וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחות עולה

גם אצל הטיפוסים הכי פדנטים, החריצים בין הקרמיקה באמבטיה מתמלאים בגועל שחור, שלא יורד גם עם אקונומיקה. אז עם מה כן?

אתם יכולים להישבע שאתם בעצם מנהלים חיים של חתול, מקרצפים מבוקר עד ערב את עצמכם ואת הסביבה, אבל ג'יפה בלמטה של הווילון-אמבטיה בטוח שגם אצלכם אפשר למצוא. למרות שחדר האמבטיה ספוג תמיד במים, קשה להגדיר אותו כחדר הכי נקי בבית. הלחות התמידית היא הזמנה קבועה למימונה של חיידקים, וזה שאתם לא רואים שהם שם, לא אומר שהם לא קיימים וחוגגים על חשבונכם.

לכן, אחרי שבחרתם בטוב טעם, באיזה קוטר דוש אתם מעדיפים להתקלח וגיליתם שאתם מוכנים להתפשט למען המקלחון החדש והמהמם שלכם, כדאי לרכוש כמה כלים מועילים שיעזרו לכם להילחם בפטריות הטחב והעובשים, לפני שיעשו לכם שחור בעיניים.

טיפים לניקוי קרמיקה

אל תשתמשו בחומרי ניקוי המכילים פוליש-וקס על רצפות קרמיקה, גרניט או פורצלן מזוגג, מאחר ואלו יוצרים מעיין שכבת שומן המעניקה לרצפה מראה מוכתם. שיטת הניקוי היעילה והבטוחה ביותר לריצוף זה, כוללת פשוט מים וסבון.

לניקוי האבנית שעל הקרמיקה, הוסיפו למי השטיפה מעט חומץ טבעי. גם את הברזים אפשר להבריק בעזרת חומץ טבעי או חומרי ניקוי מיוחדים, ובכל אופן לא כדאי לשפשף אותם עם סקוטש או ספוגית קשה, אלא רק באמצעות מטלית לחה או סקוטש ישן ומשומש יתר על המידה, כדי למנוע שריטות וסימנים.

להסרת עובש מאריחי קרמיקה ומהחיבורים בין דפנות האמבטיה והאריחים, מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי המיועדים מפורשות להסרת עובש בלבד ולא בחומרים שאלתרתם בבית. במקרה הזה גם החומץ לא ממש יעזור.

לכלוך ושאריות צבע לאחר שיפוץ ניתן להסיר מאריחי הקרמיקה באמצעות כל סוג של חומצה (לקרמיקה יש תכונות זהות כמו לזכוכית). אך שימו לב: מומלץ לנקות כתמי צבע באופן נקודתי ביותר, על האריחים בלבד, משום שהחומצה פוגעת ברו?בה (החומר המצוי במרווחים שבין האריחים).

אבן, שיש ואסלות

פעם בשנה מומלץ למרוח שכבת סילר, המגינה על האבן והשיש ומונעת את ספיגת הלכלוך באבן. רצוי ועדיף שתיצמדו להוראות השימוש בסילר, וחשוב לאוורר את הבית היטב בזמן ולאחר הפעולה למשך כ-10 שעות לפחות. אל תנסו למרוח שמן תינוקות על משטחי אבן שתור שכבה מגינה, גם אם מישהו ממליץ לכם על כך בחום. יש לברר קודם האם סוג כזה של טיפול מתאים למשטח שלכם. השמן עלול להיספג באבן ולשנות את המראה שלה.

את האבנית שבאסלה ובאמבטיה אפשר להסיר בקלות תוך שימוש בכל אותם חומרי ניקוי מסירי אבנית הקיימים בשוק. גם השריה בחומץ טבעי, תעשה את אותה הפעולה, אולם בזמן ארוך יותר.

אם אתם מחפשים וילון חדש לאמבטיה, וילונות הבד הם המומלצים יותר ועדיפים על פני אלו העשויים פלסטיק. אם תקפידו לכבס את וילונות הבד פעם בחודש, לא תגיעו למצב שבו העובש הופך לחלק מדוגמת הווילון.

צביעת הקירות בצבע אקרילי, היא דרך נוספת לדחייה ומניעה של עובש ופטריות בחדרים לחים ומלאי אדים, והוא מגיע בקשת רחבה של מאות גוונים.


(חלק מהטיפים נתרמו ע"י "נגב")

  • עוד באותו נושא:
  • עובש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully