וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימת הפולניות

המקרצף הישראלי המצוי, שאוהב לחטא את הרצפה בבית עם גלונים של מים, לא מבין את קונספט הניקיון של הפרקט - אהבתם של שונאי המים

הוא לא צובר אבק ומשמש כפיתרון יעיל עבור אנשים הסובלים ממחלות נשימה או אלרגיות, הוא מבודד קור וחום ואפשר להתקין אותו גם על רצפה קיימת מבלי לפגוע בדלתות. הרבה יתרונות יש לפרקט, והוא אפילו כבר לא נחשב עסק לעשירים בלבד, אבל עדיין רבים חושבים שקשה לתחזק ולשמור אותו נקי (כי הרי אי אפשר לשפוך עליו גלונים של מים ולשפשף), אבל מסתבר שזה לא כזה מורכב.

אז מה היה לנו פה?

בשוק קיימים 5 סוגי פרקטים עיקריים:

עץ גושני - קורות עץ מסוגים שונים, בעלי עמידות גבוהה, כמו אורן, אלון, דובדבן, מייפל ובוק. עץ בעל טקסטורת מרובת עיניים, מכונה "כפרי", ואילו המופחת בכמות העיניים נקרא "בהיר". עצים אלו עוברים תהליך של שימור נגד ריקבון ומזיקים, עם גימור של לכה, ומתאימים בעיקר כריצוף לחללים גדולים, חלל מגורים רחב ופחות לחללים קטנים, הנראים כאילו העץ סוגר עליהם ומקטין אותם.

פרקט שכבתי - בנוי בין 2-3 שכבות של עץ, המגיעות ברצועות או קורות לבחירה. הן מודבקות זו לזו כשתי וערב ליציבות וחוזק מקסימלי. התקנתו של הפרקט השכבתי מתאפשרת בשתי דרכים: הדבקה ישירה על ריצוף קיים מפולס או התקנה צפה על גבי תשתית ספוגית.

פרקט פורניר - שכבת עץ טבעי בעובי של 1 ס"מ, המודבקת על שכבת HDF (לוחות עץ עשויים סיבים בדחיסות גבוהה), עם ציפוי של לכה שקופה. ריצוף זה מיועד להתקנה צפה, תחתיה ניתן להעביר תשתיות שונות של תקשורת ו/או חימום. הפורניר מתאים בעיקר למשרד/חדר עבודה או חדרי ילדים.

פרקט סינתטי (למינציה) - לוחות HDF, ועליהם שכבה המדמה עץ ("תצלום" של עץ אמיתי), עם שכבת לכה. ריצוף זה עמיד במיוחד, אינו סופג נוזלים ואינו מצריך ליטוש תקופתי כמו העץ הטבעי.

Deck - קורות עבות של עצים טרופיים העומדים בפני תנאי אקלים חיצוניים. קורות אלו שימשו בעבר למעגני סירות וכיום משמשים כריצוף חוץ הבית, כניסה, חצר, מרפסת, שפת בריכה ואפילו חדרי רחצה. אורך חייהם של הדקים ארוך במיוחד, תודות לעיבוד השונה שהם עוברים, המונע את ריקבון והתיישנות העץ.

אלהים ישמור?

קיימות מספר שיטות להגנה על הפרקט וניקויו:

1. אם נכנסתם לבית חדש, פרשו על הפרקט, מיד לאחר הרכבתו, קרטון גלי, והסירו אותו רק לאחר שכל תכולת הבית נכנסה פנימה.

2. הימנעו מלגרור חפצים חדים או כבדים על הפרקט.

3. במידה ויש לכם חימום תת רצפתי, הקפידו שהטמפרטורה לא תעלה על 26 מעלות.

4. מומלץ להדביק מגנים מיוחדים לרגלי הריהוט.

5. השיטה הטובה ביותר לניקוי רצפת פרקט, הינה שימוש בסמרטוט סחוט היטב (לח), מטאטא או שואב אבק. ניקוי מרענן יותר, אפשר לקבל עם חומרי פוליוויקס, שישאירו אחריהם שכבת וקס מבריקה וריח "נקי".

אין להשתמש בחומרים חריפים וחומצות למיניהם, אלא רק בחומרי ניקוי על בסיס מים, המחדשים את שכבת הלכה שעל גבי הפרקט, מגנים עליה וידידותיים לכם ולסביבה, כגון Polish Wtb Velurex, אוMetal Lace Velurex.

6. כדי לחדש את מראה הפרקט, מומלץ למרוח עליו אחת לכמה שנים שכבת לכה.

זה רק כאילו פרקט

אם בכל זאת שיטת התחזוק של פרקט לא מסתדרת עם אורח חייכם, אבל המראה החמים עושה לכם את זה, אפשר ללכת על מרצפות דמויות עץ.

ב"נגב" מציעים סדרה חדשה של אריחי גרניט פורצלן, בעלי מראה ואופי כפרי ממש כשל פרקט. סדרת האריחים מאופיינת במראה נקי ומינימליסטי ומגיעה בחמישה גווני עץ טבעיים לבחירה.

גם ברשת "ויה ארקדיה" מציעים אריחי גרניט פורצלן דמוי פרקט במראה מעושן, המשלבים פסיפס ופסים תואמים, שיוצרים משחק מעניין של צבעי עץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully