וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטן הרכה של אוהדי הפועל

חטטנות וקנאה או אופטימיות ואהבה עזה למשפחת סימפסון - פניו המתעתעים של הצבע הצהוב

קובעי המגמות העיצוביות לשנה הקרובה ובראשם "פנטון" החברה העולמית לייצור צבעים, קבעו שהצבע לשנת 2009 הוא צהוב. אופטימי, משדר חמימות, מקושר לטבע ולפריחה ומסתמן כצבע מעודד בתקופה כזו.

אם לשמחתכם (או צערכם) אתם משתייכים למחנה האדום של אריק איינשטיין, המראות עומדים להיות לכם קשים. לפי התחזיות אתם עומדים להיתקל בצהוב בכל פינה וחור. אבל יש לו גם כמה יתרונות.

בסין, מציין הצבע את כוחה של השמש והפך לצבעו הרשמי של הקיסר החל מהמאה ה-17 כשהיה היחידי שהורשה להתהלך בלבוש צהוב. הוא מסמל את החוכמה וההארה, ויש בו הכוח להספיג ידע ורגש. על פי הפנג שואי, הצהוב משויך לאלמנט האדמה, מתקשר לקרקע, לחוכמה ולרצינות, ומיקומם הרצוי של פריטים צהובים בבית הם דרום מערב, מערב או צפון מערב. לעומת זאת עודף ממנו עלול לגרום לתחושת עייפות, כובד וקושי בעשייה, והפתרון לכך הוא שימוש בגווניו הרבים של הצבע.

במדינות המערב, הצהוב מתקשר בד"כ דווקא לדברים לא חיוביים במיוחד, כמו עיתונות צהובה, רכילותית וחטטנית, קנאה, פחד, בגידה, סכנה, קנאה ואנשים מוחצנים במיוחד שאוהבים להתלבט. יחד עם זאת הוא נחשב ככלל, לצבע אופטימי מרענן משמח ומשובב, והשפעתו חיובית על הנוכחים, כמו "משפחת סימפסון".

תחשבו בננה, אננס וקרמבולה

קיר צהוב בחדר יעניק תחושה של חלל גדול, מואר ומזמין המעלה את מצב הרוח. הצהוב נחשב לצבע אינטלקטואלי ומכאן יתאים במיוחד לספריות, חדרי עבודה וחדרי ישיבות. צהוב בננה, אננס, תירס, קרמבולה, לימון, חמנייה, שמש ועוד מבחר גוונים צהובים שצבעם המשלים הוא כחול, יצרו סביבה טרנדית, צעירה ומפתיעה.

ניבה יחיאב, מנהלת העיצוב של טמבור מציינת ש"הגוון הצהוב שייך למשפחת הגוונים החמים, וככזה הוא אופטימי ועליז וחברותי. זהו הגוון הקרוב ביותר לתיאור אור היום, ולכן מייחסים לו תכונות של הארה, מרץ, שמחה ושיפור מצב הרוח, יכולת מנטאלית מוגברת ותשומת לב לפרטים. הצהוב נוטה להיצרב היטב בזיכרון שלנו, ולכן משתמשים בו בדפדפות כתיבה, דפי "ממורי", מרקרים ועוד. בגישות ההוליסטיות מייצג הצהוב את מערכת העיכול ומנגנון המטבוליזם, ולכן מקובל להשתמש בו במקומות בהם אנו רוצים לעורר תיאבון בריא, כגון פינות אוכל, בתי קפה ומסעדות. הוא גם מתאים בכל וריאציה שהיא למטבח, כולל ארונות מטבח, ידיות, כלי אוכל וכו'".

עם חזרתו של סגנון הרטרו לחיינו, תפס הצהוב מקום מהותי בעיצוב הבית והאופנה לצידם של ירוק וחום, שמעטרים רהיטים, טפטים ושאר פריטי דקורציה בצורות גיאומטריות משתנות. זהו צבע מרענן כמו הלימון, ויש בו את היכולת להפיח רוח חיים בכל פינה בבית שהיא חיוורת מדי לטעמכם ודורשת הארה, תרתי משמע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully