וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאקי לי

עיוורי גוונים אולי לא יבינו אם מדובר פה בבז', אפור בהיר או חום, אבל אם מסתכלים מעבר, אפשר לראות מה מצאו בו החלוצים

אם היינו צריכים לבחור לצבע החאקי שם אחר, על פי תכונות אופי, סביר להניח שהיינו קוראים לו שרונה פיק, כפי שנצפתה ב"אח הגדול VIP" - צבע נייטרלי, לא מזיק, לא מאיים, נינוח, עם נוכחותו כמעט בלתי מורגשת, מעין רואה ואינו נראה.

חאקי הוא צבעם של החלוצים ושל תנועת הצופים, צבע הסוואה, המזוהה עם יציאה לשטח. מקור השם הוא במילה "חאק", שמשמעותה אבק בפרסית, יש בו שילוב של אדמה ועץ, אלמנטים המשרים תחושת חמימות ביתית בגרסת הלייט, או אם תרצו – חמימות למאופקים.

בשל תכונותיו הנייטרליות, צבע החאקי מתאים לצביעת חללים בכל גודל, קטנים או גדולים, מסחריים או פרטיים, חדרי הורים או ילדים. הוא מהווה רקע אלגנטי ורגוע, ומשתלב בצורה הרמונית עם כל פריט שיונח לצידו ולא משנה מה צבעו.

"לפני כעשור היה מקובל לצבוע ה-כ-ל בלבן (קירות, תקרות, דלתות, חלונות, מעקות, מרזבים ודודי שמש)",נזכר אבשלום יעיש, בעלים של חברת "סיקרה" לאמנות צבע ודקורציה. "'לבן זה פותח' ו'לבן מכניס אור לבית' היו הקלישאות העיצוביות אז. לבן אולי 'פותח', אבל לפעמים הוא פותח מדי, מסנוור, ולא מהווה רקע טוב לשום חפץ או רהיט, בגלל הבוהק הדומיננטי שבו".

היורש של הלבנים

בתחילת המילניום הנוכחי, אחרי שהשוק התבגר ומאס באמירות קיטשיות בעלות נוכחות קצרות טווח, הופיעו הסימנים הראשונים של החאקי, כצבע הנייטרלי החדש בעיצוב הבית.

"השימוש בצבע הנייטרלי מחד ומאידך חם, תמכו את הטרנד העיצובי בתקופה זו שהיה כפרי וטבעי", אומר יעיש. "מעצבים רבים השתמשו בחומרים טבעיים (טוסקנה סטייל) כמו מרצפות וחיפויים בעיבוד גס, שטיחים קלועים מחבלים, מטבחים כפריים בצביעה מיושנת וכו', כשהצבעים ששלטו הם צבעי האדמה למיניהם, הסובבים סביב חאקי".

הטרנד הכפרי של אותה תקופה אמנם עבר מאז, אבל גוון החאקי שרד את התקופה ועבר לטרנד הבא המכונה הטרנד "האורבני". "כיום עם החזרה לטבע, לאריגים בסיבים אורגניים ופריטים בעלי חזות פשוטה ולא מנוקרת, צבע חאקי שוב מככב", מסכם יעיש.

(בתמונה הראשית: קערות של artlook)

  • עוד באותו נושא:
  • חאקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully