וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול בחללית

מייקל ווב

20.11.2008 / 11:05

בקרו בביתם של אלן, משווק סרטים, ורונדה מאיירת ספרי ילדים, שגרים בלוס אנג'לס. הם שכרו מעצב בוגר הרווארד וקיבלו בית בדמות ספינת חלל עם מוטיבים יפנים

ביתם האהוב של אריק אלן ואשתו רונדה וו, במערב לוס אנג'לס, נהייה עם השנים צר מלהכיל את המשפחה המתרחבת והתקשה לענות על צרכיה המשתנים.
אלן, משווק סרטים, ורונדה מאיירת ספרי ילדים, גרים בבית מאז 1990 יחד עם שלושת בנותיהם. בני הזוג ידעו במשך זמן רב שברצונם להרחיב את הבית. מגבלות תקציב וחוסר החלטיות לגבי התוצאה המבוקשת, השאירו את המחשבות בגדר חלום בלתי ממומש.

יום אחד בעת קניות בעיר, נתקלו בחנות משקפיים חדשה של חברת "איוורקס", ועיניהם נפקחו לרווחה.
החנות, שעוצבה בידי האדריכל ניל דנרי, בנויה כך שכל מראה החנות נגלה למתבוננים מן החוץ, והכול בעצם גלוי וחשוף כולל השירותים המעוצבים. הפנטזיה התעוררה לחיים, והצעד הבא היה לשכנע את המעצב לקחת על עצמו את המשימה.

ניל דנרי, אשר סיים את לימודי העיצוב שלו בהרווארד לפני 15 שנה,עבד מאז בעיקר "על הנייר", עבודות כמו שרטוט תכניות והוראה בתחום העיצוב. החנות המדוברת הייתה עבודתו הבנויה הראשונה. באותה תקופה החל להשתרבב שמו של דנרי לרשימת האדריכלים הנחשבים, והמשפחה חששה שהפרויקט יהיה קטן מידי עבורו. הכימיה המיידית הפיגה את החשש, ודנרי נרתם בשמחה למשימה.

תכנון חדשני תוך התחשבות במגבלות התקציב, הביאו להשארת חזית הבית במקומה וניצול שטח החצר האחורית לבניית תוספת של מטר בקירוב, בעומק של 2.10 מטר מתחת לקרקע.
מבחוץ מזכיר האגף החדש שנוצר ספינת חלל, המרחפת מעל הגג המשופע של המבנה המקורי, ולוח גבס מעוגל משמש כפתח לתוספת הדו מפלסית. הסלון מזכיר את יפן באווירה השוררת בו,כאשר משטח צעידה שנבנה על תומכות היוצאות מן הקיר, מוסיף אלמנט מסוים של דרמה. רצפת בטון יצוק בתוך מסגרת מתכת חשופה וכריות רצפה שנועדו לישיבה נמוכה משלימים את התמונה.

אזכור זה מיפן אינו מקרי. האדריכל התנסה בעברו במגורים בדירה מיניאטורית ביפן, וספג שם את הרוח המקומית השמה דגש על פשטות מינימליסטית. תוך כדי עבודה על הבית, התברר שגם בני הזוג החליטו לשנות את סגנון החיים שלהם ולבחור בפשטות כדרך חיים. פשטות זו באה לידי ביטוי גם בבחירת הצבעים הרגועה, ובשימוש בריהוט ואבזור מינימאלי.

החברה של מר דנרי, NMDA, התקדמה מאז לתכנון פרויקטים רחבי היקף גם מחוץ לגבולות לוס אנג'לס, ואפילו הגיעה עד קזחסטן שם בנו משרדים ובתי דירות. יחד עם זאת, הם נהנו הנאה מרובה מהאתגר של תכנון בית פרטי, למרות היקף העבודה הקטן. דנרי אומר על כך "אתה מתמודד כאן עם ניסיון חיים; הבנות יתבגרו בבית הזה והוא יטביע עליהן את חותמו".

מבט לתוספת החיצונית של הבית. בני צ'אן, בנין ודיור
מבט לתוספת החיצונית של הבית/בנין ודיור, בני צ'אן
גרם המדרגות. בני צ'אן, בנין ודיור
גרם המדרגות/בנין ודיור, בני צ'אן
החלל העולה למטבח. בני צ'אן, בנין ודיור
החלל העולה למטבח/בנין ודיור, בני צ'אן
גרם המדרגות. בני צ'אן, בנין ודיור
גרם המדרגות/בנין ודיור, בני צ'אן
חלל המטבח. בני צ'אן, בנין ודיור
חלל המטבח/בנין ודיור, בני צ'אן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully