וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ינום ולא ישן, תצפיתן הרכבת

1.4.2009 / 18:08

לתצפיתנים בנקודות מפגש של מסילת רכבת וכביש, תפקיד מכריע. תראו מה מצאה המצלמה הנסתרת של אור ירוק

יח"צ - חד פעמי

צילום: אור ירוק
עריכה: בת גולן

במדור חדש שנקרא "פוטו רצח" בשיתוף עם עמותת אור ירוק נביא לכם צילומים ישירים מהכבישים, המראים את הנהגים הישראליים "במיטבם" עם עבירות תנועה חמורות וליקויי בטיחות שעלולים לגזול חיים. צפו, הפנימו ועזרו לנו להציל חיים.

הרכבות הן כלי תחבורה יעיל אשר יכול להפחית את מספר כלי הרכב בכביש וכך להקטין את מספר תאונות הדרכים והנפגעים. למרות זאת כאשר מתרחשת תאונה בה מעורבת רכבת התוצאות יכולות להיות חמורות במיוחד ולצערינו כבר חווינו מספר תאונות קשות מסוג זה. כדי למנוע מקרים כאלו הוצבו תצפיתנים במפגשי כביש מסילה שתפקידם להתריע על רכב תקוע וחציות אסורות של כלי רכב.

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נפגעו בשנים 2004-2006 481 בני אדם בתאונות דרכים בהן הייתה מעורבת רכבת. בשנת 2006 נהרגו כ-6 מנוסעי רכבת עקב ירידת הרכבת מהפסים כתוצאה מהתנגשות עם רכב מסחרי שחצה את המסילה. כלקח מתאונות שארעו מחוייבים התצפיתנים במחסומי הרכבות להיות בקשר עין מתמיד עם המפגש, וע"פ הנחיות חברת השמירה - לצאת לפני שהרכבת מגיעה על מנת שבזמן חירום יוכלו להודיע לקטר שמשהו לא תקין במפגש על מנת לעצור את הרכבת.

בפועל אנו רואים כי התצפיתנים מבצעים פעולות רבות אחרות וככל הנראה שינה היא אחת מהן. שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק אומר כי קשה להבין את חוסר האחריות והזלזול מצד התצפיתנים ובמקביל מצד הממונים עליהם, הרי שהסכנה הטמונה במצב זה היא כה ברורה ואסור לחכות לוועדות החקירה שימונו אחרי התאונה אלא למנוע מצבים כאלו בטרם יתרחשו.

  • עוד באותו נושא:
  • אור ירוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully