וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופי רך

לרה רוטר

2.9.2008 / 17:32

רויטל פאלקה פיתחה תשוקה לפלסטלינה ומציעה לפסל עבורכם פרוטרטים של אנשים קרובים או של הבוס בעבודה, כאמצעי חנופה

4 שנים למדה רויטל פאלקה בבצלאל, ובמשך כל הזמן הזה לא הרשו לה לגעת בחומר הרך והחם הזה, שנקרא פלסטלינה. כשסיימה ללמוד לפני כשנה, הסתערה פאלקה על הפלסטלינה ומאז היא לא מפסיקה ללוש.

"לימודי התקשורת החזותית כוללים בעיקר ישיבה מול מחשב ועבודה קרה ונקייה", אומרת פאלקה (25). "היה חסר לי החומר, העבודה בידיים. בשנה הראשונה עוד נתנו לי לעבוד בו, אבל בשנה השנייה כבר שמעתי דברים כמו 'פלסטלינה זה חומר ילדותי הוא לא מתאים לעבודה'. האיסור הזה הגביר אצלי את התשוקה, הפך את הפלסטלינה לחומר נחשק".

היום יוצרת פאלקה עבודות פיסול צבעוניות בפלסטלינה, שממלאות בעיקר את תפקיד המתנה המקורית. העבודה הראשונה שעשתה היתה פסל פלסטלינה בדמותם של 3 חברים, עליו עבדה לפי תמונה. את העבודה פירסמה בבלוג שלה ומיד התחיל הבאזז. "אנשים זרים התחילו לפנות אלי ולהזמין ממני פסלים, בעיקר כמתנות לבני הזוג או לעובדים. משם זה הלך והתפתח והיום אני כבר במגעים עם חברת פירסום ששוקלת לעשות קמפיין שעשוי כולו מפלסטלינה. אני עובדת גם על שיתוף פעולה עם כותב של ספרי ילדים, וביחד אנחנו מתכננים סדרת ספרים שיכללו תמונות של יצורים מפלסטלינה במקום איורים".

ג'ימייל מפלסטלינה

את הפסלים בונה פאלקה משילדה העשויה חוטי ברזל, אותה היא מצפה בפלסטלינה עמידה לחום. כשהפסל מוכן (אחרי יומיים עבודה בממוצע), היא סוגרת אותו בתוך קופסת זכוכית מגנה. "אני אוהבת את הניגוד שיצרתי בקונספט הזה. מצד אחד הפלסטלינה היא רכה ושבירה ומולה קופסת הזכוכית הקשה והקרה, שמגנה עליה". את הפורטרטים היא בונה לאחר שיחת טלפון עם מזמין העבודה, ולומדת על האישיות אותה היא צריכה ליצוק לתוך הפסל. על פי תמונות, לומדת פאלקה את הדמות לפרטי פרטים וממציאה לה פסל מתאים וקצת הומוריסטי.

בין הזמנות העבודה המשעשעות, זכור לה במיוחד פסל שהזמין אוהב במתנה לאהובתו, בה נראים שניהם רוחצים באמבט, כשהוא מסבן לה את הגב. על השטיח בחדר הרחצה כתבה פאלקה "I'VE GOT YOUR BACK”. "בעבודה אחרת, שעשיתי לחברת היי טק, קלטתי מישהו שיש לו תכונות של נפוליאון, אז בניתי לו פורטרט ברוח נפוליאונית. אני לא תמיד נשארת נאמנה למקור, תלוי מה רוצים וכמה מרחב המצאה מאפשרים לי".

לפני שהיא ניגשת לפלסטלינה, מנסה פאלקה להבין איך הבן אדם אותו היא עומדת לפסל היה רוצה לראות את עצמו. "הרבה אנשי עסקים למשל, היו דווקא רוצים שאפסל אותם בסיטואציה של תחביבי הספורט שלהם, רוכבים על אופניים או גולשים, ולא דווקא ליד השולחן במשרד".

מלבד העבודות שהיא עושה לאחרים, פאלקה מפסלת גם הרבה פורטרטים עצמיים אותם היא שואפת לאגד לכלל תערוכה. “אני מפסלת את עצמי במצבים יומיומיים, הולכת עם הכלב ברחוב מול חנות של המעצבת גלית לוי ושנינו בוהים בחלון הראווה, או פסל אחר בו אני יושבת אל מול הג'י מייל שלי".

מחירים: 600-800 ש'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully