וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי מלוכלך במטבח?

אם בכל פעם שאתם מדליקים את תנור האפייה הבית אפוף בצחנה, כנראה שמשהו לא נקי. לא רוצים לשפשף? לכו על המתנקה בעצמו

אם אתם מעידים על עצמכם כבשלנים טובים לפחות כמו חיים כהן, אבל התנור שלכם מעוטר בשאריות אוכל עקשניות מהשנה שעברה, יש לכם הרבה מה ללמוד על העולם הקולינרי.

מסעדות הגורמה המובילות בארץ ובעולם מקפידות על ניקיון מטבחן לא פחות מהתפריט הגרנדיוזי שהן מציעות, ולא רק מטעמי ניקיון, גם מטעמי טעם וריח. אז נכון, אתם לא חיים כהן או הבעלים של כתית, אבל לא צריך להיות כאלה בשביל להחזיק בבית תנור נקי, וזה שהוא נחשב לאחד ממוצרי החשמל הביתיים היותר קשים לניקוי, זה לא תרוץ.

מתי מנקים?

אם לא תתעצלו ותקפידו לנקות את התנור אחרי כל שימוש בו, תוכלו "ליהנות" מניקוי קל יותר, כך גם תמנעו שריפה חוזרת שמקשיחה את הלכלוך ומקשה על הסרתו. יש להקפיד לנקות את התנור כשהוא קר.

במה מנקים?

מים פושרים ומסיר שומנים מהסוג הפשוט ביותר, הם הניקוי היעיל והבריא שיאריך את חיי התנור שלכם. לכל אלו שמחזיקים בארון מסיר שומנים חזק במיוחד וחושבים שהם נקיים יותר - טעות בידכם, שימוש במסיר שומנים חזק או מקרצף, עלול להזיק לתנור ולגרום לו לנזק בלתי הפיך.

איך מנקים את התנור?

שלא כמו בתחומים אחרים בחיים, את ניקיון התנור רצוי להתחיל מלמעלה ולהתקדם למטה. יש להשרות את חלקי התנור בחומר ניקוי מהול במים רותחים במשך מספר דקות.

ניסו לטין , מנהל TEKA בישראל, מציע ניקוי יעיל של התנור במספר שלבים. ראשית יש לטפטף מים בתחתית התנור ולפזר אבקת סודה. לאחר מכן מעבירים סמרטוט לח ומייבשים. אם התנור עדיין חם, אפשר לטפטף מים ולפזר מלח. המתינו עד שהתנור יתקרר, שפשפו את הכתמים הקשים ושטפו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

איך מנקים את המבער?

לטין מסביר כי המבער בנוי בדרך כלל מ-3 חלקים: התחתון הוא אלומיניום, אותו מומלץ לנקות עם מבריק מתכות השומר על גוון האלומיניום ועל הברק שלו. החלק השני הוא הנחושת, אותו מומלץ לנקות במים חמים ומסיר שומנים בעזרת ברזל כלים (צמר פלדה). החלק השלישי במבער הוא הכיפה העליונה, אותה מומלץ לטבול במים חמים עם מסיר שומנים למספר דקות ואז לשטוף.

הוא כבר יתנקה לבד

המודעות הקולינרית והשינויים הרבים שחלו במטבח בעשור האחרון, הביאו איתם גם תנורים חדשים: "המתנקים בעצמם". אלו מומלצים בעיקר לאנשים שמרבים לבשל ולאפות בתדירות גבוהה, ומוכנים לשלם כ-30% יותר ממחירו של התנור רגיל.

ישנן שתי שיטות לניקוי עצמי: פירוליטי וקטליטי. בשיטה הפירוליטית התנור מתחמם לטמפרטורה של כ-500 מעלות צלזיוס למשך שעתיים-שלוש, ושורף את כל השומנים, עד שהם הופכים לאפר. במהלך התהליך דלת התנור ננעלת לחלוטין ובכך נמנעת בריחתו של החום המסייע לפעולה. בסיום התהליך כל שנותר לכם לעשות הוא לנגב את האפר.

בשיטה הקטליטית שתי דפנות התנור מצופות טפלון במרקם מיוחד, שגורמות לשומן שניתז במהלך הבישול להישרף מיד ולא להידבק. יש המציינים כי השיטה הקטליטית פחות יעילה לניקוי לכלוך ושאריות של מוצרי חלב למיניהם וסוכרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully