וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים את זה בקלות

בר חיון

25.8.2008 / 9:34

אם אתם יכולים להרשות לעצמכם להתפנק, עדיף שמישהו אחר יארוז, יסדר ויעדכן למענכם את הכתובת. אם לא, כדאי שתקראו את זה

מצאתם את דירת חלומותיכם? מזל טוב, אך בכך לא תמו התלאות. אחרי שעסקנו בטיפים ואזהרות למציאת הדירה המושלמת, בדקנו איך אפשר להפוך את מעבר הדירה לחלק יותר. מי שעבר דירה או שתיים בחייו יודע שעצם המעבר כרוך בבלגן גדול. צריך לא רק לארוז (ולפרוק) את החפצים ולמצוא חברת הובלה שתציע שירות אמין במחיר הוגן, אלא גם לתאם עם טכנאים של חברת הכבלים או הלוויין, לדאוג לריסוס ולניקיון ולשלוח הודעה על שינוי כתובת לגורמים הרלוונטיים.

מי שחבל לו להפסיד ימי חופש על הסידורים ההכרחיים הללו, יכול לשכור את שירותיהן של חברות שיסיעו לו לצלוח את מעבר הדירה בקלות.

מי שמעדיף לחסוך כסף, יוכל לעשות זאת באמצעות הטיפים הבאים שריכזנו עבורכם.

מעדכנים בקליק

מתוך 750 מיליון מכתבים המועברים בישראל בשנה, כ-40 מיליון אינם מגיעים ליעדם. מדוע? לרוב, הדבר קורה מכיוון שאנשים שעברו דירה לא עידכנו את החברות שעמן הם קשורים בשינוי כתובתם.

שירות "דואר עוקב" המוכר של דואר ישראל, שניתן חינם לארבעה חודשים, מאפשר לאנשים שעברו דירה להתמודד עם דואר שמגיע מגופים שונים וממוען לכתובת הישנה.

אבל מה עם קופות הגמל או קרן ההשתלמות ששולחות עדכון פעם בשנה? מיזם חדש מציע לעדכן עבורכם כתובת בקליק אחד באמצעות האתר onestop.co.il. השירות ניתן בחינם, כל עוד נרשמים אליו לפני מעבר הדירה. אם נזכרתם לעשות זאת אחרי שעברתם, תידרשו לשלם עשרה שקלים.

"רוב הצרכנים כלל אינם מודעים למספר הגורמים שמולם הם צריכים לעדכן את כתובתם", אומר ערן נדלר, מנכ"ל OneStop. "לרוב צריך לעדכן יותר מ-20 גופים כגון: רשויות מקומיות, בנקים, חברות אשראי, עיתונים, קרנות למיניהן, חברת הטלפון הקווי, הסלולרי והשיחות הבינלאומיות, הטלוויזיה הרב ערוצית, חברות הביטוח ועוד".

OneStop מבססת את המודל העסקי שלה על החברות שמהן הצרכנים מקבלים שירות, ולהן אינטרס עסקי מובהק שהכתובות יעודכנו במועד - לא רק כדי שהדיוור יגיע ליעדו, אלא בעיקר משום שמעבר דירה מהווה צומת נטישה למתחרים.

לצורכי זיהוי הלקוח וכדי למנוע מצב שבו אדם יעביר כתובתו של אחר, Onestop שולחת מכתב לכתובת הישנה עם קוד שאיתו נכנסים לחשבון באתר, ואז בוחרים את הכתובת החדשה תוך סימון הגופים שצריך לעדכן.

שירות נוסף שמציע אתר OneStop הוא רשימת מטלות הקשורות להתארגנות לפני המעבר, כולל קביעת לוח זמנים ושליחת תזכורות לביצוע משימות לדואר האלקטרוני.

ענתיקות משנות ה-90

מה עם האריזה? רובנו נופלים בפח ומאמינים שבעצם אין לנו כל כך הרבה חפצים להעביר. אלא שמדובר באשליה, מכיוון שבית מסודר כמעט אף פעם לא נראה עמוס בחפצים.

את שלל החפצים שאגרנו עם השנים אנו מגלים בשעת הפריקה, בין סבך של קופסאות ושקיות. מסיבה זו, תהליך ההתמקמות בבית חדש עשוי לעתים להימשך חודשים ארוכים.

מסיבה זו, חברות כמו "מסודרות", "דוקטור סדר" ו"מעברים" מציעות לקחת את המשימה עליהן. חברות אלה מוכנות לארוז בעבורכם את החפצים, לפרוק אותם בבית החדש ולסדר אותם בארונות.

חלקן, כמו חברת overall, למשל, מציעות לקחת עליהן את כל תהליך מעבר הדירה, כולל אריזה, הובלה, צביעת הבית הישן, שכירת חברת ניקיון בדירה החדשה ואף נטילת אחריות על שיפוצים נדרשים בבית החדש.

מירי מולכו ומליסה וינשטין מ"מסודרות" טוענות כי גם אם לא שוכרים את שירותיה של חברה מקצועית, כדאי לשים לב לאופן ההתארגנות לפני מעבר הדירה, שלו השפעה מכרעת על הנוחות והיעילות שבה מתמקמים בבית החדש.

עוד לפני שבכלל מתחילים למיין או לארוז, ה"מסודרות" ממליצות לבדוק את תכנון הפנים של הבית החדש או, אם מדובר בדירה מרוהטת, לפחות למדוד את שטחי האחסון מראש.חשוב לבחון היטב את גודל ואת מבנה ארונות הבגדים והמטבח. למשל, במידה שיש בגדים רבים המאוחסנים בתלייה, חשוב למדוד את גובהם בארון.

אם מרבית הבגדים שלכם מקופלים, צריך לדאוג שהארון המתוכנן יתאים לכמותם. "נתקלנו אינספור פעמים באנשים שמשקיעים עשרות אלפי שקלים בארונות בגדים מעוצבים להפליא, שאין כל קשר בינם לבין כמות וסוגי הבגדים שיש להם", אומרת מולכו.

גם מיון יסודי של החפצים לפני האריזה והמעבר יחסוך כסף וזמן יקר. לטענת מולכו ווינשטין ומניסיונן, כמות הדברים המיותרים שאפשר להיפטר מהם ולא להעביר לבית החדש מהווה יותר מ-30% מתכולת הבית.

"אנשים משנים מידות ושומרים בגדים שאף אחד כבר לא ילבש, מאפסנים סרוויסים משנת תרפפ"ו ארכיונים שלמים של חומר מהתואר הראשון לצד כל קשקוש שהילד אי פעם שירבט", אומרת מולכו. "כל החפצים האלה גוזלים זמן אריזה ופריקה יקר ואף מעלים את תעריף המובילים".

גם על תכולת המזווה כדאי לעבור תוך תשומת לב לתאריכי התפוגה: "לא זכור לנו מקרה שבו לא זרקנו לפח ענתיקות של ממש מתחילת שנות ה-90", מציינת מולכו.

אלא שלפני שאתם משליכים לפח את כל החפצים המיותרים שצברתם לאורך שנים, כדאי לדעת שיש אנשים שישמחו להשתמש בהם: באתר agora.co.il ניתן לפרסם חפצים למסירה בחינם. ניתן גם לתרום חפצים לנזקקים באמצעות עמותות או מוקדי העיריות. עמותת כוח לתת, למשל, שולחת מתנדבים לאסוף את החפצים ומחלקת אותם לנזקקים.

בזמן האריזה עצמה, סימון נכון וחכם יחסוך זמן יקר בפריקה וסידור. ודאו, למשל, שסימון הקופסאות אינו על פי החדרים בבית הקיים, אלא על פי הבית החדש. את הכלים השבירים מומלץ לעטוף בנייר לבן ולא בנייר עיתון, הגורם להשחרה של הכלים.

אחסון ביניים

אם מתוכננת תקופת ביניים בין עזיבת הדירה לבין הכניסה לבית החדש, יש לשער כי תיאלצו למצוא מקום שבו תוכלו לאחסן את כל החפצים. עם זאת, לא כדאי לבחור בבעל המכולה הראשון שאתם נתקלים בו שהחליט לפתוח עסק לאחסון. להלן כמה טיפים:

חשוב לבדוק ולהתאים את גודל יחידת האחסון, שבין חמישה קוב לעשרות קוב, לכמות החפצים שברשותכם - אין צורך לשלם על נפח אחסון שלא תשתמשו בו; ודאו כי יחידת האחסון ראויה לשימוש, החל מרמת הניקיון, דרך אטימות מפני גשם ולחות ועד טיפול בהדברה נגד מזיקים; בררו אם יש שמירה על יחידות האחסון ואיזה כיסוי ביטוחי ניתן מפני פריצות ונזקים; זיכרו כי יש חברות שמספקות מפתח ליחידת האחסון ואף אפשרות לנעול אותה באמצעות מנעול אישי שהלקוח מביא עמו; בררו אם חברת האחסון מספקת גם שירותי הובלה - ייתכן שהחבילה הכוללת תהיה זולה יותר משכירת שירותיה של חברת הובלה נפרדת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ברגע האחרון

יום המעבר הוא יום עמוס במטלות, ולכן כדאי למצוא מראש סידור לילדים. בנוסף, אל תשכחו לארגן תיק עם סט בגדים, מצעים וכלי רחצה. כך תימנעו מחיטוט אינסופי בין עשרות קופסאות בימים הראשונים לשהות בבית החדש.

אם אתם יודעים מה יהיה מיקום הרהיטים בבית החדש, כדאי לתאם ליום המעבר את כל הטכנאים ששירותיהם דרושים לכם - החל ממתקין הטלפון, וכלה בטכנאי הטלוויזיה הרב ערוצית.

אל"ף-בי"ת בהובלות

התחרות הענפה שקיימת בשוק חברות ההובלה מעודדת הורדת מחירים, אך גם גורמת לכניסה של שרלטנים לתחום. כדאי לשים לב לכמה המלצות:

1. ניתן לבצע סקר שוק והשוואה בין חברות באמצעות פורטלים כמו midrag ,jobi ו-noproblem, המהווים מעין שומר סף לבעלי המקצוע, ומציגים המלצות של לקוחות מרוצים.

2. אם לא הצלחתם להשיג המלצה אישית על חברת הובלה, כדאי לבקש מהחברה עצמה פרטים של לקוחות מרוצים.

3. חברה ששולחת נציג לביתכם כדי לבחון מבעוד מועד את סוג וכמות החפצים שיש להעביר היא חברה רצינית.

4. נסו להימנע ממעבר בקיץ או לקראת החגים, אז מחירי ההובלה הם הגבוהים ביותר.

5. ככל שתיאום הציפיות יהיה מפורט יותר, כך ניתן למנוע תקלות בסבירות גבוהה יותר ולהימנע מתרגילי "הקפצת מחיר". היו מפורטים ככל הניתן: דווחו על סוג החפצים וכמותם, על מספר הארגזים שברשותכם, על הקומה של הדירה שעזבתם וזו שאליה אתם נכנסים, ואמרו למוביל אם יש בבניין מעלית ומהו מרחק הגישה למשאית מהכניסה לבית.

6. יש מקרים שבהם המובילים מאחרים או כלל אינם מגיעים, ולכן חשוב לדרוש כי בהסכם יהיה סעיף בפיצוי כספי על איחור במידת הצורך.

7. בקשו לקבל פירוט בכתב לגבי הביטוח על התכולה, כולל על חפצים שבירים. לאחר הפריקה בדקו כי כל הציוד הגיע בשלמות.

8. מומלץ לבצע את ההובלה מוקדם בבוקר ולקבל צוות רענן ויעיל.

9. כדאי לברר מה חברת ההובלה יכולה לספק לכם לפני ההובלה. מלבד קופסאות קרטון, ניילונים ודבק, יש חברות שמספקות גם קופסאות מיוחדות שבתוכן מושחל מוט תלייה או מתלה על גלגלים, שאותו עוטפים היטב בניילון נצמד.

10. אם יש ברשותכם מסך דק (פלזמה או LCD), חשוב שהוא יעמוד בזמן ההעברה, עדיף, בתוך אריזת הקרטון המקורית. אסור בשום אופן להעביר אותו במצב שכיבה. "בעת הנסיעה, הרעידות גורמות לפיצוצים קטנים בזכוכית", מסביר עפר לאור מאתר Hometheater.co.il, "לא כדאי גם לקחת אותו במושב האחורי של האוטו כי זה עלול לגרום לנזק גדול יותר". חנויות המתמחות בקולנוע ביתי ויבואני מסכים, מציעים שירות של העברת המסך והתקנתו בבית החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully