וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומנטיקה או חימום?

תמר טרוים

15.12.2008 / 18:00

הקמינים יקרים, ההתקנה לא פשוטה והחימום לא זול, אבל יש מי שאש מבוערת בסלון מחממת את לבו

מאז שהאדם הקדמון גילה את האש, ממשיך המין האנושי להימשך אליה. בעוד שבמדינות קרות מקובל לחמם את הבית באמצעות אח או קמין, אצלנו נתפש חימום כזה כאקזוטי ונתקלים בו בעיקר בצימרים רומנטיים בצפון. אבל מי שחימום באש מדבר אליהם, לא חייבים להשאיר את הפינוק הזה לחופשות סופשבוע, אלא יכולים ליהנות ממנו גם בבית.

לפני שמחליטים על חימום הבית בקמין, יש להתייחס לכמה שאלות: מה גודל החדר שאותו מחממים, האם הקמין יכול לחמם את כל הבית, איזה סוג של קמין יתאים: גז, עצים או חשמל - וכמובן, כמה מוכנים להשקיע בו. לדברי אלברט ששון, מנכ"ל "חימום הכרמל", נמכרים בישראל כ-7,000 תנורי ארובה בשנה - כ-57% קמיני גז, כ-28% תנורי עצים ופחות מ-15% תנורים הפועלים על נפט או על סולר. "המגמה התהפכה באורח דרמטי מאז שנות ה-70-80", אומר ששון. "אז, בעקבות משבר הנפט העולמי, היתה נהירה לתנורי עצים. כיום, המגמה היא חזרה לקמינים הפועלים על גז".

אם בעבר קמינים התאימו בעיקר לבתים פרטיים, הרי שההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות מאפשרות גם לבעלי דירות ליהנות מחומם. "היתרון המרכזי של הקמין על פני אמצעי חימום אחרים הוא פיזור החום באופן שווה ללא ייבוש של האוויר", אומר אמיר ברפמן, סמנכ"ל תפעול בא. ברפמן, יבואני קמינים. "הבחירה בסוג הבעירה תלויה הן בהעדפותיו של הלקוח, והן בסוג הבית, וכמובן במבנה הארובה וברמת הבטיחות עליה בוחרים להקפיד".

קמין עץ: הכי רומנטי

זהו סוג הקמין העתיק ביותר, שידוע גם בשם "אח", שבנוי כתא סגור שבתוכו מסיקים עצים. הדגמים המודרניים כוללים דלת זכוכית חסינת אש ומערכת אוורור לפליטת העשן אל מחוץ לבית.

"היתרון המרכזי של קמיני העצים הוא מראה הבעירה. בעירה של עצים משרה אווירה רומנטית ונוסטלגית, ומראה האש הגלויה מרגיע ומחמם כאחד. קמיני העצים נחשבים הקמינים הזולים ביותר", מציין מני עצמון, סמנכ"ל מכירות בא. ברפמן. בנוסף, קמיני עצים נחשבים פחות בזבזניים באנרגיה ויותר ידידותיים לסביבה, למרות שיש לחטוב עצים לצורך הפעלתם. לקמין עץ יש צורך בארובה ארוכה, היוצאת החוצה דרך הגג. לכן הוא מתאים בעיקר לבתים פרטיים. המראה אולי יפה, נוחות התפעול פחות. קמין עצים דורש טיפול צמוד: הכנסת עצים באופן שוטף וכמובן אחזקה של מחסן עצים. יש גם להקפיד על העצים שבהם משתמשים. לדברי ששון, עצי ההסקה מתחלקים לשתי קטגוריות: עצים איכותיים (ויקרים יותר) כמו זית, הדרים או אלון - שלהם צפיפות חומר גבוהה והם עשירים בשמן, שמאריך את בעירתם. עצים לא איכותיים, כמו אורן, מאופיינים בצפיפות חומר נמוכה ואין בהם שמן רב - ולכן משך זמן הבעירה שלהם קצר יותר ודורש הכנסה של יותר עצים.

קמין גז: גם בבית משותף

קמין שמתחבר לרשת הגז הביתית, כמו כל תנור חימום. מראה הביערה דומה לזה של בעירת העץ, בשל גופים קרמיים דמויי העץ המונחים בקמין. הקמין מוצמד לקיר חיצוני ומופעל באמצעות מתג.

קמין הגז אינו מצריך ארובה ארוכה וגם התחזוקה שלו היא כמעט אפסית. הוא יכול להתאים גם לבתים משותפים, בזכות מפלט שמתחבר לכל קיר חיצוני ופולט את הגזים אל מחוץ לדירה. קמין הגז הוא גם הקמין הפשוט ביותר לתפעול ובעל אפשרויות העיצוב המגוונות ביותר.

קמין נפט/סולר: לשטחים גדולים

הנפט נחשב נקי יותר וכן מעט יקר יותר מסולר. לדברי ששון, מבחינה אקולוגית הסולר מזהם יותר מהנפט, ומשקעי הסולר גם מלכלכים יותר את התנור. "המגמה הנוכחית בישראל היא של הפסקת השימוש בחימום באמצעות נפט וסולר", טוען ששון.

עם זאת, קמין נפט יכול לחמם משטחים גדולים ואופן ההפעלה שלו פשוט. החיסרון המרכזי הוא שיש צורך בארובה ובצנרת עד למיכל ההזנה מחוץ לבית. בנוסף, באזורים קרים במיוחד בהם יש צורך בחימום במשך ימים שלמים, ייאלצו בעלי הקמין להחליף את מיכל הנפט מדי כמה ימים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

רהיט מעוצב שגם מחמם

שיקול חשוב נוסף בבחירת קמין הוא העיצוב. מכיוון שמדובר באביזר ריהוט הממוקם בבית ללא אפשרות תזוזה, עיצובו של הקמין הוא עניין שמשקיעים בו יצירתיות וממון. "המבחר נע מקמינים בסגנון המאה ה-19, ועד קמינים עתידניים ועתירי טכנולוגיה בעיצוב מטאלי", מציין דודי ברפמן, מבעלי א.ברפמן.

חום בשלט רחוק

קמין הגז מדגם Pure של Faber מופעל באמצעות שלט רחוק. הקמין מגיע עם אחריות ל-25 שנה על המבערים.

מחיר: 9,980 שקל במקום 15,500 שקל, עד סוף דצמבר

חימום סלולרי

חברת Bellfires מציעה, בנוסף לקמינים עם שלט רחוק, גם קמינים עם מערכת זיהוי קול אשר מאפשרים להתקשר אליהם לפני הנסיעה הביתה וכך לדאוג שהבית יהיה כבר מחומם בזמן שמגיעים.

מחיר: החל ב-27 אלף שקל

אש במרכז הסלון

מותג הקמינים הצרפתי Cheminees Philippe מציע סדרת קמינים בעלת מנגנון טלסקופי המתחבר לשולחן הסלון ומבעיר במרכזו מדורה מחממת ודקורטיבית כאחד. בנוסף, ניתן לקנות קמיני ענק שמהווים חלק אינטגרלי מהמזנון.

מחיר לקמין עם מנגנון טלסקופי: 67 אלף שקל

חמים וטעים

יצרני הקמינים החליטו לנצל את הלהבות הרוחשות לטובת המטבח והם מציעים קמינים דו שימושיים בשילוב תא אפייה. בקמינים של המותג האיטלקי Nordica, למשל, יש תא אפייה שבו תרמוסטט מווסת את רמת החום ואת כמות האוויר הנכנסת לבעירה. הקמינים הדו שימושיים פועלים באמצעות עצים ויש להם חלון גדול המאפשר לראות מבחוץ את מצב התבשילים. חלל האפייה עשוי מאבן שמוט.

מחיר: 17,900 שקל

קמין חשמלי

חברת שריג טופ סטנדרט מציעה דגמים של קמין חשמלי מבית Morphy Richards, בעלי אפקט להבה, עץ או פחם. הקמין החשמלי משמש כמכשיר חימום וכאביזר ריהוט לבית, מספק פתרון בטיחותי לשימוש בחדרי מגורים ומקנה תחושה חמימה ורומנטית. הקמין מופעל באמצעות חשמל, בעל שני מצבי חימום ומפזר אוויר חם באופן שווה ואחיד בחלל החדר.

מחיר: החל ב-849 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully