וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי רעיון

ירון שוורץ

29.7.2008 / 11:50

שתי מעצבות צעירות מציגות רעיונות מקוריים לגופי תאורה, שעושים כבוד לצורה המסורתית של הנורה (עם צ'ופר ליד)

דולי רחמים, בוגרת מכללת הדסה לעיצוב בירושלים, באה דווקא מתחום הנגרות, ולאחר השלמת לימודי עיצוב מוצר, חזרה לניסורים וחיתוכים, אך הפעם באמצעות תוכנת מחשב, מכונות CNC וקרני לייזר.

:העבודות שלה עשויות מפרספקט, שלעומת העץ הוא הרבה יותר נוח לעיצוב ולתפעול. רחמים מספרת שהיא לא מתגעגעת לעבודת הכפיים בנגריה, אלא שהרקע המעשי והתיאורטי שרכשה לגבי חומרים "קשים" מאפשר לה עכשיו להתמקד בעיצוב, באתגור מכונות הלייזר במקום בעבודה פיזית-סזיפית. בכלל, מעצב תעשייתי לדעתה לא צריך לגעת בחומרים, מעבר ליצירה ידנית של האבטיפוס הראשוני של המוצר.

גוף התאורה של דולי מבוסס על מתכונת 'לס-איז-מור', או במילותיה 'פשוט ופואטי': שני לוחות פרספקס בחיבור יבש ללא כיפופים או הלחמות. כשמתווסף אליהם התוכן, בית הנורה, הקומפלקס הופך למנורה מעוצבת שמתאימה לרצפה, לשולחן פינה או ליד המיטה.

המוצר הנוסף שמציעה דולי הוא מחזיק יינות מפרספקס. החומר הפלסטי השקוף, מאפשר טוויסט במקום גוף העץ הישן והכבד של מחזיק היינות המסורתי, ונוצר אלתור על אותו נושא מחומר אחר לחלוטין. לוחות שקופים עם חורים שלא ברורה משמעותם ורק עם שילוב בקבוקי היין נחשפת מהות המוצר.

את מוצריה של דולי ניתן להשיג בסוהו, דיזנגוף סנטר, קומה 3, ת"א; מרכז הבאוהאוס, רח' דיזנגוף 99, ת"א; לעלא, בית בנמל - מתחם קום איל פו, נמל ת"א.

אהילי פיירקס של איריס כדורי

איריס כדורי הגתה את המנורות בעיצובה, במסגרת לימודיה במגמת עיצוב-מוצר בקולג' סנט מרטינס לאמנות ולעיצוב בלונדון. כדורי הטמינה נורות הלוגן קטנות בתוך אהילים מפיירקס בצורת נורות ליבון רגילות. בין הנורות מחברים מוטות אלומניום ופליז.

המנורות הוצגו ביריד הרהיטים השנתי ICFF בניו יורק. ומאז נמכרות בארצות הברית, מקסיקו, רוסיה, קפריסין, איטליה וצרפת. לאחרונה חזרה איריס לישראל והחלה ביצור מקומי של גופי התאורה הללו.

המוצר הנלווה שמציעה איריס הוא מחיצה משרדית שעשויה להיות אטומה או שקופה בהתאם לזווית ההסתכלות. המחיצה עשויה מרצועות פורניר בעלות עובי שונה. באמצע המחיצה מופיעים כמה עיגולים בולטים, שנעשו באמצעות חיתוך שונה של פורניר, שמשרים תחושה של תלת מימד. המסגרת עשויה מאלומיניום וברזל, והבסיס עשוי מכיפוף של פודניר מודבק על פרספקט שקוף.

את מוצריה של איריס אפשר לרכוש בסטודיו שלה, רח' המלאכה, לוד וב'אלבניו', רח' הלח"י 17, בני ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully