וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימו כובע

ארנקים מקרמיקה, מנורות בצורת כפתור, כיסא עם קפושון. אופנה ובית מעולם לא נראו טוב יותר ביחד

מעצבי אופנה שמפלרטטים עם תחום עיצוב הבית הם לא דבר חדש. כל מעצב-על ומותג נחשב מחזיקים במקביל לקו האופנה שלהם גם ליין של פריטים לעיצוב הבית, כך יכולה דונטלה ורסצ'ה להציע לכם להסתובב ביום עם שמלה בעיצובה ובערב לאכול ארוחה טובה על צלחת ורסצ'ה, ובמיסוני לחילופין, ינסו לפתות אתכם לצאת בבוקר מהבית עם חליפה טובה של מיסוני ולפרוש לשנת לילה עם מצעים מבית המותג.

אבל במקביל לעובדה שמעצבי אופנה משתמשים באותם בדים, סריגים, אריגים והדפסים, גם לעיצובם של פריטים לבית, פולש מושג "הלבשת הבית" גם להלך החשיבה העיצובית. התוצאה היא פריטים ביתיים שמעוצבים כפריטי לבוש שונים, הלקוחים מעולם האופנה.

ג'ייק פיפס, מעצב רהיטים אנגלי, משלב בין עיצוב מוצר ואופנה ומעצב עבור מיטב החברות בעולם, כמו טומי הילפיגר ופיליפ סטארק. מוצר שובבי במיוחד שלו הוא גופי תאורה תלויים בצורת מגבעות. הדגם נקרא Jeeves&Wooster, על שם סדרת הטלוויזיה הקומית. המגבעת הקשיחה והעגולה מתייחסת לזהות התרבותית של הבריטים ונחשבת לאייקון, המזוהה עם האימפריאליזם וחלוקת המעמדות. את גופי התאורה של פיפס, ניתן לתלות בגבהים שונים וכך ליצור משחק מעניין בתאורה ובהצגתה.

גם לצמד המעצבים השבדים, ג'והן רידרסטרלה ומאטס ברוברג, עבודות עם נגיעה הומוריסטית. "Hood Chair" בעיצובם, הוא דגם של כיסא עם כובע קפושון, שיכול לשמש כמקום אחסון לספר קריאה או שלט הטלוויזיה. באתר של השניים, הם מציינים כי צורתו של רהיט יכולה להשתנות בהתאם לשימוש בו, ומכאן כיסא הקפושון, לוקח בהשאלה מרכיבים מעולם האופנה ויכול לשמש כפריט אופנתי ופונקציונלי כאחד.

הסטודיו הצרפתי אטלייר בלינק, של המעצבות אמיל לקוטורייר וסלין פונסלט, מציע לכם להתרווח בתוך פוף הנקרא "Octopus", שעשוי ג'ינסים ממוחזרים ממולאים באלפי כדורי קלקר. שאיפתן של השתיים היא ליצור ריהוט בלתי צפוי מחומרים זמינים ופשוטים, המתאימים לנושא החברתי שמעסיק את העולם כולו.

חברת התאורה האיטלקית SLIDE (המשווקת בארץ על ידי "קמחי תאורה"), מתמחה בייצור גופי תאורה פונקציונליים עשויים פוליקרבונט משופר, והיא מציעה גופי תאורה בצורת כפתורים המגיעים בשלל צבעים. חלק מהדגמים משמשים כגופי תאורת קיר וחלקם ככיסאות מוארים.

אובססיה לעיצוב

החיבור בין עולם האופנה והבית מקבל ביטוי גם בעולם האמנות הפלסטית והדקורציה. אמנים רבים משתמשים בבגד כמוטיב מרכזי בעבודותיהם, שהופכות להיות פריט דקורטיבי, סמל סטטוס בבית ומוקד משיכה עבור אספני אמנות פוסט מודרנית. כך למשל האמנית קארין צור מקדישה לנושא קולקציה שלמה של אביזרים נשיים עשויים קרמיקה, הנקראת OBSESSIONS. שרי פארן, בעלת גלריה פריסקופ שאצרה את תערוכתה של צור בשנה שעברה, מציינת כי "האובססיה הנשית העסוקה ברדיפה מתמדת אחר שיגיונות האופנה המתחלפת והדינמית, מתורגמת אצל קארין צור לאובססיה דקורטיבית המכסה את פני האובייקט העשוי בקפידה בדגמים קישוטיים עשירים. דגמים אלו לקוחים מעולם הטקסטיל: בדים, תחרות, עורות, פלסטיק, רקמות ואריגות, כולם חומרים רכים ונעימים, מסורתיים לאביזרי נשים בחיי היום-יום היצוקים בעולמה של קארין בחימר הנוקשה והאפוי".

אם ביקרתם לאחרונה באקספרשן ארט גלרי, חנות הנעליים מימה, בדיזנגוף ת"א או בחדר ה-VIP של מסעדת מול ים, לבטח נתקלתם בכפכפי האצבע הצבעוניות של התלויות על הקיר, בעיצוב צביקה שקד. אלו עשויות פימו, בגדלים שונים, מונחות על משטח עץ דקורטיבי ומקבלות מעמד של כבוד אמנותי ועיצובי כאחד.

הכפכפים של שקד משכו גם את תשומת ליבו של יצרן הנעליים הצ'כי תומס באטה, שרכש לעצמו כמה מן הזוגות במטרה להציגם במוזיאון המשפחתי שלו לחקר הנעליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully