וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישרדות על אי בודד

מה גורם לאנשים להעמיס את עצמם למחלף פולג ולקנות מטבח שבטח יש גם לשכן, במקום לעצב מטבח ייחודי בנגריה בדרום העיר? היתרונות והחסרונות שבמטבחי איקאה

במרכזו של כמעט כל חלום ישראלי על מטבח עומד אי עבודה, כמו אנדרטה המעידה על מטבח גדול מספיק ובמקביל גם על בטן מרווחת שאפשר לשמור בה דברים. האי הפך לסמל סטטוס כמעט, שמגיע עם אבן שיש איכותית במטבח, משטחי עבודה מרשימים מעץ ושביעות רצון.

אבל הקושי הכלכלי ליישם את החלום בשטח, מוביל הרבה ישראליים לחפש פתרונות לא יקרים יחסית, כמו אלה שמציעה איקאה, למשל. הרשת, שהפכה שם נרדף לעיצוב המוני ומסחרי, אבל בטוב טעם, השיקה בחודש שעבר קטלוג מטבחים בנפרד מהקטלוג השנתי, שהופץ ב-50,0000 בתי אב בארץ.

איקאה החליטה לקדם את המטבחים שלה, כבר לפני שנתיים, אז השיקה קטלוג מקוון תלת מימדי מרשים, תחת הכותרת "מטבח חלומי לכל אחד" "Dream Kitchen for Everyone", שמאפשר לעבור בין מטבחים בסגנונות שונים בהינף העכבר. לעומתו, כולל הקטלוג המודפס החדש 24 עמודי כרומו, המציגים סוגי מטבחים מגוונים, בצורה חד-טורית, דו-טורית, בצורת L ואפילו את האי הנחשק, בכל מיני צבעים ועם הרבה פתרונות איחסון.

דפדוף בין עמודי הקטלוג ותמונות השבדים המרוצים, העלה את השאלה מה סוד קסמם של מטבחי איקאה ואיך זה שרוב הצעירים מרגישים בנוח יותר להעמיס את עצמם למחלף פולג ולקנות מטבח שבטח יש גם לשכן, מאשר לעצב מטבח ייחודי בנגריה בדרום העיר.

תמר שפירא, אדריכל פנים ומעצב, מקדים ואומר שכניסתה של איקאה לשוק המטבחים בארץ, העלתה באופן משמעותי את רמת המודעות בעיצוב הבית בישראל ואולי נכון הדבר גם לגבי העולם כולו. ובכל זאת, "מטבחי איקאה לא מתיימרים להיות מה שהם לא, ולא מספרים סיפורים על מטבחים אקסקלוסיביים או בעלי ערכים מולטי עיצוביים לבתי יוקרה", הוא אומר. "החומרים מהם עשויים המטבחים אינם החומרים הכי טובים שקיימים בשוק וזהו איננו סוד, אבל הם מעניקים תמורה מלאה עבור עלותם, הן בשל הפן העיצובי והן בשל אורך חייהם. המחירים המשובבים והקוסמים המופיעים בקטלוג, נועדו בעיקר לאנשים שידם איננה משגת לקנות מטבח יוקרתי לכל החיים, אבל רוצים ליהנות מעיצוב מדליק, חינני ובטוב טעם".

כדאי לדחות את החלום על נירוסטה

ורד בלטמן כהן, אדריכלית ומעצבת פנים, מחדדת את היתרונות שציין שפירא ומזכירה את האספקה המידית (מאחר ואין צורך להמתין ארוכות עבור הנגר או החברה) וההתאמה אישית. כך תוכלו למצוא במקום אחד הצעה למטבח משפחתי ולצידו פתרונות אולטימטיביים לצעירים שמעוניינים במטבח שלא נראה כמו מטבח, אלא כמשהו יותר דינמי ובאופן הדומה למשרדים, כדוגמת דגם המטבח מנירוסטה אליו נלווים אביזרים שמעוצבים כיחידות נפרדות.

"קטלוג המטבחים החדש, מאוד מפתה מאחר והוא מציע מטריה שלמה בתחום החל ממשטחים, כיורים, ברזים, ידיות וכלה באביזרים נלווים, המשלימים את המראה למטבח מושלם", מציינת בלטמן כהן. "לעומת זאת, החומרים שמהם עשויים המטבחים הם חומרים שרגישים מאוד למים. כל ניקוב קטן ככל שיהיה בחומר, חושף אותו למים שיכולים לחדור פנימה ולנפח את הלוח, כשהדבר בעייתי במיוחד במשטחי העבודה. בנוסף, יש צורך במיומנות גבוהה כדי להרכיב את המטבח בצורה מדויקת, חלק מהעמידות שלו היא באיכות ההרכבה וההתקנה, והלקוחות חייבים לקחת גם זאת בחשבון. ככל שאיכות החלקים שעשויים נירוסטה וחשופים למים עולה, גם מחירם עולה בהתאמה, ולפי המחיר שאיקאה מציעים סביר להניח שהם לא באיכות גבוהה במיוחד, ועמידותם למים ולשריטות היא בהתאם".

"איקאה ככלל יצרה סוג של שיח בעולם העיצוב ועל כך אני מברך", מסכם שפירא. "תודות לה נוצרה מודעות לעיצוב על תכניו השונים הן מבחינת צבע, צורה ומראה כללי צעיר ומרענן. המטבחים מלאים ברעיונות מצוינים, בפרקטיות וגישה ידידותית למשתמש, ומתאימים לאוכלוסייה צעירה, למשרדים ולמקומות עבודה פרטיים שתקציב העיצוב שלהם הוא לא בשמים. לפלחים מסוימים המוצר בהחלט נהדר, צבעוני ופונקציונלי".

טווח מחירים: 2,700 -18,000 ש'

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully