וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורדת על האי

הגר ליינקרם

11.1.2009 / 18:00

שליחת וואלה! תיירות באי טנריף, אחד משבעת האיים הקנריים, שעתיים וחצי טיסה ממדריד, מצאה שלפי אפלטון טנריף הוא אי אוטופי ואפלטון תמיד צודק

האגדה על היבשת האבודה אטלנטיס, מוזכרת בכתביו של הפילוסוף היווני הנודע אפלטון. אפלטון מתאר את אטלנטיס כמקום קסום ואטופי ומציין כי על פי עדויות של יורדי ים היבשת הנעלמת שכנה ממערב למיצר גיברלטר. הדבר היחיד ששרד ממנה אחרי שהיא כוסתה בהתפרצות וולקנית ושקעה אל הים, היו פסגות הרי הגעש. אגדה נוספת ממשיכה את עדותו של אפלטון וטוענת כי אותה יבשת האבודה היא למעשה שבעת האיים הקנרים, שבכולם ישנו הר וולקני גבוה הנישא אל על. טנריף הוא האי הגדול ביותר מבין האיים הקנרים שהם כאמור בשליטה ספרדית ובהתאם לכתביו של אפלטון, מדובר במקום קסום וחלומי שתחושת האוטופיה שבו מורגשת בכל פינה.

עיר הנופש המרכזית והוותיקה שבאי היא Puerto de la Cruz והיא אתר אידאלי למעוניינים בחופשה של בטן-גב לצד הבריכה וגם למי שאחרי יום שכזה יכול להשתגע וצריך לטייל, לראות מקומות ולעשות שופינג. מפוארטו דה לה קרוז אפשר לצאת לטיולים קצרים ומאורגנים באוטובוסים שאוספים את המבקרים מהמלון. מחיר יום טיול כזה נע בין 20 ל-30 יורו לאדם והוא כולל הדרכה באנגלית של מדריך מקומי.

העיר Puerto de la Cruz שוכנת למרגלות עמק Ortava והיא מוקפת בנוף המרשים של פסגת ההר הוולקני Teide. מומלץ מאד לבקר בשמורת הטבע שבסמוך להר, שבה נוף וולקני מרשים וקסום. מהתפרצויות וולקניות לא צריך לחשוש, לא התרחשה אף אחת כזאת במאה השנה האחרונות והמכון הססמוגרפי המקומי עירני כל הזמן ובמידת הצורך, בתקופות מסוכנות, סוגר את האתר.

השף כוכב של טנריף

המטבח הטנריפי מתבסס בעיקר על תפוחי אדמה קטנים וצהובים מבפנים בעלי מרקם שורשי מופלא, דגים, פירות ים ובשרים. מומלץ מאוד לבקר במסעדת La Ganania - מסעדת שף שממוקמת בין מטעי בננות, בבית חווה כפרי הצופה לים. השף של המסעדה נבחר לשף המוביל של האיים הקנריים ונחשב לאחד מעשרת השפים הטובים ביותר בספרד כולה. ארוחת ערב בליווי של יין מקומי תעלה פחות מ-30 יורו לסועד, וכדאי לנסות את מנת תפוחי האדמה שמגיעים עם ביצה עלומה.

הקרנבל של פברואר

בפברואר מתקייים בטנריף קרנבל מקומי גדול ואז, בכל יום, במהלך שלושה שבועות נהנים מריקודים ומוזיקה שמציפים כל לילה את רחובות מרכז העיר. אם הגעתם בעונת התיירות החלשה, כלומר בסביבות דצמבר ינואר מומלץ לנסוע לבילוי לילי בעיר הסטודנטים La Laguna. חצי שעה נסיעה ואתם בעיר צעירה ושוקקת חיים. מרכז העיר שהוא האזור הקרוב לאוניברסיטה נקרא cuadrilátero והוא עמוס בברים ומועדונים שמלאים בסטודנטים שיוצאים אליהם בסופי שבוע ובחגים.

בר-לאונג' מוצלח הוא Toxla (ב-Conecgado 18) - מקום מעט נסתר, מתחת לאדמה. אחרי שיורדים אליו בגרם מדרגות מוצאים מוזיקה לטינית מעודכנת עם גרוב חזק, קהל צפוף, שמח, רוקד ומתמנגל בספרדית. מקום שקט יותר אפשר למצוא מעבר לכביש בפאב El Otro, מקום עם אווירה מבוגרת יותר ולוק ירושלמי.

הברים בלה לגונה נסגרים וננעלים על סוגר ובריח בשעה שתיים בדיוק. אז נחילי צעירים שמים את פעמיהם אל מועדוני הריקודים. ה-Palco (ב-La Trinidad 46) הוא הגדול והמפורסם שביניהם. ה-Sketch (ב-Barcelona 4) הוא מועדון האוס פופלרי, שעל הקירות שלו פוסטרים עם צילומים של האמנים הצרפתים פייר וז'יל. ל-Sketch יש אווירת ניינטיז טובה ועיצוב מתכתי ונוקשה. מועדון האוס גדול נוסף הוא ה-Barock (ב-a Trinidad 21) שלו רחבת ריקודים גדולה והמוני צעירים מקפצים. כניסה לכל המועדונים עולה בין 7 ל-8 יורו והיא כוללת משקה ראשון חינם. המועדונים מתחילים להתחמם רק בשלוש לפנות בוקר ונסגרים כבר בשעה 6.

ארכיטקטורה מודחארית

טיול יומי מפנק מומלץ הוא נסיעה ל- La Oratava. מרחק נסיעה קצרה מ- Puerto de la Cruz ואתם בעיירה כפרית עם ארכיטקטורה מודחארית מעניינת ומלהיבה (השפעה של ארכיטקטורה מוסלמית שחילחלה והתערבבה בארכיטקטורה נוצרית מקומית). האטרקציה המרכזית היא ביקור בבתים המודחארים האופיינים (רחוב San Francissco 3) - בתים עם חצרות פנימיות שבתוכן נחבאות גינות קטנות. בין ביתנים קטנים שבגינה אפשר להנות מטעימות של גבינות ויינות מקומיים. כמו כן בצמוד ישנם חנויות תיירים בהן ניתן להתרשם מעבודות הרקמה והתחרה המסורתיות.

טיול יום מומלץ נוסף הוא אל הכפר הציורי Masca. בדרך מתפתלת, אחרי הרים גבעות ונוף מרהיב מכל עבר, שוכן הכפר הקטנטן שדרך הגישה אליו עד 1971 הייתה רק באמצעות חמור. הריחוק של הכפר והניתוק שלו מהציביליזציה (לקח להם כמה שנים עד שהם שמעו שמלחמת האזרחים בספרד נגמרה) השאירו אותו בתולי ונקי מחלחולה של תיירות מערבית פלסטיקית. אחרי טיול רגלי קצר והתרשמות מהנוף בתצפיות שעונות לקלישאת ה"עוצרות נשימה", אפשר לעצור בפונדק Meson del Norte שם מוגש אוכל טנריפי כפרי ואותנטי. חובה להתענג על קינוח הקצפת עם פירות היער שאין נימוח ממנו.

למי ששבע מהנוף הטרופי ומתעניין באמנות נוצרית מומלץ לבקר בעיר Los Realejos שם נמצא גם עץ הדרקו שהאגדה מספרת שהוא בן למעלה מ-1800 שנה (למרות מחקרים שטוענים כי הוא אולי בן 300 שנה) זהו עץ מסוג דרצנה עם צורה קקטוסית ולמעשה הוא לא ממש עץ, אלה יותר סוג של צמח שגדל בצורה בצלית עם גזע עבה אבל חלול מבפנים. מול העץ יש כנסייה יפהפייה ובה נמצא צלב הפיליגרן הגדול ביותר באירופה. מלבד הצלב אפשר להתרשם מיצירות המזבח הבארוקיות וממוזיאון קטן המציג כלים אוקוריסטים עתיקים ובגדי כמורה מרהיבים עם רקמות מוזהבות ובדי ברוקאד עשירים.

אטרקציה מרכזית בטנריף הוא גן החיות Laro Park, מלבד חיות בכלובים ישנם גם מופעי חיות בסגנון קרקסי. באופן כללי, כדרכם של הספרדים חובבי מלחמות השוורים, תיירות מופעי החיות עדיין פופולרית באי והיא מקור לא קטן לגאווה מקומית. אך אנא זכרו שמופעי חיות וקרקסים פסו מן העולם בשל שלל סיבות הומניטריות ואל תקחו חלק בסוג התיירות שנהנת מבידור שכזה. לטנריף יש שפע של נופים, אתרים, מוזיאונים ומסעדות משובחות בהם כל אחד יכול למצוא את השילוב המנצח לחופשה אידיאלית. מה גם שהיות וטנריף הוא אי, אין שם מיסים והמחירים בכל מקום הם נוחים במיוחד (במיוחד עבור המטייל הישראלי שהיורו אינו מצוי בכיסו). התפעלו מהטבע שבטנריף כפי שהוא - בתולי וטהור ובעיקר חופשי, כי זה מה שיהפוך את הטיול שלכם לחופשה טרופית אמיתית. סיכוי טוב שתוכלו לחוות את האוטופיה עליה כתב אפלטון.

כרגע מי שחפץ להגיע לטנריף יצטרך לעבור טיסה לא פשוטה עם חברת התעופה הספרדית 'איבריה', הכוללת טיסת מעבר דרך מדריד. אך לכבוד הקרנבל, החל מחודש פברואר, תהיה ההגעה פשוטה ונוחה יותר, כאשר טיסות ישירות של חברת 'איר אירופה' יצאו מנתב"ג וינחתו הן בשדה התעופה הצפוני והן בשדה הדרומי של טנריף.

הכתבת הייתה אורחת של משרד התירות בטנריף וחברת "מונה טורס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully