וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים למוד דינמי

לרה רוטר

26.10.2008 / 17:09

מדפים שנבלעים לתוך קירות ותאי מדידה שאפשר להעביר ממקום למקום - החנויות של רשת האופנה SACK'S עוברות עיצוב מחדש

לאחר שהשתחררו מכבלי הניינטיז, עברו לידי בעלים חדשים ומיתוג מחדש, הוחלט ברשת האופנה הישראלית SACK'S לרענן במקביל גם את מראה פני החנויות.

מתכנני החלל החדש, האדריכלים אירנה קרוננברג (52) ואלון ברנוביץ' (45), האחראים גם על עיצוב מסעדת צפרא, מסעדת הרברט סמואל ומטה המשרדים של שרי האריסון, החליטו ללכת על עיצוב דינמי, ולבנות חנות שיכולה להפוך את פניה בשנייה אחת, בהתאם לצורך.

מדפי הבגדים, למשל, עשויים עץ אגוז, והם יכולים להידחף פנימה אל תוך הקיר אם אין בהם צורך ולהיפך, כשיש עומס של סחורה, ניתן בנגיעה קלה לשלוף אותם החוצה בחזרה. אי מעץ העומד במרכז החנות, המשמש כתחנה לקיפול בגדים, והכוננית עליה ניצבת הקופה, מעוצבים כליוויתנים גדולים עגולים וחלקים וניצבים על גלגלים, כך שאפשר להסיעם בקלות ברחבי החנות.

התקרה בנויה מרשת צינורות ברזל, הצבועים בלבן, מהם תלויים וילונות חדר ההלבשה והסטנדים לקולבים. “היה לנו חשוב לענות על הצורך המעשי בשינוי התצוגה בכל עונה מחדש, בהתאם לפריטים שהיא מציגה", מסבירה קרוננברג . "כשיש סיילים בחנות וגובר הצורך בעוד חדרי מדידה, ניתן בקלות לתלות עוד חישוקי בד מהתקרה וליצור כמה תאי מדידה שרוצים. הדינמיות כאן מזכירה במעט את תורת הקוונטים - ברגע שמשנים אטום אחד, המסה של החנות כולה משתנה".

קרוננברג אומרת שיצירת מראה חדש לחנות מדי פעם לא מבהיל אותה. “מבחינה שיווקית, ידוע שעדיף להסיט את הסחורה ממקום למקום וליצור חיפוש ומשיכה לשוטטות. גם בסופרמרקט, למשל, תמיד ישאירו 3-4 נישות של מצרכי בסיס במקומות קבועים ואת השאר יניידו ללא הרף”.

רצפת החנויות עשוייה פח ברזל מושחר, ופוגשת בסופה קיר שמתעגל ממנה והלאה, ללא זוויות מיותרות והסטנדים קצרים, מחולקים ומכילים מעט פריטים. "האנרגיה בחנות מושכת אותך להתנהג כפי שאתה, היא משדרת שחרור ודינמיות וזה מה שמנהל אותך בתך החלל. מוט תלייה באורך הגלות, למשל, מייאש אותי, זה משעמם, אני לא יכולה לקנות ככה, אני מיד עוזבת", מסכמת קרוננברג.

  • עוד באותו נושא:
  • סאקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully