וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע כהה. מאוד כהה

אולי לא לחדר של הילד וגם לא למשרד, אבל שילוב שלו בכל מקום אחר הוא יציאה מהשגרה. הצבע השחור - תהיו קצת פומפוזים

יום אחרי הבחירות עליתי על מונית. הנהג פצח בשיחה על פוליטיקה כמובן, והתלונן על שיטת הבחירות בארץ. "בארצות הברית לעומתנו, אין יותר מדי אופציות", אמר הנהג, "או שחור או לבן. הפעם יצא להם שחור".

הצבע שבעבר היה נחות ומופלה, מקבל בימים אלו פוש רציני והרבה בזכות המנהיג החדש של המעצמה הגדולה ביותר בעולם. למרות שתרבויות המערב העניקו לשחור משמעויות בלתי אטרקטיביות, והפכו אותו לצבע שמסמל את כוחות הרשע ומזוהה יותר מכל עם אבל ומוות, בעולם המודרני הוא מייצג אלגנטיות, שיק, יוקרה וזוהר ויותר מכל את העושר החומרי, המתבטא בעיקר במכוניות פאר ובגדי מעצבים מובילים, שהופכים את השחור לצבע כמעט מלכותי, לקלאסיקה.

באותה רוח, אלמנטים שחורים בעיצוב הבית יוצרים חללים יוקרתיים בעלי ממד דרמטי. נגיעות שחורות יתאימו כמעט לכל חלל בבית, אך לחלוטין לא יתאימו לחדרי ילדים או חדרי תקשורת למיניהן, מאחר ואיננו משדר השראה ופתיחות.

"השחור אמנם נחשב כאלמנט מחשיך, אולם הוא הגוון הנחשק והאלגנטי ביותר בבית, וכשהוא נתמך בצבעים אחרים, הוא יכול אפילו להאיר", אומר בני מורן יו"ר בית העיצוב רנבי. "עד כמה שהדבר נשמע אבסורד, כששחור בא במגע עם כסף, זהב ואפילו סגול, שילוב הצבעים יעניק לחלל מראה אלגנטי ויוקרתי ויציב אותו באור נוגה. השחור תמיד היה אלמנט בסיסי בכל פריט עיצובי, בין אם כבסייק או כמשהו אקסטרווגנטי".

החדגוניות הרהוטה, מעניקה לשחור דומיננטיות של שחקן יחיד במערכה, כך שצבעים אחרים השוהים במחיצתו, מתמזגים לאורו ומשחקים לפי הכללים שהוא מציב. רינה דואניאס, מבעלי רשת "מודי" מדווחת: The Black is Back. "גם עיצוב חדר הרחצה" מציינת דואניאס "מושפע מעולם האופנה אשר מעניק השנה במה מיוחדת לצבע השחור. יותר ויותר מעצבים, חברות ומותגים מובילים, מציגים קולקציות עשירות בשחור, כגון: אריחי ריצופים, קירות, כיורים שירותים ואסלות המעוצבים בצבע הדומיננטי".

"אני אישית", מוסיף מורן, "מאמין כי השחור הוא צבע נצחי ותמיד אמליץ להשתמש בו בשילוב עם צבעים אחרים בכל הנוגע לטקסטיל, כגון ריפודי מערכות ישיבה וכמובן כריות נוי או מושבי כיסאות בפינת האוכל, מאחר והוא לעולם ישמור על צבעו, יטשטש מקומות שהתלכלכו ויגרום לכולם להרגיש בטוחים לשבת עליהם בנוחות וחופשיות".


בתרבויות המזרח מסמל השחור חיים וזרימה ומאחר והוא משולל מכל הצבעים האחרים או לחילופין בולע את כולם בתוכו, הוא מייצג מעיין חלל ריק המזמן לשינוי, צמיחה והתחלה חדשה. לצבע זה יש אינטרפרטציות שונות של עצמאות, כוח וסולידריות, ויש המייחסים לו תכונות קסומות ומסתוריות.

הצבע המשלים והמאזן של השחור הוא כמובן לבן, ומציין יותר מכל את השילוב של יין ויאנג, שני ניגודים נפרדים לחלוטין שחוברים להיות אחד שלם. שילוב זה יתאים במיוחד לעיצוב חדר המגורים, וחדר שינה של ההורים.

השחור הוא צבע שאיננו יוצא מן האופנה לעולם, זהו צבע שמסמל סטייל ושיק מהודר. כל אישה יודעת על נוכחות חובה של שמלה שחורה אחת לפחות בארון, וכל גבר יודע שמכונית שחורה מכריזה על יוקרה, אז למה בכל זאת הכלבים השחורים הם האחרונים שנותרים בכלביות?

  • עוד באותו נושא:
  • צבע שחור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully