וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מומלץ לחיילים משוחררים

לפי הפנג שואי ירוק-זית הוא צבע ממריץ ושילוב שלו בחדר השינה יכול לקדם אתכם למקומות טובים. כמו בכל דבר בחיים - לא כדאי להפריז איתו

ירוק זית הפך לצבע אקטואלי בשבועות האחרונים. הוא צבע המדים של חילות היבשה של צה"ל ובמקביל הוא גם הצבע המסמל שלום ושקט ביהדות. מי שהחלה עם אופנת הזית הייתה היונה של נוח, שחזרה לתיבתו עם עלה של זית בפיה. במצרים העתיקה סימל הירוק אלמותיות ובימי הביניים סימן את האהבה שבין האדם לטבע.

הוא הצבע השולט בטבע, מסמל איזון ומשרה נוחות מרגיעה ויש שאומרים כי ישנה תחושה שהזמן עובר מהר יותר בחלל ירוק. בעיצוב הבית, ירוק זית כמו כל משפחת הירוקים, תורם לתחושה רעננה ומחודשת. בשל העובדה שירוק לא נמנה עם הצבעים החמים וגם לא באופן מפורש עם הקרים, הוא נחשב לצבע ניטרלי. ולכן שילובו בפרטים השונים בבית מתאפשר בצורה הרמונית, קלה ונוחה בהשוואה לצבעים האחרים.

גליה לביא, יועצת בכירה ומורה לפנג שואי, מציינת כי ירוק זית על פי התורה הסינית הוא צבע של צמיחה, אנרגיה, תנועה ועשייה. זהו צבע ממריץ, אך עודף שימוש בו עלול לגרום לחוסר שקט והיפראקטיביות. מתוך חמשת האלמנטים המרכיבים את הפנג שואי, ירוק שייך לאלמנט העץ. בירוק זית יש שילוב של צבע אפור-מתכתי ומכאן מקבל משמעות של יצירת גבולות, סדר, משמעת וארגון. "צבע זה הוא צבע של סימון מטרות", מציינת לביא, "ולכן הוא מתאים יותר בעיצוב סביבת מגורים עבור משפחות צעירות שיש להם לאן לשאוף ולהתקדם, בניגוד למשפחה מבוגרת שהגיעה לשלב בו היא נהנת מהפירות ומהקיים וכבר עברה את השלב שבו היא צריכה לצעוד קדימה במרץ".

אם כבר החלטתם להשתמש בירוק עבור עיצוב סביבת המגורים על פי עקרונות הפנג שואי, השתמשו בכמה גוונים בכדי ליצור את מידת האנרגיה הנכונה ובכלל אל תגזימו בכמות הצבע.

דרך נוספת להשתמש בירוק היא הנחת צמחים בעלי עלוות עשירות, במקומות שונים בבית עם עדיפות לכיוון מזרח, דרום מזרח ודרום. אם אתם גרים בבית עם גינה השתדלו לחשוף את הירוק של החוץ ככל שניתן פנימה באמצעות חלונות גדולים ודלתות הזזה שקופות.

מומלץ לשלב את הירוק גם בחדר ילדים מאחר והוא תורם לריכוז, שלוה ויציבות. ניתן להשתמש בווילונות, שטיחים, תמונה גדולה ואפילו עבור המיטה. בחדר העבודה יתרום לקריאטיביות וחשיבה מעמיקה. שילובו במטבח בנגיעות מדודות באמצעות כלי אוכל, ידיות או מסגרות, יעניק תחושה קלילה ולא כזו שמעוררת את התיאבון גם כשאתם שבעים.

בסלון אפשר לשלב את הירוק בשטיח גדול, מזמין ומלבלב, העוטף את המשפחה בחיקו. בחדר ההורים יתרום לפוריות, שכן הוא נחשב כממריץ ויתרום לצמחיה הזוגית ובחלל הרחצה יצור תחושה נקייה ומרעננת.

גם עדכניות היא עניין חשוב, נוכח האופנות המשתנות בקצב מסחרר, ירוק נחשב לצבע שאינו מאבד מתוקפו עם שנים ונשאר עדכני לאורך זמן. כמו כן, בחלל שהצבעוניות בו רועשת וחמה, ירוק באשר הוא ימתן את העוצמה, כשהוא מתאים כמעט לכל סקלת הצבעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully