וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הקירות יכלו לדבר

כשמיכאל ששון עיצב מחדש את בית האח הגדול, הוא ידע שלא מדובר במשפחה רגילה, אבל לא תיאר לעצמו עד כמה - המוסד הסגור המעוצב בארץ

גם אם תנסו להגיע ולבקר בבית האח הגדול, הממוקם בקצה אזור האולפנים של ג.ג בנווה אילן בירושלים, לא תצליחו להציץ פנימה. הוא מוקף בחומה גבוהה במיוחד, שאמורה להדוף סקרנים כמוכם, עניין די אירוני, אם חושבים על זה שמדובר בעסק שעושה כסף מהנטייה האנושית למציצנות.

מעבדת הניסויים האנושיים הזו, ממוקמת במבנה ששימש בעבר כמחסן דו קומתי. קומת הקרקע המתפרשת על פני 600 מ"ר, משמשת את דייר הבית והקומה העליונה משמשת את צוות הההפקה והעריכה. חזית המבנה כוללת חצר מחופת דק, בריכת שחייה וצמחיה והכל, כאמור, מוקף בחומה.

מיכאל ששון (40) מעצב הפנים של בית האח הגדול, הוא ארט דירקטור, בוגר מצטיין של מגמת הארכיטקטורה בבצלאל, ואחד מהבעלים של בוטיק העיצוב לילדים 'קרוסלה' בתל אביב. בראיון פוסט-עיצובי, הוא מגלה איך זה לעצב שני חדרי שינה, סלון וחדר וידויים לאסירים מרצון ומה עומד מאחורי השינויים העיצוביים שנעשו בבית האח הגדול VIP.

במה שונה תכנון בית האח הגדול מתכנון בית של משפחה רגילה?

"בתכנון בית האח הגדול הייתי צריך להתייחס לכמה דברים עיקריים. קודם כל למשמעות היחסים בין המתמודדים למצלמה, מאחר והסיטואציות בבית חשופות כל רגע נתון. המבט לתוך הבית מורכב מהרבה מבטים קטנים, שאותם עורכים כל הזמן, בהרבה כיוונים שונים.

חוץ מזה הבית צריך לשמש רקע לכל ההתרחשויות המתקיימות בו. מצד אחד עליו להיות עשיר מספיק ומגוון מחד ומצד שני הוא צריך לדבר בשפה אחת ברורה ומזוהה. בתור מכלול, הבית צריך להקרין דימוי חזק, שצובע את כל התוכנית בגוון מסוים. דימוי המורכב מתמהיל של קצת פרוע, קצת בוטיקי, קצת גבוה וקצת אקסקלוסיבי.

כאשר מתכננים בית כמו זה של האח הגדול, צריך לקחת בחשבון יצירה של כמה שיותר עומק לרקעים המרכיבים את הבית, כמו טקסטורות, צבעים, משחקים של מבריק-מט וצבעוני-לבן. התאורה בבית אחידה ודומה לתאורה באולפן טלוויזיה. אלמנט נוסף שהיה עליי לקחת בחשבון הוא נוכחותן המאסיבית של מראות חד-כיווניות, שמאחוריהן נמצאות כ-50 מצלמות. היה עליי למצוא דרך בה המראה שיתקבל לא יהיה חד-גוני. יצרתי שבירה של החד-גוניות באמצעות משחקים של צורות, עומקים שונים (חלק מהמראות נמצאות בתוך נישות עגולות, וחלקן בצורות גיאומטריות שונות). כל אלו היו בעלי השפעה בעיצוב בית האח הגדול, והרבה פחות חשובים או חיוניים בעיצוב בית מגורים למשפחה."

מה המסקנות שהופקו מהתכנון הקודם?

"באופן כללי, נתנו לעצמנו ציון גבוה למדי על התכנון של הבית בעונה הקודמת. הוא בהחלט ענה על האתגרים והצרכים שמציבה סביבה מצולמת, בעיקר ריאליטי, המצטלמת סביב השעון ובהרבה זוויות שונות, והצליח במקביל להיות גם בית נעים למגורים עבור הדיירים שהתגוררו בו. בעונה הנוכחית נעשה כוונון יותר מדויק של המצלמות, אך חלוקתו של החלל נשמרה. נעשו גם שינויים מסוימים כדי להגדיל את תחושת המרחב במקומות בהם היה נראה סגור מדי.

אחד השינויים העיקריים שנעשו בעונה הנוכחית היה במטבח, של חברת "דקור", בגווני שחור לבן, במראה קלאסי נקי, מודרני מינימליסטי, הכולל חידושים טכנולוגיים כמו מגרות חשמליות עשויות נירוסטה. גם חברת 'רנבי' תרמה את חלקה ברענון הבית, באמצעות קולקציות טקסטיל חדשה ומגוונת שהושקה ממש בימים אלו תחת השם RNBY RED. בין היתר נבחרה 'רנבי' לרפד מחדש את ספת הווידויים החשובה. לצורך ריפוד הספה נבחר טקסטיל במראה יוקרתי בגוני זהב מבריקים שיעניקו לחדר מראה חמים וזוהר."

האם ידעת את זהות המתמודדים כשהחלטת על השינויים?

"לא ידעתי את זהות המתמודדים. בעונה הנוכחית רציתי לעצב את החדרים במראה קצת יותר נוצץ ואלגנטי."

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

האם התייחסת לדברים ש"עוברים" מצלמה?

"בהחלט נלקחים דברים מסוימים בחשבון בהקשר הזה, אבל לא תמיד אנחנו הולכים 'לפי הספר'. המקרר, לדוגמה, נבחר בטקסטורה שאינה נכונה מבחינת 'עוברת מצלמה', אבל זה היה מחיר שהייתי מוכן לשלם כדי להשיג את האפקט העיצובי הנכון.

באופן כללי, יש צבעים שמצטלמים כהה יותר מכפי שהם באמת, אחרים שמצטלמים בהיר יותר, ישנם צבעים שמחמיאים לעור הפנים וכאלו שלא. בחירה במשטח לבן גדול, למשל, היא בחירה אמיצה. המצלמה הופכת דברים מסוימים לבולטים יותר, מגבירה אותם, בעוד שדברים אחרים נעלמים. במהלך 12 השנים שבהן אני מעצב לטלוויזיה, למדתי מה עובד ומה פחות."

מהו החלל האהוב עליך בבית?

"אני מאוד אוהב את המשחק בין שלושת החללים המרכזיים, שמהווים למעשה את לב ההתרחשויות בבית – הסלון, חלל האוכל והמטבח, ביחד עם היציאה לחצר והכניסה לבית. ביצירה של הבית, היינו צריכים להתחשב בדרישות השונות ובאתגרים שהפורמט מציב. לדעתי, הצלחנו ליצור אשכול חללים עשיר בו יכולות להתרחש סיטואציות רבות, עם זוויות צילום מרובות. האשכול הזה מאפשר זווית התרחשות אחת שנתפסת במצלמה, לצד זווית התרחשות אחרת שמתרחשת במקביל."

ממה הכי נהנת במהלך עבודת העיצוב?

אני נהנה בעיקר מהשילוב בין הומור וקלילות בשלב בניית הקונספט העיצובי, לבין אופן העבודה הרציני, בו אני שם דגש על הפרטים ועובד באופן דקדקני מאד. כמעצב, הצלחה בשתי המשימות הללו, לקבלת תוצאה סופית מחויכת, לא כבדה ובעלת קריצה, גורמת לי סיפוק רב.

התוצאה סופית מכילה בתוכה את התכנון המקורי הנקי, עליו מתווספים שינויים וסטיות קטנות, הנולדים מתוך אתגרים טכניים, תקציביים או בקשות מפתיעות שנוספות בשלב מאוחר יותר על ידי הלקוח ולכאורה מצויים בניגוד לרעיון הראשוני. אם אני מוצא את הדרך לשלב בתכנון מקורי, אילוצים עיצוביים שאינם תלויים בי ולא ייגרעו ממנו, אני מוצא בכך הנאה גדולה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully