וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלתם על הראש

איך "קן הציפור" מאולימפיאדת בייג'ינג יוכל לעזור לכם למנוע החלקה בזמן נקיונות הפסח ובכלל

החלקה על רצפת הבית, נשמעת בדרך כלל עניין רחוק למי שהוא לא זקן או הורה לילד, אבל אנחנו בטוחים שאם תתאמצו תוכלו גם אתם להיזכר בלפחות פעם אחת בחייכם, בה הוצאתם את המשפט: "כמעט שברתי את הראש היום". תאונות ביתיות שכאלה הן אמנם דבר שתמיד יתפוס אתכם לא מוכנים, אבל זה לא אומר שאתם חייבים למלא את הבית בדברים מכוערים נגד החלקה.

אריחים מעוצבים, עשויים שבבי עץ, אבנים קטנות, או בעלי שכבה עליונה מחוספסת בעדינות, יוצרים אחיזה נכונה של הגוף על הרצפה. הם אינם מאפשרים מעידה והחלקה, ובמקביל מתפקדים על תקן אלמנט דקורטיבי חדשני. "אריחים אלו אינם מיועדים רק לחללי האמבטיה הרטובים כבדרך קבע, אלא לכל אחד מחדרי הבית", מסביר ג'יימי הרננדורנה, מחזי בנק, "צורתם והנחתם יוצרים מראה בעל אפקט תלת מימדי ומפתיע בחלל".

"מידת התנגדות של אריח בפני החלקה, מוגדרת באופן רשמי בתקן, לפי רמות R9 – R12", מסבירה רוחמה שרון (ריצופים וחיפויים). "לאריחים אלו מוסיפים חומר בשם 'קרבורנדום', שיוצר גבעות ושקעים קטנטנים באריח, היוצרים את ההתנגדות להחלקה. במקומות הקטנים שבין הגבעות והשקעים, עלול להצטבר לכלוך שיבטל את ההתנגדות להחלקה, ולכן ככל שנעלה בדרגת החספוס כך גם נגדיל את הצורך בניקיון, כדי לשמור על האפקט. במקומות רטובים באופן קבוע כמו מדרגות לבריכות ומלתחות דרגת האנטי-סליפ תהיה R12".

להכיר עוד טיפוסים מחוספסים

במקרה שאתם לא עומדים להפוך את הבית ולהחליף ריצוף, מציעים באלוני את תרסיס Anti Slip נגד החלקה, פתרון פשוט, זול ועמיד, שמתאים למגוון ריצופים ומהווה גם כפתרון אידיאלי למתגוררים בדירות שכורות. התרסיס מתאים לקרמיקה, משטחי אבן מינראלי, טרצו, גרניט, שיש, חרסינה, רצפת אמבטיה ואגניות. לאחר ריסוס הרצפה באופן אחיד, יש להמתין כ- 25 דקות ולשטוף אותה עם מברשת זיפים פלסטית, והרי לכם שנתיים של ראש שקט ובטוח.

ב"נוח", חנות עזרים לגיל השלישי, מציעים פסי הדבקה מחוספסים, הנצמדים אל משטח האמבטיה או המקלחת ומבטיחים את אחיזת כף הרגל בקרקע, גם כשהיא רטובה.

פתרון אולי דקרוטיבי יותר, נמצא בקולקציית הכלים הסניטריים OLYMPIC, המתהדרת בצורת סבכות קן הציפור כחרוטות, והן אלה שמונעות את ההחלקה. OLYMPIC עוצבה כמחווה לעבודת הפאר של צמד האדריכלים הרצוג ודה מארון השוויצרים, שתכננו את האצטדיון הלאומי "קן הציפור בבייג'ינג. להשיג ב"מודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully