וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

101% עוצב בבריסל

5 בלגים נבחרים יציגו השנה בתערוכת העיצוב במילאנו, ישיבו אתכם על צינורות וינדנדו לכם את הוואזה

DIB (Designed In Brussels) היא קבוצה שהוקמה ב-2003 כארגון ללא מטרות רווח, שמקדמת את המעצבים המבטיחים בבריסל. מלבד ייצוגם של המעצבים בגלריות ובחדרי תצוגה, הקבוצה מביאה את דימויה העיצובי של בריסל לקדמת הבמה העיצובית ברחבי העולם, באמצעות השתתפות בתערוכות נודדות בערי העיצוב הגדולות. זאת השנה השלישית שהקבוצה לוקחת חלק בתערוכת העיצוב במילאנו ובכל פעם חושפת עבודותיהם של 5 מעצבים, תחת הכותרת "101% עוצב בבריסל", כמטאפורה לעיצוב בהיקף גדול ובאיכות נעלה.

ואזה על הקצה של ניקולס

ניקולס בווה Nicolas Bovesse מעצב אובייקטים ביתיים, המאופיינים בחיבורים שונים, שיוצרים צורה אחת מפתיעה. עיקר עניינו של בווה הוא האופן שבו אנשים ואובייקטים שזורים יחדיו. הוא מתכנן אובייקטים לחיים הנובעים מצרכים יום יומיים.

נראה שהוא מתענג על השימוש במודרניות השלובה באופן אינטגראלי בפונקציה, רגישות והקפדה על הפרטים הקטנים ביותר במטרה "לברוא" חפץ עם אופי חדש. הפריטים אינם מאופיינים ביופי או צבעוניות מפתיעה, אלא פשטות קווית ללא תוספת מיותרת. הוא מתמקד בעיצוב מגוון להמונים, אך יחד עם זאת הוא עובד במקביל על הזמנות פרטיות ומהדורות מוגבלות.

תערוכת "אין כמו בבית", שתיערך בנובמבר 2009, ב-Grand Hornu, תוקדש באופן בלעדי לעבודותיו של ניקולס, שתשמש במה וראייה נרחבת על עבודותיו בדיאלוג עם Marina Bautier, מעצבת נוספת ששייכת לקבוצה ומאופיינת בעבודות עץ פשוטות ונקיות, משוללת מניירות ותחכום התואמת לעבודותיו של ניקולס.

ערימת המזוודות של מארטן

Maarten De Ceulaer מארטן דה סאולר, סיין את לימודיו בבית הספר לעיצוב Sint Lukas Hogeschool, ב- 2005 ומאז הוא מקדיש עצמו לעיצוב מוצר. העדפתו למוצר גדול במראה שנחרט בזיכרון, באה לידי ביטוי בפרויקט "ערימת מזוודות" שזכה לפרסום נרחב.

הקו העיצובי שלו מגוון, וכולל הרבה פריטים יומיומיים, כמו מדפים, שולחנות וגופי תאורה. אם תחפשו מכנה משותף לכולם, תמצאו שהם משדרים קלילות וחושפים הומור מפתיע.

דה סאולר חוקר את הסביבה ואת האופן שבו אנו מתמודדים עם החפצים שמכילים אותה, ומתרגם את אלו בדרך פואטית שבראש ובראשונה תהיה שימושית ופראקטית. "רעיון טוב" מציין המעצב, "הוא מוצר טוב".

"כאילו" אהיל של גוטייה

גוטייה פולאן Gauthier Poulain הוא בוגר המחלקה לציור ב- Institut Saint- Luc de Tournai. במהלך לימודיו החל להתעניין באמנות גרפית ומצא עצמו נמשך ונשאב גם לשיווק, לפני שצלל לעולם העיצוב.

הוא פתח סטודיו משלו, עוד לפני שסיים את הלימודים והתמקד בייצור רהיטים בעבודת יד, אובייקטים וגופי תאורה, הממזגים את תשוקותיו העיצוביות, הגרפיקה והשיווק. עבודותיו זכו להכרה מהירה והוא קיבל הזמנות לעיצוב ברים מועדונים, רשתות של מסעדות ומרחבים פרטיים. גישתו לעבודה מבוססת ברובה על צורך לחלוק רגשות וליצור תהליכי תקשורת בין אנשים וחומרים.

עבודותיו נבדלות בהצגת ניגודים דרמטיים בין חומרים לצבעים. פולאן הוצג בכתבות עיצוב רבות של מיטב המגזינים המובילים בעולם, ואף זכה בפרס המעצב הבלגי הצעיר לשנת 2005. כיום הוא נחשב לאחד המבטיחים בבלגיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מדפי הנחש של דיוויד

דיוויד ריצ'יוסו David Richiuso הוא מעצב ואדריכל פנים, ששואף לעצב מרחבי מחייה דומיננטים, שאי אפשר להתעלם מהם, ופריטים בעלי זווית ראייה מקורית.

בשנת 2003 הקים את סטודיו deFact, המציע ללקוחותיו קונספטים חדשים לחלוטין של ריהוט, במטרה לשמר רמת הומוגניות וצורות ראויות, התואמות ומשרתות את סביבת החיים. הוא נהנה להשתמש בדימויים הנובעים מתת המודע הקולקטיבי בעת שהוא מסב אותם ומגישם בצורה קלילה, נעימה ונינוחה באובייקטים היום יומיים.

ספסלי הצינור של סבסטיאן

סבסטיאן ווריניק Sebastien Wierinck הוא המעצב והבעלים של סטודיו OnSite, המתמקד בעיצוב אובייקטים וחללים קבועים לצד עיצוב ארעי וזמני, כשהוא מדגיש את ההבדלים בין שני תחומים אלו.

בתערוכת העיצוב במילאנו, יציג מתקן צינורות חלולים, המשמשים כריהוט רחוב וריהוט מסחרי לשירות הציבור. בנוסף, יוצגו לראשונה סדרת אובייקטים בעלי מוטיב חוזר של סביבת מגורים והווי משק בית בווריאציות שונות.

החמישה צפויים להציג בתערוכה במילאנו בתאריכים 22-27 באפריל, לאחר מכן ינדדו לניו יורק, אליה יגיעו ב-16=19 במאי. לבסוף יגיעו ללונדון ב-24-27 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully