותו ללא הגבלה מבלי לחשוש שייפגם.

חסרון: לא כל אחד אוהב את הלוק המוקפד/ מהודק, קצת היי טקי של הראטןו. הרהיטים יקרים יחסית ולרוב לא מגיעים בצורה קומפקטית שמתאימה לגינות קטנות ומרפסות צפופות.

פלסטיק

יתרון: עמידים גם בשמש וגם בגשם.

חסרון: בואו נודה על האמת, זה לא שיא חדש שקובע היופי ויש להם נטייה לצבור לכלוך שמכער את המראה שלהם, במיוחד אם הם בצבע בהיר.

הפתרון: לניקוי אלו השתמשו בחומרים מיוחדים המיועדים לניקוי פלסטיק, אך הימנעו מלשפשף את אלה בסקוץ' - פעולה זו גורמת לשריטות הפלסטיק שמקבל מראה ישן.

  • עוד באותו נושא:
  • ריהוט גן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully