וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקרר מדבר והמדיח רץ

מאת תמר טרוים

24.2.2009 / 15:50

למה כדאי לשים לב לפני שאתם מתפתים לגימיקים שמבטיחים מדיח כלים זריז במיוחד במיוחד ומקרר שמתריע על דלת פתוחה

הבחירה מהמגוון הגדול של מקררים, תנורים ומדיחי כלים או בשמם הכולל מכשירים לבנים אינה משימה פשוטה. מכשירי החשמל הלבנים למטבח צריכים קודם כל לספק מענה פונקציונלי לצרכים של בני הבית, אבל גם להיות אופנתיים ולהתאים מבחינה עיצובית למראה הכולל של המטבח והבית כולו.

שוק המכשירים הלבנים - הכולל מקררים, תנורים ומדיחים מגלגל 1.8 מיליארד שקל בשנה. לדברי מאיר סהר, מנהל חטיבת הסחר באלקטרה, בישראל נמכרים בשנה 220 אלף מקררים, 140 אלף תנורים ו-60 אלף מדיחים. בגלל המצב הכלכלי מורגשת האטה בתחום, אבל אין הורדות מחירים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי מאחר שהצריכה העולמית יורדת היצרנים העולמיים מעלים מחירים ליבואנים הישראלים, ואלה מצדם גם כן מעלים את המחירים.

האופנה האחרונה בתחום המקררים היא מקררים הפוכים שבהם המקפיא נמצא למטה. "אף שעדיין ההיצע בתחום יחסית קטן ואפשר בעיקר למצוא מקררים עד 600 ליטר", מסביר סהר ומוסיף שהישראלים קונים בדרך כלל מקררים בעלי קיבולת של 500 ליטר ויותר.

החידוש העיקרי בתחום התנורים הוא תנורים רחבים, ברוחב של 90 ס"מ עד מטר. "הרוחב של תנור סטנדרטי הוא בדרך כלל 60 ס"מ. כיום, בעיקר בבתים חדשים או גדולים, אנשים רוצים להכניס תנורים גדולים יותר עם שטח כיריים גדול יותר, והם מתכננים את המטבח בהתאם", אומר סהר.

יחסית למקררים ותנורים שיעור החדירה של המדיחים הוא נמוך. לדעתו של סהר הצרכן הישראלי חושב שמדיח כלים מבזבז מים, דבר שבפועל אינו נכון. הישראלים שבכל זאת רוכשים מדיח שמים לב בעיקר לפעולתו השקטה.

כדי שתוכלו לבחור מוצרי חשמל למטבח שיענו על כל הדרישות שאלנו מומחים מהם הדברים המרכזיים שכדאי לברר לפני ובזמן הרכישה באופן כללי, ולגבי כל קטגוריית מכשירים באופן ספציפי.

עצות כלליות

1. בדקו את גודל השטח העומד לרשותכם. ייתכן שחלק מהדגמים פשוט לא מתאימים בגודלם, הדבר חשוב במיוחד ברכישת מקרר - בתחום זה אין גדלים סטנדרטיים.

2. חישבו כמה אנשים ישתמשו במכשיר. למשפחה עם שלושה ילדים יש צרכים אחרים מלאדם בודד ולמרות האופנה החדשה לרכוש מכשירים גדולים לא תמיד יש בהם צורך.

3. אמנם הצבע הלבן והאפור שולט במכשירים למטבח אבל יש גם אפשרויות רבות אחרות של צבעים, גוונים וטקסטורות. חשוב לבחור צבע שיתאים למראה הכולל של המטבח.

4. לעתים עיצוב פנימי ייחודי יכול להקשות על הניקוי.

5. רכשו במקום שאתם סומכים עליו ודאגו לקבל תעודת אחריות על המוצר ולוודא מי נותן אותה.

תנור

1. רכשו תנור בעל תא אפייה ביציקה אחת, ללא תפרים, דבר שיבטיח שמירה מרבית על החום בחלל התנור, אפייה אחידה וחיסכון ניכר בחשמל.

2. חשוב לבדוק איזה תוכניות יש בתנור. קיימים דגמים עם מספר גדול מאוד של תוכניות ועליכם לשאול את עצמכם אם באמת תעשו בהן שימוש. התוכנית החשובה מכל היא תוכנית הטורבו.

3. חשוב להתאים את התנור לצורכי המבשלים ולא להתפתות לגימיקים מיותרים שיסבכו את הפעולה. יותר מדי כפתורים אלקטרוניים עלולים לעלות ביוקר בעתיד.

4. בדקו את נושא הבטיחות בעיקר בבתים עם ילדים. דלת קרה למגע בתקן GIFAM היא חשובה. האוורור בין שכבות הזכוכית בדלת קובע את יכולתה להישאר קרה למגע בעת השימוש בתנור.

5. הקדישו מחשבה לאופן הוצאת והכנסת תבניות שונות מהתנור. אם המדפים משופעים או לא נוחים, הרוטב הרותח עלול להישפך. חשוב שיהיה בגובה שמותאם לגובה המשתמש.

מדיח כלים

1. צריכת מים אידאלית למדיח כלים נעה בין 12 ל-14 ליטר מים למחזור הדחה שלם ב-55 מעלות צלזיוס.

2. שימו לב לזמן ההשריה. השריה ארוכה יותר אפקטיווית יותר ולכן חסכונית יותר במים. ניתן לבדוק בקלות את זמן ההשריה באמצעות התבוננות בטבלת מהלך התוכנית בהוראות ההפעלה של המדיח.

3. למי שאינו מרבה לארח מומלץ לרכוש מדיח קטן, ברוחב של 45 ס"מ.

4. חידושים טכנולוגיים דוגמת טיימר להפעלה מאוחרת, מנגנון 3 ב-1 - תוכנית אוטומטית וחיישן aqua sensor (המזהה את מידת עכירות המים) חשובים מאוד. הימצאותם במדיח מבטיחה תוצאות ניקוי וייבוש מצוינות תוך חיסכון משמעותי במים וחשמל, ופעולה שקטה.

5. בדקו את מערכת המסננים של המדיח. ככל שהמסננים צפופים יותר (ברמה המיקרונית) כך פחות לכלוך ייכנס למערכת המדיח ויזיק לצנרת המדיח.

6. בדקו את הימצאותן של נוריות חיווי המתריעות על צורך בהוספת מלח וחומר הברקה.

7. חשוב לבדוק כמה תוכניות - חשוב שתהיה תוכנית קצרה, כשמפעילים מדיח שאינו מלא, חבל לבזבז מים, חשמל (וזמן) על תוכנית ארוכה.

8. עיצוב פנימי - כיום קיימים דגמים עם סלסלות מתכווננות לפי גובה הכלים ועם אפשרויות רבות לשינוי החלוקה הפנימית, דבר שמקל על הכנסת סירים או כלים גדולים.

9. בדקו אם יש מנגנון הגנה מפני הצפה שמפסיק את פעולת המדיח מעצמו.

10. מידת הרעש בעת הפעולה היא רכיב מרכזי במדיח והיצרנים מחויבים לציין את רמת הדציבלים על גבי המכשיר.


הטיפים באדיבות חברת סימנס, בוש ואורה לוסטיג-הגדיש מנהלת שיווק רשת שקם אלקטריק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מקרר

1. ודאו שהמדפים הפנימיים עשויים זכוכית מחוסמת, שתבטיח יציבות ועמידות לאורך זמן. מדפים מפלסטיק או זכוכית רגילה עלולים להישבר ברגע שמניחים עליהם סירים או כלים כבדים.

2. ודאו שבקרת הטמפרטורה היא דיגיטלית, המאפשרת מעקב מתמיד על טמפרטורת המקרר והמקפיא והגעה לדיוק מרבי.

3. מומלץ לרכוש מקררים עם מנגנון לשמירת קור במקרה של הפסקת חשמל המונע קלקול של מוצרי המזון.

4. הדירוג האנרגטי נע על סקאלה בין A ל-E. ככל שהמוצר קרוב יותר ל-A כך הוא חסכוני יותר בצריכת החשמל שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully