וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך טוב עם בלונדיניות

תכלת בבית הוא צבע סימפטי, גם אם אתם לא מצפים בהכרח לבייבי-בוי. הוא עשוי לדכא תאבון בשומרי משקל ומעודד יצירה בחדרי ילדים

נראה שבעניין תכונותיו החיוביות של התכלת כצבע מרגיע שמרחיק צרות שורר קונצנזוס. זה התחיל כבר אצל המצרים הקדמונים שקשרו את התכלת עם השמים האלוהיים (לעומת הצבע הוורוד הנחות, שסימל את האדמה הארצית), והגיע עד לפולה בן גוריון, שלפי אגדה אורבנית, צבעה את המטבח בגוון של תכלת, כדי שהשטן יחשוב שהגיע בטעות לשמים, יתבלבל ויברח.

גם בקרב שבטים אינדיאניים השוכנים באזור אמריקה הדרומית ותושבי אזור הים התיכון, נחשב התכלת, צבעם של איתני הטבע, כבעל סגולות נגד עין הרע. במדינות הים התיכון השואבות השראתן מהסביבה הגיאוגרפית הימית, משתמשים בתכלת לצביעתם של בתים ואלמנטים אדריכליים חיצוניים שיוצרים קשר הדוק לטבע.

ביהדות לתכלת משמעויות רבות, הוא מסמל את מלכות השמים על פי הקבלה והשתלב בבגדי הכהונה. בעת העתיקה הפיקו את הצבע מחילזון הארגמון וגם פתילי הציצית הלבנה נצבעו בתכלת שהיה מקור השראה לדגל האומה, ולימים הפך לצבע המזוהה ביותר עם הציונות. לכן זה לא מפליא שתכלת משמש כצבע דומיננטי עבור המפלגות הפוליטיות השונות.

לפי תורת הפנג שואי, תכלת הוא צבע המסמל שקט, שלווה ורגיעה ולכן מומלץ לשלב אותו בחדרי שינה או חדרי טיפולים המצריכים שקט. הוא נגזר מהצבע הכחול - יסוד המים ולבן - יסוד האוויר, ויש בו יכולות לעורר תחושות אופטימיות. בשל היותו שייך למשפחת הצבעים הקרים, שימוש מרובה ולא נכון שלו בעיצוב הבית עלול להוות קרירות, בדידות וחוסר ביטחון.

גווני התכלת יוצרים תחושה רעננה וקלילה בבית, הם מעניקים תחושת מרחב ומומלצים לחללים שטופי אור יום טבעי. שילוב של תכלת עדין ורך, עם נגיעות בודדות של צבע חם, יצור מראה מושלם ומאוזן. הצבע המשלים לו הוא כתום ומכאן הדרך לכל משפחת הצבעים החמים קצרה.

ד"ר שולמית רונן, מרצה ומטפלת רב-תחומית, העוסקת בתרפיית הצבעים אורה סומא, מציינת כי כחול בהיר מאפשר ליצור תקשורת בדרגות גבוהות, ומאפשר לעכבות ולמחסומים להתמוסס. זהו צבע המעיד על חשיבה הגותית של אדם, ולכן מתאים בעיקר לחללים בהם רוצים לעודד יצירה, כמו חדר עבודה או חדר משחקים של ילדים.

בחדר השינה תכלת יתאים במצעים, גופי תאורה שולחניים וכפריטים משלימים ובכך יתרום ללילות שלווים ויקיצות מרעננות. הוא נחשב כצבע פופולרי בחדרי רחצה מאחר והוא מקושר יותר מכל עם מים, ניקיון והיגיינה. כדי להימנע ממראה של בריכה ציבורית, שלבו את התכלת עם גוון נוסף או השתמשו בו בעבור פרט דומיננטי יחיד והוא כבר יעשה את העבודה: אמבטיה תכלת, חיפוי הקיר או לחילופין השתמשו בו לפרטים הקטנים כמו מגבות, סבונים נרות ושאר פריטים ריחניים.

במטבחים המבוססים על צבעוניות ניטרלית בהירה, כסופה, לבנה או בגווני שמנת, תכלת יעניק איזון נכון ורענון חיוני. לשומרי המשקל תכלת בעיצוב המטבח יעשה שירות מצוין, מאחר ואינו נחשב למעודד תיאבון ואיננו מתקשר בשום דרך למזון. לכן אם בכל זאת רציתם לשלבו במטבח, בחרו בפרטים קטנים כמו כלי שולחן וחפצי דקורציה.

לפי האורה-סומא בחללים הציבוריים שילוב של תכלת ואדום יעניקו עוצמה, שכן האדום מייצג את האצילות והמלכות ומתרכך במידה הנכונה לצידו של התכלת. הצבע השמיימי משתלב בצורה הרמונית עם כל סוגי העצים, ולפיכך נגיעה של תכלת כשטיח, תמונה, משקוף או עציץ גדול, בחדרים המחופים ברצפות פרקט, תשלים את המראה ותיצור סביבת מגורים מוארת וגדולה יותר מהיותה במציאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully