וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנג שואי יהפוך אתכם לעשירים

קרן אוחנה

4.1.2009 / 12:21

לא ממש. גליה לביא, יועצת פנג שואי מוסמכת, מנפצת כמה מיתוסים בתחום, ומחדדת את ההבדל בין אמונות תפלות לייעוץ מקצועי

מספיק שרק תגידו את צמד המילים 'פנג שואי' ואווירה מיסטית של הרמוניה תוצרת סין תתפזר בחדר. כשפונים לעסוק בנושא בפעם הראשונה, הרושם המיידי שמתקבל הוא שבעצם כל מה שצריך לדעת, זה איפה למקם את מפל המים והקריסטלים, ואז הרמוניה, עושר ואושר ינחתו על בני הבית לנצח נצחים. אז זהו, שלא.

אחרי שתרכשו במיטב כספכם אביזרי פנג שואי יקרי ערך, תגלו במהלך הזמן שהם מעלים אבק ואילו ובני הבית עדיין תקועים עם אותן בעיות רפואיות, תביעות משפטיות, הפסדים כספיים וקשיים במערכות היחסים. האם זה אומר שהפנג שואי לא עובד? ממש לא. הבעיה המרכזית של הפנג שואי, כמו רפואה או אסטרונומיה, היא שקשה להסביר את התורה על רגל אחת וכל הכללה מחטיאה את המטרה. הפנג שואי של כל בית שונה לחלוטין, וכמו בני האדם, כל בית הוא ייחודי ומיוחד, כמו פתיתי שלג או טביעת אצבע.

פנג שואי יכול לעזור לאדם לסדר את החיים יותר טוב, להפחית את העוצמה של מחלות, לשפר את הזוגיות, לשפר את ההכנסות ולעזור לאדם להיות אדון על הזמן שחי בשלום עם האנרגיות השונות בבית, אבל כמו מרבית הדברים בעולם, האמת היא הרבה יותר מורכבת ממה שאולי חשבתם.

ג’וזף יו, מאסטר סיני לפנג שואי, שהקים בתל אביב את מרכז ג’וזף יו לפנג שואי, בית ספר ללימוד הנושא, פועל למיגור הדעות הקדומות שיש למרבית המערביים על הפנג שואי, האמונות התפלות שהתפתחו סביב הנושא והמסחרה סביב אביזרי פולחן.

יעוץ פנג שואי מקצועי, הוא שיטתי, מחושב, מבוסס לוגיקה ומאפשר במידה מסוימת לצפות את התוצאות שיביאו איתם שינויים שייערכו בבית. יעוץ מקצועי כוללת יצירת מפה של הבית, אבחון הבעיות ויישום המסקנות.

כסף, בריאות ויחסים טובים

לסינים חשובים בחיים בעיקר שלושה תחומים עיקריים: כסף, בריאות ויחסים טובים. "כוחו של הפנג שואי הוא בעיקר במניעה", מסבירה גליה לביא, יועצת פנג שואי מוסמכת ע"י מאסטר ג’וזף יו. "אם הבית מתוכנן נכון, הוא תומך בדיירים בכל כיוון אליו הם הולכים. אם הבית לא תוכנן נכון, הדיירים עלולים להיתקל במכשולים שונים בדרכם בחיים".

פנג שואי לא יכול להפוך עני לעשיר או חולה לבריא. תורת הפנג שואי מתייחסת לאינטרקציה שבין החומר לאנרגיה, כאשר בשעה שהחומר אינו עושה דבר, האנרגיות הבלתי נראות יכולות ליצור תחושות של שמחה, עצב, כעס, פחד, רוגע, תחרותיות וכד'. כל אדם הוא כמו מקלט רדיו עדין ומיוחד במינו, שמתרגם את האנרגיה הזאת בדרכים שונות. לדוגמה, אנרגיה של חולי בחלל מסויים, יכולה לגרום מצד אחד למחלה אצל אדם השוהה בחדר, ולעומת זאת, להביא לעסקים משגשגים לרופא או מטפל השוהה במקום, שיפיקו רווחים מהשימוש באנרגיה של החולי. מכך ניתן להבין שאין דבר כזה אנרגיה טובה או רעה, כי לאנרגיה אין תחושה של מוסר.

לביא מפריחה כמה שדים מארון הפנג שואי העתיק:

חפצי פנג שואי

התעסקות בחפצי פנג שואי שאינם עושים דבר מלבד להעשיר את בעלי החנויות המוכרות אותם. בפנג שואי מסתכלים על החיבור בין חומר לאנרגיה ולמרבית חפצי הפנג שואי אין כל תכונות אנרגטיות. בין החפצים הפופולריים יש קריסטלים. במקרה הטוב, אם יש חיבור אנרגטי טוב בחדר, הקריסטלים חסרי ערך ובמקרה הרע, כשיש התנגשות אנרגטית בחדר, הם מזיקים מאוד. גם תליית מראות ה-BA GUA מעל לדלת הכניסה, חסרת תועלת.

יחד עם זאת, יש חפצים של פנג שואי שכן עושים את העבודה והם פעמוני הרוח העשויים מתכת, שמשמיעים צליל שעושה "תיקון מתכת". דוגמא אחת לתיקון מתכת היא במקרה של אנרגיה שלילית שזכתה לכינוי "הקיסר", זוהי אנרגיה שקשה מאוד לחיות איתה ולכן לרוב היא גורמת לאסונות, תאונות ומוות. "הקיסר" נושא את אנרגיית האדמה והיחסים בין אדמה למתכת הם כמו יחסים של אם ובנה, כך שבזמן שנשמע הצליל המתכתי האם שומעת את המתכת כמו תינוק שבוכה וכך היא עסוקה בלהיות אם דואגת, אוהבת ועדינה ולא הרסנית כפי שהיא תיכננה להיות. בפועל, האדם שחי עם אנרגיה כזאת, רואה שיפור בחיים שלו בעקבות הצבת הפעמון. לכן כדאי לתלות פעמון רוח מתכתי שמפיק צלילי מתכת נעימים אך חזקים, בכל בית ליד החלון או הדלת.

חפץ נוסף שעובד הוא ה"קלבש" - סוג של דלורית מיובשת צבועה בצבע זהב או מתכת. סגולותיו של חפץ זה התגלו בסין, שם גילו שאם הם שומרים את המזון והתרופות בתוך הדלעת היבשה, הם נשמרים לאורך זמן. הם גילו שיש משהו בפנים שסופג את הרעלים, והמאסטרים הסיקו כי הדלעת סופגת גם אנרגיה שלילית בבית הקשורות בחולי. הקלבש יעיל רק כאשר הוא פתוח בחלקו העליון. כמו כן, רצוי להשאיר בפנים את הגרעינים ולמקם אותו במקום שבו נכנס החולי (על פי המפה שמסופקת על ידי יועץ פנג שואי מוסמך) ולא לשכוח אחת לשנתיים להחליף אותו בחדש.

אשליית חמשת האלמנטים

טעות נפוצה היא לחשוב שמאחר ובפנג שואי עוסקים באיזון והרמוניה, חייב להיות ייצוג של חמשת האלמנטים הקלאסיים הסיניים בכל חדר, אחרת נפגע האיזון אנרגטי. לכן מוכרים לנו אריזות "מתקנות" המכילים את חמשת האלמנטים. זה לא נכון. עיקר העבודה בפנג שואי היא בהבנה אילו אנרגיות יש בחלל, האם הם תומכות או נלחמות זו בזו, ובמצב של התנגשות - איך לאזן אותן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

תפקידו של יועץ פנג שואי

יועץ פנג שואי טוב ואמין אינו עוסק בתליית קריסטלים, מראות ופיזור של אווירה מיסטית שלא ניתן לאמת. יועץ אמור לתת לו מידע מדויק ומקיף ולוגי. הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות הוא לעבוד עם יועץ פנג שואי כבר בשלב תכנון הבית, בשיתוף עם האדריכל ומעצב פנים. מפה מדויקת של פנג שואי נעשית בשלבים. ראשית בוחרים את המגרש, כולל ההתייחסות לחמשת החושים, אסכולת הצורות וליופי, אבל בחירת המגרש בסופו של דבר תהיה על פי ניתוח האנרגיות הדקות הקיימות במקום ומיקומם של מים והר (מושגים בפנג שואי אשר מתייחסים לנהרות וכבישים מצד אחד והרים ובניינים גבוהים מצד שני). לאחר מכן, יועץ הפנג שואי יבחן את הסקיצות האדריכליות וינתח את היתרונות וחסרונות של כל חלופה, כאשר בסופו של דבר הלקוח מקבל המלצות איך מומלץ לנצל את הבית בצורה הטובה ביותר ולהפיק ממנו את המקסימום.

צריך להאמין בזה

לביא מציינת כי "בדיוק כמו כוח המשיכה, פנג שואי עוסק בכוחות בלתי נראים לעין, שפועלים על כל אדם בכל מבנה". לביא, מדענית לשעבר, טוענת כי במחקר שערכה הוכחה היעילות של פנג שואי בטיפול בהרטבת לילה של ילדים. חשוב לציין שלא מדובר בדת. בית הספר לפנג שואי של ג’וזף יו מכשיר אנשים מכל העולם ומכל הדתות להיות יועצי פנג שואי, ביניהם גם יהודים שומרי מסורת. מעניין לציין כי לפני 5,000 שנה הסינים הגיעו למסקנה שהיקום נולד יש מאין, כמו בתפיסה היהודית, אבל בבסיס האמונה הזאת לא קיים אל אלא אנרגיה אינטליגנטית שמשפיעה על כל דבר שבו היא נוגעת ומגיבה בין היתר לצורות וצבעים. כמו כן, לא מדובר באמונות תפלות כמו האמונה בחתולים שחורים או מראות שבורות. מאסטר ג’וזף יו התייחס לנושא וציין שיש צורך להפריך את האמונות התפלות, להסביר שאין מהות אמיתית בשימוש באביזרים שונים ומשונים, ובעיקר לא לעשות הכללות גורפות לגבי דברים שמביאים מזל טוב או רע.

אפשר לעשות תיקון

לא תמיד. פנג שואי היא בראש ובראשונה שיטה לתכנון נכון של מבנה. המפה האנרגטית של המבנה תלויה באופן מיקומו על המגרש. המפה יכולה להיות טובה, סבירה וגם גרועה. הכל בהתאם לתנאי הסביבה.אם המבנה כבר הוקם והמפה האנרגטית כבר נוצרה, היכולת שלנו להשפיע על האנרגיה בבית היא קטנה ולעיתים אף בלתי אפשרית. זו הסיבה, שכאשר בונים בית, חשוב לשלב יועץ פנג שואי עוד לפני תחילת העבודה של האדריכל, כי מיקום/תכנון לא מוצלח של הבית עלול להוביל לכך שלא ניתן יהיה "לתקן" אותו. חשוב להפריך את האשליה שקצת צבע, פעמון רוח ומזרקה יכולים לשנות את האנרגיה בבית.

פנג שואי זו שיטה לעיצוב הבית

לא נכון. אין קשר בין עיצוב פנים לפנג שואי. עיצוב פנים עוסק במראה של הבית, ביופי, בניצול נכון של פינות לאחסון, ישיבה וכו’.פנג שואי עוסק בחיים של הדיירים. האם הם בריאים, האם מצבם הכספי יציב, האם מערכות היחסים שלהם טובות? פנג שואי אינו בא במקום עיצוב פנים, בדיוק כפי שהאינסטלטור לא מחליף את הרצף.

מראה מול המיטה – מתכון לגירושין

ממש לא נכון. לביא מציינת כי אין קשר בין מראות לפנג שואי מאחר שלפני אלפי שנים כלל לא היו מראות. מה שכן ,כאשר מראה משקפת את המיטה, זה עלול ליצור אשליה שיש עוד מישהו בחדר, דבר המהווה גורם מלחיץ ועלול לפגוע באיכות השינה. גירושין? זה כבר מוגזם.

תמונות של נשים בודדות ירחיקו זוגיות

לא בהכרח. לביא מציינת כי המיתוס הזה נובע מ"הכללות חסרות בסיס". נכון שמבחינה פסיכולוגית, אפשר לטעון אם אדם רוצה להשיג משהו, אז מאוד יעיל לשלוח לעצמך מסרים תת הכרתיים של המטרה הרצויה, גם באמצעות תמונות, ולהשתמש בתמונות של זוגות אוהבים, כדי ללמד את המוח להתמקד במטרה הזו. אבל אין כל קשר בין זה לפנג שואי.

צפון = קריירה, דרום-מזרח = שפע, דרום-מערב = זוגיות..."

לא נכון. ההכללות הללו הם תוצר הלוואי של שיווק ציני של שיטה שקשה להסביר להמונים. עד היום אנשים עדיין שואלים "איך לחזק את פינת השפע?" אז אם מיקמתם מזרקה בדרום-מזרח ועדיין אינכם מיליונרים – אל תאשימו את הפנג שואי. תאשימו את כל מוכרי האשליות בדמות הספרים והכתבות השטחיות. הפנג שואי היא שיטה מורכבת ביותר וכדי לדעת ליישם אותה יש צורך בלימוד של שנים ארוכות. לא בכדי שבסין העתיקה התלמיד הלך אחרי המורה במשך 30 שנה עד שהוסמך למאסטר.

פנג שואי יכול להפוך אדם לעשיר או בר מזל

לא בהכרח. הסינים מגדירים שלושה סוגים שונים של מזל. מזל שמיים, מזל אדמה ומזל אדם. מזל שמיים הוא המזל המוכתב מלמעלה והוא נקבע ביום הלידה של התינוק. מזל זה קובע את העדפות והפוטנציאל של האדם. מזל שמים קובע כל דבר מהכישרון למוזיקה ועד לאופי של האדם. מזל אדמה הוא המזל שמשרה עלינו הסביבה הפיזית בה אנו חיים. האם אנו גרים/עובדים במקום שמספק תחושת הגנה ויציבות? האם תנאי הסביבה מעודדים יצירתיות והתבטאות אופטימאלית? במילים אחרות, זהו הפנג שואי בו אנו חיים. מזל האדם הוא חשוב ביותר וקובע אלו בחירות האדם עושה בחייו. המתכון להצלחה נמצא בשילוב בין שלושת המזלות.

*הכותבת היא מעצבת פנים.

  • עוד באותו נושא:
  • פנג שואי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully