וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפטן ספוט

הם חבורה של כאלה שנדבקים ולא יורדים בניעור - כתמים על הבגד, על רצפה או על הברזים - טיפים לדרכי פעולה והתמודדות

עובדת יותר שעות מהטלוויזיה

האזור הפעיל ביותר בבית (חוץ מהטלוויזיה), הוא הרצפה, כשכל ריצוף זקוק ליחס שונה. את כולם כדאי תמיד לטאטא או לשאוב לפני השטיפה, מה שייעל את זמן העבודה.

שיש - אבן גיר טבעית שעברה ליטוש. מומלץ לנקות אותה בחומר ניקוי מונע החלקה, שיעניק לרצפה ברק עדין מאד.

קרמיקה וגרניט פורצלן – רצפות חזקות, שאינן סופחות כתמים ובעלות אורך חיים גבוהה. התחזוקה של רצפות קרמיקה וגרניט פורצלן אמורה להיות קלה ונוחה ומתאימים במיוחד למטבחים וחדרי ילדים. מומלץ לנקות אותן בחומרים שאינם מכילים וקס מאחר שיש להן גלזורה מבריקה או גימור מט וכדאי לשמור על הגימור המקורי.

רצפת טרצו – רצפה מעובדת, המורכבת מאגרגטים שונים (שברים ממוחזרים של שיש, גרניט, צדפים, זכוכית) המאוחדים במלט או חומר סינתטי אחר. כדי לנקות אותה מומלץ להשתמש בווקס, המעניק לרצפה ברק עדין המשתפר משטיפה לשטיפה (כמו למשל פוליויקס)


פרקט מעץ טבעי או למינציה (עץ מצופה בסוג מסוים של פורמייקה ) - אין לשפוך על הרצפה מים, ומומלץ לנגב עם מטלית לחה בלבד כמובן רק אחרי שהעברתם מטאטא רך או שאבתם את האבק בעזרת מברשת מתאימה. ניתן להשתמש בחומר פוליוקס המותאם במיוחד לפרקט ומרענן לו את המראה.

הטיפול הטוב ביותר - מניעה

זו חוכמה קטנה לומר שהטיפול הטוב ביותר בכתמים הוא המניעה, ואם בכל זאת נדבק אליכם משהו שלא יורד בניעור, הטיפול הטוב ביותר שאפשר לתת לכתם, הוא בפרק הזמן הקרוב ביותר להיווצרותו.

כעזרה ראשונה תמיד טוב לנגב עם מגבון לח או עם מעט מים או סודה. כתמים ישנים קשים יותר להסרה ועלולים להתקבע בתוך סיבי הבגד, כמו כתמים על בסיס חלבוני, כתמי דם, שוקו או חלב, אותם כדאי לכבס בטמפרטורה של 30-40 מעלות צלזיוס.

כתמים שומנים ניתן לכבס בטמפרטורה גבוהה, אך שימו לב מה מומלץ גם על תווית הבגד כדי שלא ייהרס. למרות שבאבקות הכביסה יש חומרים שאמורים לטפל בכתמים, מומלץ לרסס לפני הכביסה נקודתית על הכתם, עם חומרים ייעודים לכתמים. רוב הכתמים ניתנים להסרה, קחו בחשבון שעדין לא הומצא החומר האולטימטיבי שיסיר את כל סוגי הכתמים.

רק האסלה תעמוד בזה

גם פה, כדאי לא לצבור אבני ולהימנע למצב שבו היא מצטברת, כיוון שאז יהיה לכם הרבה יותר קשה לנקות ולהסירה. ניקוי שוטף או ניגוב הברזים לאחר כל שימוש ימנע הצטברות אבן.

לקרמיקה, לכלים הסניטרים והברזים, מומלץ להשתמש באנטיקאלק לשימוש כללי יום יומי. אופן השימוש בו קל ופשוט: מרססים, מחכים שתי דקות, עוברים עם סמרטוט רך, שוטפים ומנגבים. במידה ויש הצטברות, אפשר לחזור על הפעולה, עד שהאבנית תוסר לחלוטין. אל תשאירו חומרים לניקוי אבנית על ברזים יותר משתי דקות, כי הציפוי שלהם עלול להיפגע.

המקום היחידי בו ניתן להשרות את מסירי האבנית, הוא האסלה, מאחר והיא עשויה מחומרים עמידים יותר. החומרים לניקוי אסלות מיועדים אך ורק לחלק הפנימי של האסלה ובשום מקרה לא לניקוי מושב האסלה.

לג'קוזי או אמבטיות שעשויים מחומר סינתטי, יש להשתמש בחומרים עדינים יותר כגון סנובון נוזלי טבעי שהחומר הפעיל בהם הוא חומצת לימון טבעית, שאיננה יכולה להזיק ולפגום במתקני הרחצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully