וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לפשוט את הרגל

תמר טרוים

14.1.2009 / 15:47

משרד הממוקם בתוך הבית יכול להיות גם בן 12 מ"ר בלבד, עם רהיטים מ"רהיטי הכוח" בחולון ותאורה טבעית - עשו זאת בעצמכם

הכפר הגלובלי, המהפכה הדיגיטלית והעובדה שאפשר לנהל הכל בלי לצאת מהבית, הפכו את המשרד הביתי לפונקציה הכרחית בהרבה בתים. היקף בעלי המקצועות שעושים שימוש במשרד ביתי הוא רחב וכולל רופאים, עורכי דין, מעצבים, אדריכלים ועוסקים ברפואה אלטרנטיבית מסוגים שונים - "לא משנה מה המקצוע, המשרד צריך לשדר מקצועיות", אומר האדריכל ומעצב הפנים אבי שטרנפלד, "המשרד והבית הם כמו כרטיס ביקור שמספר על האדם ועל איזה בעל מקצוע הוא".

השאלה הראשונה שאותה צריכים לשאול עוד בטרם רכישת הריהוט היא היכן ימוקם המשרד. "צריך להפריד בין משרד שנמצא בתוך הבית כחלק מקומת הסלון למשל, למשרד שהוא יחידה נפרדת עם כניסה נפרדת", אומרת מירה אזולאי, אדריכלית ומעצבת פנים. ההבדל נעוץ כמובן בשטח שאותו צריך לתכנן לצרכי המשרד ובצורת סידורו.

כשהמשרד נמצא בתוך הבית, אפשר להסתפק בשטח של 12-15 מ"ר, זאת מכיוון שאמצעים כמו שירותים ומטבח, כבר נמצאים בבית. לעומת זאת אם המשרד הוא יחידה עצמאית נפרדת, הגודל המינימלי הוא של 20 מ"ר ובו חייבים להיות שירותים, מטבחון ופינת המתנה. האדריכל דני גרינהאוז מוסיף כי על מנת ליצור תחושה של חלל גדול גם במקום קטן, אפשר להשתמש במחיצות זכוכית או חלונות מרובים.

שטרנפלד מדגיש כי משרד שנמצא בתוך הבית חייב להיות מסודר הן עבור האנשים שנכנסים הביתה לצרכים מקצועיים והן לאורחים אחרים. לכן אחד הדברים החשובים ביותר הוא אחסון הציוד המשרדי בארונות סגורים, מסבירים המומחים. ביחידה נפרדת אפשר לעשות יותר שימוש באחסון פתוח, כמובן מסודר, ולא רק בארונות סגורים. בכל מקרה, מדגישה אזולאי, חשוב שלא יהיו יותר מדי ארונות ומדפים כדי שלא יהיה עמוס וצפוף בעיניים וכדאי להוציא את כל מה שלא נחוץ לשימוש יום יומי למחסן צדדי. אם אתם בדרך להקמת משרד ביתי או שדרוג המשרד הקיים, הנה כמה המלצות שיעזרו לכם בתכנון נכון וקניית ריהוט מתאים במחירים שמתאימים לתקציב שלכם.

1. העריכו את מבנה החלל וגודלו לפני שאתם רוכשים רהיטים

כדי להתאים את הריהוט והאביזרים לצורכי העבודה מומלץ לוודא לפני הרכישה היכן מצוי חלל העבודה, מהן מידותיו, היכן ממוקמים הדלתות/חלונות, נקודות תקשורת וחשמל לטובת התאמה של סביבת העבודה למקום ולפונקציות הנדרשות. מומלץ לחשוב מראש האם הרהיטים יהיו קבועים או ניידים, כך שניתן יהיה להעבירם ממקום למקום בהתאם לצורכי השימוש או לקפלם בתום העבודה.

2. ריהוט משרדי במחירים סבירים

המשרד הביתי הוא פחות "מעונב" מעצם היותו בבית ולכן הפורמליות פחות חשובה. חנויות כמו איקאה מציעות פתרון יחסית זול לריהוט ולארונות האחסון. אין דבר פגום בריהוט משרדי מרשת של ריהוט מוכן, אבל אם אתם רוצים להיות יותר מיוחדים, במגוון חנויות כמו מאיר גבאי בחולון וארטל במושב גן שורק, יש קטלוגים גדולים ונרחבים של ריהוט מוכן שאפשר להזמין. גם ברהיטי סביון ביהוד, רהיטי צרעה ברחוב חשמונאים בתל אביב ורהיטי הכוח בחולון מציעים ריהוט במחירים נוחים. כמובן שאפשר גם להסתובב ברחוב הרצל בתל אביב, באזור התעשייה תלפיות בירושלים ובאזור התעשייה לב המפרץ בחיפה שם מרוכזות חנויות רהיטים וגם הרשתות השונות.

3. שיטת עשה זאת בעצמך מוזילה עלויות

ריהוט מנגר תמיד יותר יקר ובהזמנה קטנה אין אפשרות מיקוח. אבל נגר יכול לתת פיתרונות ספציפיים ולהתאים את הרהיטים לחללים המבוקשים. אם אתם מעוניינים במידות ספציפיות יש דרך זולה יותר בשיטת עשה זאת בעצמך - ברשתות כמו איקאה והום סנטר למשל, אפשר להזמין ריהוט ספציפי המתאים בדיוק למידות המשרד, אבל תאלצו להרכיב אותו בעצמכם ולזה דרוש זמן, יכולת וידיים טובות לעבודה עצמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

4. בחרו פתרונות אחסון שידברו באותה שפה

קלסרים, קופסאות ואמצעי האחסון האחרים כדאי שיהיו באותו גודל ובאותו צבע. זה תורם לתחושת הסדר במשרד ומשדר מקצועיות ושליטה במה שקורה.

5. חפשו פתרונות תאורה חסכוניים

הכי זול להשתמש בתאורה טבעית אבל כמובן לא תמיד זה אפשרי וכדי למצוא פתרונות לא יקרים מציאות הרשתות דוגמת אופיס דיפו, איקאה והום סנטר גם אמצעי תאורה. אפשר גם לגשת לחנויות כמו מחסני תאורה המתמקדות רק בתאורה כדי לבצע קנייה לא יקרה. כמובן שאפשר גם ליצור תאורה שתיראה כחלק אינטגרלי מהמשרד כמו פתרונות של תאורה השקועה בתוך הקירות. פתרונות כאלה וגם מנורות מעוצבות, במחירים מעט יקרים יותר, אפשר למצוא בקמחי תאורה בשפיים.

6. השקיעו רק בגאדג'טים הכרחיים

פלזמה לצרכי הדגמה והצגת מצגות, הוא אמצעי חשוב כדי להראות מקצועיות. אפשר לוותר על המקרן התקרתי, שהוא לרוב יקר הרבה יותר ולהסתפק בפלזמה שיכולה להיות מקושרת ישירות למחשב ולהציג כל מה שצריך.

7. פינת המתנה נוחה

חשוב שהאורחים יוכלו לשבת בנוחות מירבית ולא ירגישו שהם נדחקים אל הקיר. חשוב שהכורסאות יספקו ישיבה נוחה ולכך דרושים כורסאות ולא כסאות משרדיים. מחירי הספות וכורסאות לחדר המתנה נעים מכמה מאות בודדות של שקלים לאלה העשויים פלסטיק פשוט, ועד אזורי המתנה גדולים עם ספות ענקיות וכסאות מעוצבים באלפי ועשרות אלפי שקלים.

8. כסא מנהל נוח ולא יומרני

לפני שניגשים לבחור כסא מעוצב עם אמירה אישית שיתאים לשולחן ולעיצוב הכללי, חשוב מאוד שהכסא יהיה נוח, בעיקר למי שיושב שעות ארוכות. ניתן לבצע התאמה כמעט מושלמת של כסאות על ידי בדיקה קצרה כבר בעת הרכישה. חנויות רבות ישמחו להעניק את הכסא לניסיון לכמה ימים על מנת לוודא כי הוא אכן מספק את מלוא הנוחיות. כמובן שגם כאן אפשר למצוא כסאות החל ממאות בודדות של שקלים, ועד כסאות באלפי ועשרות אלפי שקלים. המחיר אגב, אינו בהכרח פונקציה של נוחות ולעתים הוא משקף כמו בכל שאר המוצרים את העיצוב ואת חתימת המעצב.

9. השקיעו בשולחן משרדי

"שולחן כבד, מעץ מלא עם מגירות משדר אמינות ומקצועיות. גם לצעירים שפותחים משרד, וקונים ריהוט סטנדרטי ולא מחייב כדאי להשקיע בשולחן עתיק ויפה במחיר סביר", מסביר שטרנפלד.

שולחנות עתיקים במחירים סבירים אפשר להשיג בשוק הפשפשים. שולחנות רגילים החל משולחנות המשלבים זכוכית ואלומיניום או שולחנות עץ פשוטים אפשר למצוא ברשתות השונות, וכמובן אצל המעצבים היקרים יותר דוגמת חברת אינובייט המוכרת שולחנות בעשרות אלפי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully